Garmin® tuo markkinoille GPSMAP® 8400/8400xsv -sarjan -  IPS-näyttö ja OneHelm™ -integrointi

Garmin® tuo markkinoille GPSMAP® 8400/8400xsv -sarjan - IPS-näyttö ja OneHelm™ -integrointi

Garmin esitteli GPSMAP 8400/8400xsv -mallisarjan, joka on uusi lisäys sen GPSMAP 8400 -lippulaivatuotesarjaan. Uudet laitteet yhdistävät huipputason ominaisuuksia, kuten sisäinen kaikuluotain ja laajat verkkoyhteydet. 10, 12 tai 16 tuuman full HD IPS -monikosketusnäytöllä varustetuissa GPSMAP 8400/8400xsv -sarjan laitteissa on Wi-Fi -yhteys sekä kattavat yhteys- ja verkko-ominaisuudet. Veneilijät voivat siis mukauttaa veneen elektroniikkajärjestelmän vastaamaan omia tarpeitaan ja mieltymyksiään.

“Garmin toi ensimmäisenä markkinoille lasipintaisen ohjaamon ja nyt tämä tyylikäs ratkaisu on tarjolla myös pienemmissä ja edullisemmissa näytöissä. Korkealuokkaisesta suorituskyvystä, jonka asiakkaamme tuntevat ja jota he palkintoja voittaneelta GPSMAP -sarjalta odottavat, ei ole kuitenkaan tingitty”, kertoo kansainvälisen kuluttajamyynnin varapääjohtajaDan Bartel Garmin-yhtiöstä. “GPSMAP 8400/8400xsv -sarjan luotain-, kartta- ja yhteysominaisuudet ovat vertaansa vailla. Näitä laitteita käyttäessään niin kalastajat, huviveneilijät kuin purjehtijatkin voivat luottavaisin mielin keskittyä nauttimaan vesillä olosta ja harrastuksestaan.”

GPSMAP 8400xsv -mallit tukevat alan johtavia Garmin- kaikuluotaimia, joihin kuuluvat kahden kanavan 1 kW perinteinen CHIRP-, CHIRP ClearVü- ja CHIRP SideVü -luotaimet sekä Ultra High-Definition -luotainjärjestelmä. Kalamiehillä on siis käytössään yksityiskohtaisinta luotaintietoa, mitä Garmin tähän mennessä on tuottanut. Karttaplotterit tukevat lisäksi Garmin Panoptix™-tuotesarjaa, johon kuuluu mm. markkinoiden ensimmäinen ja ainoa reaaliaikai­sesti skannaava kaikuluotain Panoptix LiveScope™. Kaikuanturit myydään erikseen. Jokainen uusi näyttömalli, GPSMAP 8410, GPSMAP 8412 ja GPSMAP 8416, on saatavissa myös ilman luotainta.

Uusiin GPSMAP 8400/8400xsv -sarjan laitteisiin sopivat lisävarusteena myytävät uudet ja ainutlaatuiset Garmin BlueChart g3- ja BlueChart g3 Vision -kartat, joissa on Navionics -sisältö ja Auto Guidance -tekniikka. Uudet Garmin -veneilykartat ovat erittäin yksityiskohtaisia ja käyttäjä­ystävällisiä. Niissä yhdistyvät BlueChart- ja Navionics -karttasisällön parhaat ominaisuudet ja ne sisältävät mm. merimerkit, pistesyvyydet, syvyyskäyrät, vuorovesi- ja virtaustiedot sekä yksityis­kohtaiset satamatiedot. Garmin BlueChart g3 on lisäksi varustettu Auto Guidance -tekniikalla, joka ehdottaa käytössä olevissa karttatiedoissa tekemänsä haun perusteella käyttäjän veneelle sopivaa reittiä, jossa esimerkiksi vältetään matalia siltoja, matalia vesialueita tai muita karttaan merkittyjä esteitä.

Uudessa GPSMAP 8400/8400xsv -sarjassa on käytetty erittäin selkeitä full-HD IPS-kosketusnäyt­töjä, jotka toistavat värit tarkasti ja terävästi ja ovat helppolukuisia kaikista katselukulmista, myös polarisoituja aurinkolaseja käytettäessä. Lasipintaisten laitteiden asennusvaihtoehtoina ovat teline-, uppo- tai tasoasennus, mikä mahdollistaa useiden näyttöjen sijoittamisen rinnakkain yhtenäiseksi pinnaksi.

GPSMAP 8400/8400xsv -sarjan laitteiden vaikuttava suoritusteho hyödyttää veneen kaikkia laitteita, kuten luotainta, tutkaa, kameroita, videota ja digitaalisia kytkimiä, ja parantaa käyttäjäkokemusta. Salamannopea suoritin piirtää myös kartat nopeammin kuin missään muussa Garmin -laitteessa. Viivettä ei juuri ole, edes kovissa nopeuksissa. Monitoimi­näytöt (MFD) on suunniteltu niin, että SmartMode-ohjauksessa niistä näkee nopeasti, yhdellä kosketuksella käyttäjälle tärkeät tiedot. Käyttäjät voivat määrittää ja mukauttaa koko järjestel­män yhden kosketuksen esiasennettuja toimintoja esim. rantautumista, veneilynopeutta, kalastusta, ankkurointia, jne. varten.

Uusissa, tehokkaissa monitoiminäytöissä on kattavat verkko-ominaisuudet. NMEA 2000 -verkon ja Garmin -veneverkon avulla käyttäjä luo helposti tarvitsemansa veneilylaitekokonaisuuden, joka sisältää esim. kaikuluotaimen, tutkan, autopilotin, instrumentit, kamerat ja multimedialaitteet. Näyttö voidaan jakaa näyttämään samanaikaisesti jopa kuusi eri toimintoa, mukaan lukien

HDMI videotulo. Purjehtijat arvostavat integroitua SailAssist -toimintoa, joka sisältää kilpailuetua antavia tietoja, näyttöjä ja kilpapurjehduksen aputoimintoja. GPSMAP 8400/8400xsv -sarja tukee integroitua OneHelm™ -ratkaisua, jolla venejärjestelmiä, mm. digitaaliset kytkimet, valot, vakautus, ohjataan Garmin -näytöltä.

GPSMAP 8400/8400xsv -sarjan kompaktin all-in-one -suunnittelun ansiosta black-box -laitteita, erillisiä näyttöjä tai ulkoisia Wi-Fi -antenneja ei tarvita. Laitteissa on Bluetooth®-, Wi-Fi®- ja ANT®- yhteys, joten karttaplotteriin voi liittää muita Garmin -laitteita, esim. quatix™ 5 -älykello, VIRB® -actionkamera tai gWind™ Wireless 2 -tuulianturi. Uudet GPSMAP -laitteet voi myös yhdistää maksuttomaan ActiveCaptain® -sovellukseen, jolloin saa käyttöön OneChart™ -palvelun, älykkäät ilmoitukset, matkasuunnittelun, ohjelmistopäivitykset, jne.

Uusi GPSMAP 8400/8400xsv -sarja tulee myyntiin 2019 ensimmäisellä vuosineljänneksellä suositushintaan €2899-€6699. Lisätietoja: garmin.com/newmarine.

Garmin on maailman johtava vene-elektroniikan valmistaja2, ja National Marine Electronics Association (NMEA) valitsi sen neljännen kerran peräkkäin Vuoden valmistajaksi. Palkinto anne­taan tunnustetuimmalle vene-elektroniikkavalmistajalle alan tuotteiden kehittämisestä. Garmin-yhtiön valikoimiin kuuluu alan kehittyneimpiä karttaplottereita, monitoiminäyttöjä, kaiku­luotaimia, teräväpiirtotutkia, autopilotteja, korkearesoluutioisia karttoja, purjehdusinstrumentteja, ääni-, viihde- ja muita laitteita ja palveluita, jotka tunnetaan innovaatiosta, luotettavuudesta ja helppo­käyttöisyydestä. Muita Garmin -veneilytuotemerkkejä ovat FUSION Entertainment, EmpirBus ja elektronisten navigointtikarttojen toimittaja Navionics.

Lisätietoja virtuaalisesta Garmin -lehdistöhuoneesta tai facebook.com/garmin, twitter.com/garmin, or youtube.com/garmin.

1 Auto Guidance on tarkoitettu vain suunnitteluun eikä korvaa turvallista navigointia.

2 Vuoden 2017 raportoidun myynnin perusteella.

Bluetooth -sanamerkki ja -logot ovat Bluetooth SIG, Inc. -yhtiön rekisteröityjä tavaramerkkejä. Garmin käyttää niitä lisenssillä. Wi-Fi on Wi-Fi Alliance -yhtiön rekisteröity tavaramerkki.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 100 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/