Laaja Garmin Instinct 2-älykellomallisto kestää hyvin ja pitkään monenlaisissa seikkailuissa

Garmin on tänään esitellyt Instinct® 2-malliston, joka on uusin lisäys suosittuun ja käytännölliseen Instinct-älykelloperheeseen. Instinct 2-mallisto on suunniteltu kestämään lähes kaikkia olosuhteita. Osassa malleista on rajaton akun kesto. Saatavissa on useita kokoja, uusia värejä. Kaikissa malleissa on kattavat hyvinvointi- ja terveysominai­suudet, mm. VO2 Max ja unen laadun pisteytys.

“Monia päivittäisessä elämässä hyödyllisiä ominaisuuksia sisältävä Instinct 2-mallisto on suunniteltu kestämään ja erottumaan joukosta”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimi­tusjohtaja Dan Bartel. “Instinct 2-mallistossa jännittävät värivaihtoehdot on yhdistetty alan johtavaan Garmin-rannelaitetekniikkaan. Instinct 2 on enemmän kuin pelkkä älykello, sen avulla elät juuri omanlaistasi elämää.”

Suunniteltu elämää varten

Instinct 2-malliston kelloissa on uusia, kirkkaita värivaihtoehtoja, ne ovat ohuempia ja saatavissa kahdes­sa koossa: perinteinen 45 mm ja uusi 40 mm Instinct 2S, joka sopii paremmin ohuempaan ranteeseen ja naisille. Kaikissa malleissa on uusi terävä ja selkeä, kemiallisesti karkaistusta lasista valmistettu näyttö. Kuten aiemmissa Instinct- ja Instinct Solar-malleissa, Instinct 2-älykellojen lämmön- ja iskunkestävyys sekä vesitiiviys (100 metriin saakka) ovat sotilasstandardin 810 mukaisia.

Instinct 2-mallit rikkovat perinteistä kelloajattelua useilla huomiota herättävillä värivaihtoehdoilla, mm. limenvihreä, punainen ja Neo-Tropic. Saatavissa olevat mallit: Instinct 2 Solar, vakio (ei aurinkola­tausta), Surf, Tactical, Camo ja dēzl. Käyttämällä Garmin Your Watch, Your Way-ohjelmaa ostaja voi suunnitella itselleen aivan omanlaisensa Instinct 2- tai 2S Solar-älykellon. (alkaen maaliskuu 2022) Valittavissa on suuri valikoima kellonkehiä ja rannekkeita, joista voi luoda yli 240 erilaista yhdistelmää.

Instinct 2-mallisto on yhteensopiva Garmin Connect IQ™ (CIQ) storen2 kanssa, missä voi hankkia kelloon maksuttomia sovelluksia, kellotauluja, widgetejä, tietokenttiä, jne. Tietyt hyvinvointi- ja terveys­omi­nai­suudet, kuten nesteytyksen seuranta, Connect-sijoitustaulukko, kuukautiskierron ja raskauden seuranta, ovat myös saatavissa Instinct 2-malleihin CIQ:sta.

Pitkä akun kesto

Instinct 2-mallien akun kesto on jopa neljä viikkoa jatkuvassa käytössä älykellotilassa ja, aurinkolataus­tekniikan kehittymisen ansiosta, valikoitujen Instinct 2 Solar-mallien akun kesto on rajaton1 älykellotilas­sa. Näin Garmin-kelloille on luotu aivan uusi akunkestostandardi.

Hyvinvointi- ja yhteysominaisuudet

Instinct 2 on varustettu kattavalla valikoimalla Garmin-hyvinvointiominaisuuksia, mm. unen laadun pis­teytys, edistyksellinen unen seuranta, uusi hyvinvoinnin seurantatoiminto, jolla käyttäjä voi tallentaa yhdellä kertaa tärkeimmät hyvinvointitiedot, kuten Body Battery™, stressitaso ja syke. Liikunnan ystä­vät arvostavat varmasti, että Instinct 2-älykellosta löytyvät nyt VO2 Max, kuntoikä, harjoittelutila/-rasi­tus/-vaikutus, palautumisaika, HIIT-harjoitukset ja päivittäiset harjoitusehdotukset.

Instinct 2-älykellomalleihin on esiladattu urheilusovelluksia ja -toimintoja, mm. uusi multisport-toiminto, jolla on helppo siirtyä lajista toiseen niin, että laite näyttää suorituksen kokonaisajan ja -matkan. Perheen­­jäsenet ja ystävät voivat seurata suorituksia tekstiviestien avulla, ja sijaintitiedot voidaan lähettää läheisille hätätilanteessa Instinct 2-älykellon tapahtumien rekisteröintitoiminnon avulla. Kun Instinct 2 on pariliitetty Garmin Connect™ Mobileen ja kello havaitsee tapahtuman, Garmin Connect Mobile voi lähettää käyttäjän nimellä ja sijaintitiedoilla (jos käytettävissä) varustetun viestin hätäyhteyshenkilöille2.

Päivittäisen elämän helpottamiseksi Instinct 2 Solar-malleissa on nyt Garmin Pay™-lähimaksuratkaisu. Ostokset voi maksaa vaivattomasti napauttamalla kelloa yhteensopivan maksujärjestelmän läheisyydessä.

Tarkoituksenmukaiset mallit

Instinct 2 on myös saatavissa neljässä tarkoituksenmukaisesti suunnitellussa versiossa:

• Surf Editions: Erityisesti laine-, purje- ja leijalautailuun tarkoitetun mallin ominaisuudet, mm. vuorovesiwidget, auttavat pysymään selvillä meriolosuhteista. Kellolla on helppo seurata lajisuorituksia ja tarkastella niitä myöhemmin Surfline Sessions™-sovelluksessa. Kuuluisien breikkien mukaan nimetyt Surf-versiot ovat saatavissa Instinct 2- ja Instinct 2S-malleihin, joissa joko on tai ei ole aurinkolataus
  • Tactical Editions: Armeijahenkilöstön keskuudessa suositussa Instinct 2 Solar - Tactical Edition-mallissa on erityisiä taktisia toimintoja, mm. Kill Switch-painike, salattu tila, pimeänäkölaite­yhteen­sopivuus, sijaintikoordinaatit kahdessa muodossa ja Jumpmaster-tila. Saatavissa ruskeana tai mustana.
  • Camo Editions: Tumman- tai vaaleanharmaalla camo-värityksellä saatavissa olevat mallit autta­vat käyttäjäänsä erottumaan ympäristöstään tai sulautumaan siihen, tarpeen mukaan.
  • dēzl Edition: Kestävä, erityisesti ammattikuljettajille suunniteltu malli. Kellon ominaisuuksiin kuuluvat mm. hyvinvointitietojen seuranta, lyhyet taukojumpat ja taukoajastimet, jotka paranta­vat elämänlaatua tien päällä. Kun kello on pariliitetty yhteensopivan älypuheli­men dēzl™-sovel­luk­seen, käytettävissä on mm. vakiopituisten taukojen aikana tehtäviä ohjattu­ja harjoituksia ja maksamista nopeuttava GarminPay™-lähimaksu.

Instinct 2 ja Instinct 2S edustavat jatkuvasti kehittyvää Garmin-älykelloteknologiaa ja ovat saatavis­sa suositushintaan 369-519 euroa, Q1/2022 aikana. Lisätietoja: garmin.com/outdoor.

1 Rajaton akun kesto ainoastaan 45 mm Instinct 2 Solar-mallissa älykellotilassa. Kaikkien akunkestoaikojen oletuksena on 3 tuntia päivässä ulkona 50.000 luksin valaistusolosuhteissa

2 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen. Turvallisuus- ja seurantaominaisuuksien vaatimukset ja rajoitukset: Garmin.com/safety.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 18.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/