Uusi kestävä Garmin Instinct 2X Solar-mallisto

Uusi kestävä Garmin Instinct 2X Solar-mallisto

Garmin on esitellyt tänään Instinct® 2X Solar -älykellon, joka on uusin tuote suositussa Instinct 2 -tuoteperheessä. Instinct 2X Solar ja Instinct 2X Solar – Tactical Edition on suunniteltu haastavimpiin ympäristöihin. Kelloissa on selkeä näyttö kuitulujitteisesta polymeeristä valmistetussa 50 mm rungossa, ja niiden lämmön-, iskun- ja vedenkestävyys on testattu Yhdysvaltain armeijan standardin (MIL-STD-810) mukaisesti. Kellot ovat vesitiiviitä 10 ATM1 -luokituksen mukaisesti, ja ne on varustettu kemiallisesti karkaistulla, naarmuuntumista kestävällä Power Glass-kellonlasilla. Kellonlasi auttaa pidentämään akunkestoa tuottamalla jopa 50 % enemmän energiaa kuin Instinct 2 solar -vakiomallissa. Aurinkolatauksella saadaan rajaton akunkesto älykellotilassa2. Kellon latauksesta ei siis tarvitse huolehtia harrastusten aikana.

“Tuorein lisäyksemme Instinct 2 -mallistoon on kestävä ja tarkoituksenmukainen GPS-älykello, joka auttaa navigoimaan hankalissa olosuhteissa, mutta mukautuu myös päivittäiseen hyvinvoinnin seurantaan. Kellon ainutlaatuinen muotoilu soveltuu niin pitkiin maastovaelluksiin kuin salille ja perheen yhteisiin telttaretkiinkin. Rajattoman akunkeston ja monikäyttöisen integroidun taskulampun ansiosta voit aina keskittyä meneillään olevaan tehtävään joutumatta huolehtimaan laitteen lataamisesta.” – Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel

Katso täältä, miten Instinct 2X Solar toimii

Valoa pimeään

Instinct 2X Solar on varustettu integroidulla LED-taskulampulla, jonka valaistusteho on säädettävissä tarpeen mukaan. Kun pystytetään telttaa tai juostaan pimeällä, punainen tai säädettävä valkoinen valo valaisee ympäristöä parantaen näkyvyyttä ja tilannetietoisuutta. Valo myös tarvittaessa vilkkuu juoksun tahdissa ja vaihtaa väriä valkoisesta punaiseen, jolloin kellon käyttäjä on helpompi havaita hämärässä.

Innovatiivisia hyvinvointi- ja yhteysominaisuuksia

Instinct 2X Solar -älykellosta löytyy suuri määrä ominaisuuksia ja tietoja, jotka auttavat hyvinvoinnin, kunnon ja elämäntavan ylläpitämisessä sekä navigoinnissa.

• Kehon hyvinvoinnin seuranta vuorokauden ympäri, mm. rannesykeanturi, edistyksellinen unen seuranta, hengitystahdin seuranta, Pulse Ox ja paljon muuta3.
  • Esiladatut lajiprofiilit juoksua, pyöräilyä, uintia, voimaharjoittelua, jne. varten sekä VO2 max ja muut harjoitteluominaisuudet.
  • Unen aikana mitattava sykevälivaihtelu tarjoaa kokonaisvaltaisemman kuvan terveydentilasta, harjoittelusta ja palautumisesta. Toiminto perustuu Garmin Firstbeat Analytics-tiimin kehittämään tekniikkaan.
  • Uusi useiden maailmanlaajuisten satelliittinavigointijärjestelmien monitaajuustuki parantaa sijaintitarkkuutta.
  • Navigoinnissa hyödynnetään integroituja antureita, joita ovat kolmiakselinen kompassi ja barometrinen korkeusanturi.
  • TracBack® routing-reititys opastaa samaa reittiä takaisin lähtöpisteeseen ja viitepiste auttaa seuraamaan tunnettua kohdetta suhteessa sijaintiin.
  • Yhteysominaisuuksiin kuuluvat älykkäät ilmoitukset, Garmin Pay -lähimaksu ja Connect IQ-sovellus4.

Uusi esteratakilpailusovellus

Instinct 2X Solar sisältää ensimmäisenä Esteratakilpailu-lajiprofiilin, josta löytyvät juoksuosuudet ja erityyppiset esteet. Lajiprofiilin avulla pystyy tallentamaan manuaalisesti esteväliajat. Kun esteet on merkitty ensimmäisellä kierroksella, laite seuraa niitä automaattisesti jäljellä olevien kierrosten aikana. Lajiprofiilissa näkee kierrosten määrän tietyllä reitillä, kierrosajat, esteiden määrän, kullakin esteellä käytetyn ajan, juoksuväliaikoja koskevat tiedot (matka, vauhti, tahti, askeleen pituus, jne.), korkeus­profiilin, sykkeen ja matkan.

Taktiseen toimintaan suunniteltu

Instinct 2X Solar – Tactical Edition -mallissa on paljon erityisiä taktisia ominaisuuksia, kuten Jumpmaster, taktiset esiladatut toiminnot, projisoidut reittipisteet, kaksi GPS-koordinaatistoa ja yhteensopivuus pimeänäkölaitteiden kanssa. Käyttöön voi tarvittaessa ottaa salatun tilan, jossa GPS-sijainnin jako on estetty ja langattomat yhteydet kytketty pois päältä. Salatussa tilassa GPS-sijainti näkyy kellon näytöllä, mutta sitä ei tallenneta kellon muistiin tai jaeta. Tämä mahdollistaa toiminnan sijaintiturvallisuuden kannalta ongelmallisilla alueilla sijaintia paljastamatta.

Yöaikaan suoritettavissa tehtävissä Instinct 2X Solar – Tactical Edition -mallin moni-LED-taskulamp­puun voi valita valkoisen tai vihreän valon. Vihreä valo säilyttää paremmin silmien luonnollisen hämäränäkökyvyn.

Tuotteet tulevat myyntiin Q2/2023 aikana seuraavin suositushinnoin:

Instinct 2X Solar: 469,00 euroa

Instinct 2X Solar – Tactical Edition: 519,00 euroa

Lisätietoja osoitteesta: garmin.com/outdoor.

1Kattava lista Garmin vesitiiviysluokituksesta täältä.

2Kun käytetään kolme tuntia päivässä suorassa auringonpaisteessa (50.000 luksia).

3Tämä ei ole lääkinnällinen laite eikä sitä ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätietoja: Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole saatavissa kaikissa maissa.

4Connect IQ:n käyttöön tarvitaan yhteensopiva älypuhelin.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/