Uusissa Garmin® ECHOMAP Ultra -sarjan laitteissa on aiempaa suurempi ja kirkkaampi näyttö sekä sisäinen Panoptix LiveScope -tuki

Garmin on esittellyt uuden ECHOMAP™ Ultra -malliston, johon kuuluu 10:n ja 12:n tuuman kosketusnäytöllä ja painikkeilla varustettuja karttaplottereita. Laitteet tarjoavat ammattitasoista suorituskykyä vapaa-ajan kalastukseen. Luokkansa parhaan luotainratkaisun sisäl­tävässä ECHOMAP Ultra -sarjassa on sisäinen tuki skannaavalle Garmin Ultra High-Definition -luo­taimelle sekä palkitulle Panoptix LiveScope™ -järjestelmälle, mukaan lukien uusi LVS12-kaiku­anturi, joka tuottaa reaaliaikaista skannattua kaikukuvaa veneen alla ja ympärillä olevista rakenteista, vieheistä ja kaloista. Karttaplotteri tukee uusimpia ja yksityiskohtaisimpia Garmin BlueChart® g3- ja BlueChart g3 Vision -karttoja, jotka sisältävät Navionics® -datan ja Auto Guidance1 -tekniikan. ECHOMAP Ultra -sarjan laitteiden suorituskyky ja toiminnallisuus vastaavat nykypäivän kalamiesten tarpeisiin.

“ECHOMAP Ultra on uusi tulkinta suositun ECHOMAP Plus -sarjamme laitteista, johon on lisätty luokkansa parhaiden GPSMAP® -karttaplottereiden korkealuokkaisia ominaisuuksia. Näin on saatu uusi tuotesarja, joka tuo ammattitasoista suorituskykyä suurempiin, edullisempiin näyttökokoi­hin”, kertoo Garmin -yhtiön maailman­laa­juisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Uudet karttaplotterit ovat täydellinen valinta kalastajille, jotka haluavat käyttöönsä parhaat mahdolliset kaikuluotaimen ja kartat kätevässä all-in-one -laitteessa, joka on helppo kiinnittää venetelineeseen ja irrottaa siitä kalastusreissun päättyessä.”

ECHOMAP Ultra 102sv ja ECHOMAP Ultra 122sv on mahdollista hankkia samassa paketissa uuden Ultra High-Definition GT54UHD-TM all-in-one -anturin kanssa, joka tuottaa erittäin tarkkaa, skannaavaa ClearVü™- ja SideVü -luotainkuvaa sekä todella terävää perinteistä CHIRP-kaikukuvaa. 455 kHz:n GT54UHD-TM SideVü:llä saadaan kuvaa entistäkin kauempaa ja syvemmältä. ECHOMAP Ultra -karttaplotterit ovat lisäksi yhteensopivia kaikkien Panoptix™ all-seeing -mallien kanssa, joihin kuuluvat myös uusiPanoptix LiveScope LVS12 -anturi ja Panoptix LiveScope System. Näiden ansiosta käyttäjät voivat katsoa reaaliaikaista luotainkuvaa.

Lisävarusteena myytävillä, integroidut Navionics-datan ja Auto Guidance -tekniikan sisältävillä Garmin BlueChart g3- ja BlueChart g3 Vision -kartoilla varustetut uudet ECHOMAP Ultra -sarjan laitteet tuottavat erittäin yksityiskohtaista tietoa ja tarjoavat suuren käyttömukavuuden yhdis­tä­mällä BlueChart- ja Navionics -tietokantojen parhaat ominaisuudet, mm. merenkulun turva­lait­teet, luodatut pistesyvyydet, syvyyskäyrät, vuorovesi- ja virtaustiedot sekä yksityiskohtaiset satamatiedot. Garmin BlueChart g3 -kartoissa on Auto Guidance- tekniikka, joka tekee käytettävissä olevan karttamateriaalin pohjalta veneen kokoluokalle sopivan reittiehdotuksen, jossa esimerkiksi vältetään matalia siltoja ja vesialueita tai muita karttaan merkittyjä esteitä.

Yhteyden pitäminen vesillä on entistäkin helpompaa ECHOMAP Ultra -sarjan laitteiden avulla. Luotaintiedot, reittipisteet ja reitit voidaan jakaa useisiin ECHOMAP Ultra -laitteisiin sekä 7:n ja 9:n tuuman ECHOMAP Plus -laitteisiin. Uudessa ECHOMAP Ultra -sarjassa on lisäksi NMEA® 2000- yhteys ja tuki suunta-antureita, autopilotteja, digitaalisia kytkimiä, jne. varten. Laitteen Wi-Fi®-yhteyden avulla käyttäjät pääsevät hyödyntämään maksutonta all-in-one Garmin ActiveCaptain®-mobiilisovellusta, joka luo yksinkertaisen, mutta tehokkaan yhteyden yhteensopivan mobiili­lait­teen ja ECHOMAP Ultran välille. ActiveCaptain -sovelluksen avulla käyttäjät voivat päivittää ja hankkia karttoja mobiililaitteeseen OneChart™ -palvelusta milloin tahansa, tarkistaa ActiveCaptain -yhteisön satama- ja muut kohdepistetiedot, käyttää Quickdraw™ -yhteisön tietoja, jne. Active­Captain näyttää myös älykkäät ilmoitukset2 karttaplotterin näytöllä sekä mahdollistaa langattomat ohjelmistopäivitykset, reittisuunnittelun mobiililaitteella, jne.

ECHOMAP Ultra -sarjan laitteet tulevat myyntiin vuoden 2019 toisella neljänneksellä suositus­hintaan 1.999-3.149 €.

Lisätietoja osoitteesta garmin.com/marine.

Garmin on maailman johtava veneilyelektroniikan valmistaja3, ja NMEA-järjestö nimesi sen hiljattain Vuoden valmistajaksi (Manufacturer of the Year) neljännen kerran peräkkäin. Tunnustus myönnetään yleisesti tunnistetuimmalle veneilyelektroniikkayritykselle sen panostuksesta alan tuotekehityksessä. Garmin -tuotevalikoima käsittää alan johtavia, innovatiivisuudestaan, luotetta­vuudestaan ja helppokäyttöisyydestään tunnettuja karttaplottereita, kosketusnäy­töllisiä moni­toimi­näyttöjä, luotaimia, tutkia, karttatuotteita, purjehdusinstrumentteja, audio-, viihde- ja muita laitteita ja palveluita. Muita Garmin -veneilybrändejä ovat FUSION Entertainment, sähköisten karttojen toimittaja Navionics ja EmpirBus.

Lisätietoja: www.garmin.com, garmin.com/newsroom, facebook.com/garmin, twitter.com/garmin, instagram.com/garmin or youtube.com/garmin.

1Auto Guidance on tarkoitettu vain suunnitteluun eikä korvaa turvallista navigointia.

2Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot Garmin.com/ble

3 Vuoden 2017 ilmoitettujen myyntien perusteella.

FCC Notice:This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/