Uutinen -

Yhdessä digitaalista syrjäytymistä vastaan - Gigantin joululahjoitus Hope ry:lle auttaa eteläkarjalaisia nuoria opinnoissaan

• Digitalisoituva yhteiskunta on tuonut lasten ja nuorten elämään mahdollisuuksia, mutta myös eriarvoisuutta.
• Lappeenrannan Gigantin jokajouluinen lahjoitus paikalliselle Hope ry:lle ohjataan tänä vuonna vähävaraisille koululaisille ja opiskelijoille.
• Lahjoitus on osa valtakunnallista Gigantti tekee hyvää -työtä, joka tukee digitaalista yhdenvertaisuutta.
• ”Jatkamme lahjoituksen myötä jo pidempää yhteistyötämme Hopen kanssa, ja kiitämme sen kautta myös asiakkaitamme, jotka mahdollistavat paikalliset hyvät teot asioimalla myymälässämme”, kertoo Lappeenrannan Gigantin tavaratalopäällikkö.

Joulu tulee tänä vuonna Lappeenrannan Gigantin asiakkaille myös kahtena aattoa edeltävänä viikonloppuna, jolloin myymälässä tarjotaan maksutta muun muassa glögiä ja itsetehtyjä pipareita. Iloisten asiakkaiden ohella henkilökunnan mieltä lämmittää erityisesti joululahjoitus paikalliselle Hope ry:lle.

- Gigantti on tehnyt valtakunnallisesti työtä jo vuodesta 2017 edistääkseen digitaalista yhdenvertaisuutta. Lappeenrannan myymälän yhteistyö Hopen kanssa alkoi samoihin aikoihin. Tänä vuonna haluamme tukea nuorten digitaalisia valmiuksia, ja ennaltaehkäistä sitä kautta syrjäytymistä, kuvailee Gigantin tavaratalopäällikkö Jaana Tuominen.

Lahjoitus julkaistiin osana Tekojen Tiistaita 30.11., jolloin Gigantti kertoi Pelastakaa Lapset ry:n kanssa toteutettavasta maanlaajuisesta kouluhankkeesta, joka tulee tarjoamaan interaktiivisen oppimisratkaisun myötä digitaalisia valmiuksia Suomen 5.-luokkalaiseille. Lappeenrannan ohella viisi muuta Gigantin myymälää kertoi joululahjoituksistaan lapsien, nuorten ja lapsiperheiden digitaalisen hyvinvoinnin tueksi.

- Yhteisössä on voimaa, ja paikallinen auttaminen on meille tärkeää ympäri vuoden. Tämä on joululahjoitus yhteiselle tavoitteelle, jonka myötä pääsemme kiittämään myös asiakkaitamme, jotka mahdollistavat paikalliset hyvät teot keskittämällä asiointinsa meille kivijalkamyymälään. Kiitos myös Hope Lappeenranta ry:lle, joka tekee jatkuvasti arvokasta työtä ja välittää lahjoituksemme sitä tarvitseville, Tuominen jatkaa.

Joululahjoitus sisältää useita kannettavia tietokoneita sekä iPhone-matkapuhelimia.

- Tämä joulupaketti otetaan ilolla vastaan ja ohjaamme sen todella tarpeelliseen käyttöön. Korona-aika on kurittanut valitettavasti myös nuorten osallistumista koulutyöhön. Riittävien opiskeluvälineiden puuttuminen vaikeuttaa yhä useamman pärjäämistä arjessa. Olemme kiitollisia hyvästä yhteistyöstä Gigantin kanssa, minkä myötä pääsemme tukemaan vuosittain useita arjen digiapua tarvitsevia, kuvailee Hope Lappeenrannan tiiminvetäjä, Anni Pirnetkoski.

Hyvän joulumielen jakamista jatketaan Lappeenrannan Gigantissa aina pyhiin saakka. Tarjousten, glögin ja pipareiden ohella luvassa on muun muassa DNA Joulukiertue 18.12. kello 11.00–16.00 joulupukin vierailuineen. Lisäksi 50 ensimmäiselle DNA-liittymän päivittäjälle tarjotaan maksutta Haapasalon hatsapurit. Lisätietoja joulunajan tapahtumista saa myymälästä ja tapahtumapäivän ilmoituksista.

Lisätiedot:

Gigantti Lappeenranta / tavaratalopäällikkö Jaana Tuominen