De Rooyn tiimi ja Goodyear palkintopallille Dakar-rallissa

De Rooyn tiimi ja Goodyear palkintopallille Dakar-rallissa

Tukholma, 31. tammikuuta 2017 – Vaikka De Rooyn tiimi johti kisaa usean erikoiskokeen ajan ja suoriutui hienosti todella huonoista olosuhteista, se joutui silti tyytymään 3. ja 4. sijaan vuoden 2017 Dakar-rallin kuorma-autoluokassa. Hollantilainen Gerard De Rooy ajoi numerolla 500 ja argentiinalainen Federico Villagra puolestaan numerolla 502. Heillä molemmilla oli ajokkinaan nelivetoinen Iveco Powerstar, jossa oli alla Goodyearin ORD-vakiorenkaat. Kisan kokonaispituus oli noin 8 500 kilometriä. De Rooy ja Villagra eivät jääneet haastavassa maastossa juurikaan Kamaz-kuorma-autoja ajaneen venäläiskaksikon taakse. Muut kaksi De Rooyn tiimin kuorma-autoa tulivat sijoille 16 ja 17. Yhteensä kisaan osallistui 50 kuorma-autoa.

"Tämän vuoden tavoitteena oli vähintään palkintopallisija, ja sen saavutimme. Meillä oli yksi huono päivä, eikä siitä voi oikeastaan syyttää ketään. Kolmas sija kelpaa minulle", Gerard De Rooy sanoi. "Tässä Dakar-kisassa navigointi oli keskeisessä osassa. On OK, että se on vaikeaa. Sen on tarkoituskin olla vaikeaa. Pidin siitä, että tilanteet muuttuivat päivästä toiseen, koska kaikille sattui virheitä. Jossain vaiheessa oli vähän liian hankalaa, koska ei ollut selvää, mitä tarkoitettiin. Kuten aina, renkailla oli taas merkittävä rooli kisassa, mutta tänä vuonna sääolosuhteet tekivät renkaiden suorituskyvystä entistäkin tärkeämmän tekijän. Jatkuva yhteistyömme Goodyearin kanssa mahdollisti sen, että tiimillämme oli käytössä parhaat mahdolliset renkaat ja varustelut maailman vaativimmassa rallissa."

De Rooyn tiimi valitsi jälleen kerran Goodyearin ORD-kuorma-autonrenkaat 375/90R22.5 kilpa-autoihinsa ja Goodyearin Omnitrac MSD II -seka-ajorenkaat huoltorekkoihinsa. Rengasvalinnan taustalla on De Rooyn tiimin ja Goodyearin tiivis yhteistyö, jonka ansiosta viime vuonna Gerard De Rooy voitti ja Federico Villagra sijoittui kolmanneksi. Goodyear on nauttinut pitkästä ja menestyksekkäästä kumppanuudesta De Rooyn tiimin kanssa ja työskennellyt ahkerasti varmistaakseen kuorma-autoille parhaan mahdollisen rengasyhdistelmän ja varustelun.

"Onnittelemme Gerard De Rooya palkintosijoituksesta. Tämän vuoden osallistujien kestämät kammottavat olosuhteet, käytännössä pois huuhtoutuneet tiet ja syvä muta, korostivat sitä, kuinka suuri renkaiden merkitys todella on tässä kisassa", Goodyearin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan yritysmarkkinoinnista vastaava johtaja Benjamin Willot sanoo. "Olemme ylpeitä, että saimme taas olla mukana tukemassa Gerardia tiimeineen. Panoksemme näkyy tietysti tuotteidemme kautta, mutta myös insinöörimme ovat työskennelleet ahkerasti taustalla varmistaakseen, että De Rooyn tiimin kuorma-autoissa on paras mahdollinen pito ja että ne ovat luotettavia ja hyvin varusteltuja tässä renkaiden kannalta maailman ehdottomasti rankimmassa kisassa."

Kuljettaja Gerard De Rooy, apukuljettaja Moises Torrallardona ja mekaanikko Darek Rodewald kamppailivat 12 päivän ajan äärimmäisen vaikeassa maastossa voittaakseen muut kisaan osallistuneet 49 kuorma-autoa. Heidän matkansa alkoi Paraguayn Asuncionista 2. tammikuuta lähinnä maastoajolla. Matka jatkui Bolivian läpi Argentiinan Buenos Airesiin, johon kisa päättyi 14. tammikuuta. Dakarin 11 erikoiskoetta (yksi jouduttiin peruuttamaan sääolosuhteiden vuoksi) kattoi yhteensä noin 8 500 kilometriä mutaa, autiomaata, vuoristoa ja kalliota. Yhteensä ralliin osallistui yli 300 moottoripyörää, mönkijää, autoa, hyötyajoneuvoa ja kuorma-autoa, joista 222 pääsi maaliin saakka.

Tietoja Goodyearista

Goodyear on maailman suurimpia rengasvalmistajia. Sillä on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita 48 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Sen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardit.

Goodyear Dunlop Europen hyötyajoneuvojen ja linja-autojen rengasvalikoima sisältää yli 400 erilaista rengasta, joita on saatavana yli 55 kokona. Monet johtavat kaupallisten ajoneuvojen valmistajat käyttävät Goodyearin renkaita vakiona, kuten DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania ja Volvo Trucks. Goodyear toimittaa renkaita myös kaikille suurille perävaunujen valmistajille. Goodyearin palveluvalikoima on yksi alan laajimmista, ja siihen lukeutuvat mm. FleetFirst, joka sisältää TruckForce-palveluverkon, ympärivuorokautinen ServiceLine-tiepalvelu, verkkopohjainen FleetOnlineSolutions-huoltojärjestelmä ja Goodyearin Retread-pinnoitustekniikat.

Lisätietoja Goodyearistä ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.