Dunlop esittelee uuden American Elite -renkaan – mukana MultiTread-teknologia

Dunlop esittelee uuden American Elite -renkaan – mukana MultiTread-teknologia

• Määrittää uudet standardit käsittelyyn, ajokestävyyteen ja mukavuuteen Harley Davidson® FL -malliston kaltaisille Touring-moottoripyörille
  • Ajokestävyyttä ja pitoa parantava MultiTread-teknologia
  • Valkoiset sivut tarjoavat amerikkalaista tyyliä

Dunlop on esitellyt uuden American Elite™ -renkaan Euroopan markkinoille.

Dunlopin tutkimus on osoittanut, että eurooppalaiset amerikkalaistyylisten touring- ja cruiser-moottoripyörien kuljettajat toivoivat parempaa kaarreajopitoa ja käsittelyä – ajokestävyydestä tinkimättä. Vastatakseen näihin toiveisiin Dunlop suunnitteli uuden American Elite -renkaan, jossa käytetään Multi-Tread™-teknologiaa. Siinä yhdistyvät kovaa kulutusta kestävä keskiosan seos ja edistykselliset sivuttaispitoseokset takarenkaan olka-alueilla.

American Elite -renkaasta on saatavilla 9 kokoa etupyörään ja 13 kokoa takapyörään. Niinpä se sopii laajaan valikoimaan esimerkiksi Harley Davidsonin, Victoryn ja Indianin kaltaisten valmistajien tourer-moottoripyöriä.

Amerikkalaista tyyliä valkoisilla sivuilla
Amerikkalaistyylisten tourer-pyörien omistajat voivat valita pyöräänsä parhaiten sopivan sivutyylin. Useat kokovaihtoehdot ovat saatavilla joko leveällä tai kapealla valkoisella sivulla, joka luo klassisen tyylikkään ulkoasun.

Dunlop Moto Europen markkinointijohtaja Andy Marfleet kertoi, miksi Dunlop on siirtynyt käyttämään MultiTread-teknologiaa: ”MultiTread-teknologiamme on otettu hyvin vastaan eurooppalaisissa rata- ja maantierenkaissamme. Sen avulla esimerkiksi uusin RoadSmart III -rengas on määrittänyt uudet kestävyyden ja suorituskyvyn standardit. Tilaustyönä tehtyjen mallien ja varsinkin amerikkalaisten moottoripyörien renkaissa käyttöön otettuna vastaava teknologia parantaa kestävyyttä, vakautta, märkäpitoa ja mukavuutta, mahdollistaa suuremman kallistuskulman ja tarjoaa neutraalimmat ohjausominaisuudet.”

Dunlop American Elite on nyt saatavissa Dunlop-moottoripyörärenkaiden jälleenmyyjiltä kaikkialla Euroopassa.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.