Ohita
Dunlop Europe julkistaa uuden RoadSmart III -matkarenkaan kokovalikoiman ja esittelee ainutlaatuisen Sports-segmenttiin kuuluvan muunnelman.

Tiedote -

• 16 koon valikoima
  • Valikoima kattaa 91 % urheilullisten matkapyörien markkinoista
  • Vakioversio GT- ja keskipainoisille moottoripyörille
  • Erityinen SP-versio kevyitä Roadster- ja urheilupyöriä varten

Dunlop Motorcycle Europe (www.dunlopmotorcycle.eu) on julkistanut uuden, tammikuussa 2016 myyntiin tulevan urheilullisen RoadSmart III -matka-ajorenkaansa kokovalikoiman.

Dunlop Europen RoadSmart III -mallisto sisältää 18 rengaskokoonpanoa, jotka kattavat 16 kokoa. Tämän ansiosta valikoima kattaa 91 % markkinoista – ensimmäisenä Dunlopilla tässä kasvavassa segmentissä.

Uusi mallisto tarjoaa eri rakenneversioita kahdessa tärkeimmässä takarengaskoossa – 180/55ZR17 ja 190/55ZR17. Tämä tarjoaa motoristeille mahdollisuuden valita joko vakiomallinen RoadSmart III -takarengas, joka vastaa raskaiden GT-pyörien ja keskipainoisten moottoripyörien tarpeisiin, tai erityinen SP (Sport) -versio, joka on mukautettu kevyempien, riisuttujen ja urheilullisten pyörien erityisominaisuuksiin sopivaksi.

Dunlop Europe Moton markkinointijohtaja Andy Marfleet veti yhteen tämän innovatiivisen malliston perustan: ”RoadSmart III:een kohdistuvat vaatimukset ovat hyvin erilaiset aiempiin rengassukupolviin verrattuna. Urheilullisten matkapyörien markkina on monipuolistunut, ja me olemme ensimmäinen rengasvalmistaja, joka tarjoaa raskaammille matkapyörille suunnitellun GT-renkaan vakiomallina koko valikoimassa. 10 valmistamastamme 12:sta RoadSmart III-takarenkaasta soveltuu käytettäväksi raskaissa ja keskipainoisissa moottoripyörissä, ja kaksi muuta takarengasta ovat kevyemmille, urheilullisemmille pyörille sopivia renkaita, joiden rakenteessa on yksi vahvikekerros. Näiden kahden rakenneversion ansiosta motoristit voivat valita erityisesti omaan pyöräänsä mitoitetun renkaan.”

Dunlop julkaisee virallisen suositusluettelon, jossa esitetään suosituksena joko Standard (vakiorengas) tai SP (erikoisrengas) kullekin moottoripyörälle. Luettelon avulla motoristit voivat tehdä tietoon perustuvan ostopäätöksen.

Nykyiseen renkaaseen verrattuna Dunlop on painottanut eurooppalaisen RoadSmart III:n vakio ja SP-versioiden kehityksessä ajokestävyyden ja kestävyyden parantamista, lämpenemisen nopeuttamista ja märkäpidon parantamista. ”Olemme kehittäneet uuden innovatiivisen malliston ja odotamme innolla tämän teknisen yksityiskohdan jakamista, kun rengas esitellään lehdistölle maaliskuussa 2016”, Andy lisäsi.

RoadSmart III:n kumpaakin versiota on testattu kattavasti, ja tuotanto on alkanut yhtiön Euroopan moottoripyörän renkaiden pääkehityskeskuksessa Ranskassa tämän lanseerauksen alla.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.