Ohita
​Dunlop Europe saanut päätökseen tiukan 1,2 miljoonan kilometrin testiohjelman RoadSmart III:n lanseerauksen alla

Tiedote -

• -Painopiste eurooppalaisille teille ja motoristeille sopivan renkaan kehittäminen
  • -Radikaali ja innovatiivinen pintakuvio
  • -European RoadSmart III myyntiin tammikuusta 2016 alkaen

Dunlop Europe (www.dunlop.eu), yksi johtavista high performance -moottoripyörän renkaiden valmistajista, on saanut päätökseen uusimman Sport Touring -renkaansa – RoadSmart III – testaus- ja kehitysohjelman.

Uusi RoadSmart III on suunniteltu, kehitetty ja valmistettu samassa Dunlopin Euroopan innovaatiokeskuksessa kuin vuoden 2015 voittoisat Isle of Man TT -kilparenkaat. RoadSmart III on saanut hyväksynnän tuotantoa varten Dunlop Europen historian intensiivisimmän ja tiukimman testiohjelman jälkeen.

RoadSmart III:n suunnittelun ensisijaisena tavoitteena oli eurooppalaisten teiden ja motoristien tarpeisiin vastaaminen. Saavuttaakseen high performance -rengasluokituksen Dunlop Europen insinöörit ovat suorittaneet 31 kuukauden testi- ja kehitysohjelman, joka koostui uskomattomasta 1,2 miljoonan kilometrin arvioinneista.

Dunlop Europe Moton markkinointijohtaja Andy Marfleet kertoi testiohjelman kokoluokasta: ”Saavuttaaksemme tavoitteemme, joka oli luokassaan erinomainen rengas eurooppalaisille teillä ajaville motoristeille, arvioimme yli 200 erilaista rengasseosta ja rakennevaihtoehtoa. Yli 31 kuukauden ajan keskityimme intensiivisessä testiohjelmassamme uusiin materiaaleihin, pintakonsepteihin ja edistykselliseen seoksen kehittämiseen saavuttaaksemme lopullisen renkaan kokoonpanon.”

Renkaan erikoinen pintakuvio on ensimmäinen Dunlop Europe Moton kuvio, jonka Dunlop Europen Advanced Design Studio on suunnitellut. Siinä käytetään kulutusta kestävää seosta ja ainutlaatuista iGT (yhdistyväurainen pinta) -teknologiaa – merkin ensimmäisenä.

”RoadSmart III näyttää erilaiselta ja on erilainen. iGT-teknologian tarkoitus on parantaa märän kelin suorituskykyä, mikä on erittäin tärkeä ominaisuus eurooppalaisille motoristeille, etenkin mantereen pohjoisosissa. Lisäksi innovatiivinen pintakuvio parantaa kestävyyttä ja tasaista kulumista renkaan koko käyttöiän ajan. Näiden teknologioiden avulla saavutimme tavoitteemme tuottaa rengas, jonka suorituskyky on vahvempi pitempään. Rengas on nyt saanut hyväksynnän tuotantoa varten, ja paljastamme lisää teknisiä tietoja vuoden 2016 alussa”, Andy lisäsi.

Dunlop Europen RoadSmart III tulee myyntiin tammikuussa 2016, ja mallistoon sisältyy 18 kokoa, jotka kattavat suuren valikoiman moottoripyöriä tehokkaista GT-pyöristä uusimman sukupolven keskikokoisiin kaksisylinterisiin pyöriin.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.