Dunlop Geomax motocrossrengas  mallisto uudistuu MX32- ja MX52-malleilla

Dunlop Geomax motocrossrengas mallisto uudistuu MX32- ja MX52-malleilla

Dunlop on menestynyt erinomaisesti motocross-radoilla kautta historian, niin MM- kuin USA:n AMA-ammattilaissarjoissa. Dunlop vahvistaa motocross-rengasmallistoaan julkaisemalla kaksi uutta, entistä monipuolisempaa rengasmallia, jotka on kehitetty yhteistyössä USA:n tehdas tiimien ja MM-sarjassa mukana olevien Hondan ja Kawasakin tehdastiimien kanssa.

MX32 on suunniteltu pehmeälle sekä keskikovalle alustalle. MX52 malli on taas suunniteltu keskikovalta kovalle alustalle. Molemmissa malleissa on parempi kaarre- ja kiihdytyspito, ajotuntuma sekä kestävyys verrattuna edeltäjiin.

Dunlopin MX-rengasmalliston menestystarina
Jo yli 125-vuoden ajan on Dunlop ollut renkaiden valmistuksen edelläkävijä. Dunlop renkailla on voitettu enemmän maailmanmestaruuksia ja USA:n AMA-sarjojen mestaruuksia, kuin muilla rengasmerkeillä yhteensä.
Tällä hetkellä kaikki USA:n motocross tehdastiimit ja huippukuljettajat käyttävät Dunlop motocrossrenkaita. Motocrossin MM-sarjassa Hondan ja Kawasakin tehdastiimit ovat valinneet Dunlop-renkaat menestyksen takeeksi.

MX32
Suorituskykyinen rengas pehmeälle ja keskikovalle alustalle.
• Parantunut kaarrepito progressiivisen PCBT-teknologian ansiosta.
• Tunnokkaampi hallittavuus CTCS Carcass –teknologian sekä uuden kuvioinnin ansiosta.
• Eturenkaan innovatiivinen kuvio tarjoaa optimaalisen jarrutustehon ja vakautta kaarreajoon.
• Parempi kiihdytyspito starteissa ja kaarteista ulos tultaessa
• Huomattavasti parempi kulutuskestävyys MX31-malliin verrattuna
• Asennettaessa huomioitava eturenkaan pyörimissuunta

MX52
Monikäyttöinen rengas puolikovalle ja kovalle alustalle
• Parantunut kaarrepito progressiivisen PCBT-teknologian ansiosta.
• Parempi hallittavuus uuden kuvioinnin sekä CTCS Carcass (Carcass Tension Control System)  teknologian ansiosta.
• Tehostunut kiihdytyspito starteissa ja vakaampi hallittavuus kaarteista kiihdytettäessä
• Asennettaessa huomioitava eturenkaan pyörimissuunta

Innovatiiviset teknologiat

PCBT
Dunlopin uusi, patentoitu PCBT (Progressive Cornering Block Technology)  teknologia tarjoaa paremman ajotuntuman ja suorituskyvyn kaarreajossa

MBD
Renkaan nappulat on sijoiteltu uuden MBD (Multiple Block Distribution) -menetelmän mukaan, joka parantaa ajotuntumaa ja lisää renkaan purevuutta sekä pitoa.

CTCS
CTCS Carcass (Carcass Tension Control System)  järjestelmä jakaa renkaanrunkoon kohdistuvan kuormituksen, mikä takaa ajolinjan yhtenäisemmän ja hallitumman jatkuvuuden, parantaa pitoa suoraan ajettaessa sekä parantaa renkaan välittämää ajotuntumaa.

Sharon Antonaros, Dunlop Motorcycle Tyres EMEA:n johtaja:
– Dunlopin filosofiana on kehittää motocross-tuotteita kaikista haastavimpaan testausympäristöön eli FIM:n ja AMA:n mestaruussarjoihin. Toimivan yhteistyön ja tiedonvaihdon ansiosta pystymme luomaan entistä parempia tuotteita ja renkaita, joilla voitamme muut – kirjaimellisesti. Tämän jälkeen otamme kilpailuissa menestyneet tuotteet ja teknologiat loppukäyttäjille suunniteltuihin tuotteisiin, jotta he voivat kilpailla samoilla renkailla, joita ammattilaiset käyttävät.

Eddy Seel, Dunlop MX  kilpailukoordinaattori:
– Tehdaskuljettajamme suoriutuivat erinomaisesti viime vuoden MM- ja USA:n AMA-sarjoissa. Kuljettajilla oli käytössään MX32 ja MX52 mallien protyypit, joten voimme luottavaisena tarjota nyt samat renkaat loppukäyttäjille. Saan kuljettajilta palautetta jokaisen ajokerran jälkeen ja se tieto välitetään suoraan renkaiden kehitysosastolle. Tämä tiedonvaihto on avainasemassa, jotta pystyimme reagoimaan nopeasti kuljettajien tarpeisiin, ja tämän ansiosta meillä on nyt tarjota erittäin suorituskykyisiä tuotteita kaupallisesti.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 69 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 52 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.