Ohita
Dunlop Geomax MX33 lanseerattu – Erinomaista suorituskykyä useilla alustoilla innovatiivisella teknologialla

Tiedote -

• Geomax MX33: Pehmeään maastoon tarkoitetun MX3S -renkaan seuraaja
  • Uusi, todistetusti toimiva MXGP-teknologia
  • Alan ensimmäisenä Dunlopilta – MX-rengas useisiin maastotyyppeihin.

Dunlop Geomax -renkaat ovat motocrossin FIM-maailmanmestaruussarjan (MXGP) kisojen voittajien valinta. Vuonna 2017 useat huipputason kuljettajat, kuten Shaun Simpson ja Clement Desalle, valitsivat Dunlopin voittaakseen MXGP-kisoja. MXGP on ympäristö, jossa voittamisen lisäksi Dunlop myös kehittää uusia teknologioita.

Viime vuonna Dunlop testasi uusia teknologioita MXGP-kisoissa. Testattavana oli muun muassa parannettu pintakuvio, jossa on vahvistukset olka-alueiden välissä.

Ne yhdessä uuden lohkokuvion kanssa tuottivat paremman halkeamien vastustuskyvyn lujalla keskikovalla alustalla ajettaessa. Dunlop havaitsi myös, että täysin uusi seos, jonka viiltojen kestävyys on parempi, auttoi myös osaltaan tekemään renkaasta kestävämmän. Lisäämällä tällaisia teknologioita Geomax MX33 -renkaaseen Dunlop on luonut renkaan, jonka käyttösovellusten valikoima on suurempi kuin edeltäjänsä, kisoja voittaneen Geomax MX3S -renkaan.

Dunlop on myös todistanut ainutlaatuisen ja patentoidun "progressiivisen

kaarreajolohkoteknologiansa" toimivuuden koko Geomax-mallistossa. Tämä teknologia tunnetaan ehkä paremmin ”Block-in-a-Block” -teknologiana. Tämä tuottaa progressiivisemman kaarreajokäyttäytymisen ja auttaa kuljettajia hallitsemaan liirtoja. Geomax MX33 -mallissa Dunlop on lisännyt tämän teknologian myös eturenkaaseen.

Monipuolinen suorituskyky kaikissa maastoissa

Geomax MX33:n suorituskyky on optimaalinen maastoasteikon kummassakin päässä. Siksi Geomax MX33 toimii loistavasti myös kovemmilla keskikovilla alustoilla, toisin kuin edeltäjänsä, jossa painotettiin pitoa pehmeissä olosuhteissa. Tämä rengas on suunniteltu antamaan kilpaileville kuljettajille etua vaihtelevissa olosuhteissa, mutta se tarjoaa myös tavallisille maastokuskeille paljon monipuolisemman "joka-maaston" renkaan.

Ajotuntuma ja ohjausvaste tärkeät Geomax MX33:ssa

Dunlop on tehnyt tiivistä yhteistyötä MXGP-sarjan huippukuljettajien kanssa, mikä on auttanut Dunlopia parantamaan ajotuntumaa, mukavuutta ja hallittavuutta Geomax MX33 -renkaassa. Dunlop havaitsi, että ohuempi ja pitempi kärjen muoto saa sivun muuttamaan muotoaan tasaisesti, kun renkaaseen kohdistuu kuormitusta. Tämä parantaa vakautta ja ohjausvastetta. Tämä ominaisuus yhdessä mukautuvamman renkaan rakenteen kanssa tekevät rungon muodonmuutoksesta hallitumpaa ja parantavat iskunvaimennusta. Dunlop lisäsi myös tämän "runkojännityksen säätöjärjestelmän" parantaakseen ajotuntumaa ja hallittavuutta. Yhdessä täysin uuden, ultrahienoja hiukkasia sisältävän seoksen kanssa se tuottaa huomattavasti paremman pidon.

”Menestyksemme FIM MXGP -maailmanmestaruussarjassa on auttanut Dunlop-kuskeja voittamaan huipputasolla. Hyöty on kuitenkin molemminpuolinen. Olemme myös saaneet huippukuskeilta selkeää palautetta siitä, mitä he tarvitsevat renkaalta voidakseen voittaa. Siksi olemme panostaneet Geomax MX33:n monipuolisuuden laajentamiseen, jotta voimme valmistaa alan ensimmäisen todellisen hybridirenkaan pehmeille ja keskikoville alustoille”, sanoi Dunlop Motorcycle Europen tuotepäällikkö Dmitri Talboom.

Geomax MX33 täydentää Dunlopin MX-renkaiden mallistoa. Vastikään lanseerattu Geomax MX12 on täydellinen hiekalla ja mutaisissa olosuhteissa, kun taas Geomax MX52 on todistetusti toimiva voittaja keskikovassa ja kovassa maastossa.

Geomax MX33 on saatavilla kuutena eturengas- ja yhtenätoista takarengaskokona.

Eturengas:

60/100 - 10

60/100 - 12

60/100 - 14

70/100 - 17

70/100 - 19

80/100 - 21

Rear:

70/100 - 10

80/100 - 12

90/100 - 14

90/100 - 16

100/100 - 18

110/100 - 18

120/90 - 18

100/90 - 19

110/90 - 19

120/80 - 19

120/90 – 19

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlop.eu, seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto tai ottamalla yhteyttä Linda Brandeliukseen: Linda_Brandelius@goodyear.com

Lisätietoa:
Linda Brandelius, Sales and Marketing Manager Motorcycle and Motorsport

Linda_Brandelius@goodyear.com

Tietoa Dunlop Europesta

Dunlop Europe on yksi maailman johtavista high performance- ja ultra high performance -renkaiden valmistajista, ja se on saavuttanut vaikuttavaa menestystä moottoriurheilukisoissa. Dunlop Europe on Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing- ja GMT94 Yamaha -tallien tekninen kumppani endurance-sarjassa sekä FIM Moto2- ja Moto3-maailmanmestaruussarjojen virallinen rengastoimittaja sekä Isle of Man TT -kisan kaikkien aikojen menestynein rengasmerkki.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 65 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.