DUNLOP JA HONDA MUODOSTAVAT LEGENDAARISEN KUMPPANUUDEN

DUNLOP JA HONDA MUODOSTAVAT LEGENDAARISEN KUMPPANUUDEN

Dunlop ilmoittaa, että juuri julkistettu Honda TT Legends -tiimi kilpailee FIM Endurance -maailmanmestaruuskisoissa ja tietyissä katuajokisoissa yksinomaan Dunlop-moottoripyörärenkailla.

"Tämä on strateginen suhde, jota motivoi Honda Racing -tiimin ammattimaisuus. Olemme voittaneet heidän kanssaan useita kertoja, erityisesti Isle of Manin TT:ssä", sanoo Dunlopin Euroopan moottoripyörämarkkinointipäällikkö Sharon Antonaros.

"NTEC- ja Multi-Tread-teknologiamme syntyivät moottoriurheilutoiminnastamme, ja kestävyysajoista on koitunut monia kehitysetuja. Jatkuva suorituskyky monissa olosuhteissa – kuivalla, märällä, kuumassa, kylmässä, päivällä ja yöllä – on aivan yhtä tärkeää katukäytössä kuin kestävyysajoissakin.

Tiimiin kuuluvat ajajat John McGuinness, Steve Plater ja Keith Amor, jotka ajavat ikonisia Honda CBR10001RR Fireblade -pyöriä.

"Olemme toimineet Dunlopin kanssa jo pitkään", sanoo tiimin manageri Neil Tuxworth. "Jos ajatellaan kestävyysajoja, Dunlop tarjoaa parhaat renkaat, sillä niillä on voitettu seitsemän viimeisestä kymmenestä mestaruudesta. Uskon, että käytämme oikeita renkaita ja että Dunlop on oikea kumppani auttamaan meitä voittamaan tulevissa haasteissa."

FIM Endurance -maailmanmestaruuskisat alkavat Ranskassa Bol d’Orin 24 tunnin ajoilla 16.–17. huhtikuuta Magny Coursissa.

Lisätietoja Dunlopin moottoripyörärenkaista ja moottoriurheilutoimista on osoitteessa www.dunlopmotorcycle.eu.

Lisätietoja tiimistä on sivustolla www.hondattlegends.com / @HondaTTLegends

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.