GP Racer D212

Dunlop näkee hypersport-markkinan segmentoitumisen lisääntyvän

• Dunlopin valikoima uudistetaan täysin vuonna 2017
  • Oikea rengas jokaiselle kuskille – lupaa Dunlop
  • SportSmart2 Max korvaa SportSmart2-renkaan

Dunlop on muuttanut lähestymistapaansa hypersport-markkinoihin määrittelemällä valikoimansa uudelleen. Uudelleenmäärityksen tavoitteena on "oikea rengas jokaiselle kuljettajalle".

Dunlop on lisännyt erikoistumista markkinoiden urheilulliseen päähän, jossa kuljettajat valitsevat renkaat ajatellen aivan erityistä ajamistyyppiä.

Euroopan markkinoilla suuntaus on jatkunut kohti monipuolisia Sports Touring -pyöriä, joille Dunlop lanseerasi innovatiivisen RoadSmart III -renkaan viime vuonna. Hypersport-sektorin kasvu jatkuu kuitenkin, ja sektorille on viime aikoina lanseerattu erittäin erikoistuneita superbike- ja sports bike -moottoripyöriä – ja Dunlop on kehittänyt valikoimaansa niiden ostajien erityistarpeiden ympärille.

Tämän vuoksi Dunlop omaksui lähtökohdakseen näiden kuljettajien tarpeiden ymmärtämisen ensin ennen hyvin arvostettujen SportSmart2-, GP Racer D211- ja GP Pro D212 -renkaiden kehittämistä niiden edeltäjien pohjalta.

”Tämän 'kuljettaja edellä' -lähestymistavan tarkoituksena oli tuoda lisää selkeyttä asiakkaille ja varmistaa, että täysin uusi valikoima kehitettiin nykyisiä ja tulevia markkinatrendejä vastaavaksi eikä vain olemassa olevien tuotteiden päivitykseksi,” totesi Dunlop Motorcycle Europen markkinointijohtaja Andy Marfleet.

Ammattikuljettaja, kokenut ratakuski ja katukuski

”Dunlopin segmentointi tuotti kolme erillistä luokkaa hypersport-kuljettajille. Vaikka pyörät saattavat monissa tapauksissa olla samoja malleja, kuljettajien tarpeet ovat aivan erilaisia”, Marfleet lisäsi.

Ammattikuljettaja

Sellaisille kuljettajille, joilla on tukenaan kilpailutiimin tekninen tuki ja jotka haluavat täydellisen kisavarustuksen urheilumoottoripyöräänsä, Dunlop kehittää seuraajaa legendaariselle Isle of Man TT -kisan voittaneelle GP Pro D212 -renkaalle. Korvaavassa tuotteessa on roppakaupalla uusia teknisiä ratkaisuja ja se lanseerataan syksyllä 2017.

Kokenut ratakuski

Dunlop GP Racer -rengas on jo pitkään ollut sellaisten kuskien suosikkivalinta, jotka suhtautuvat vakavasti ratapäiviin – jopa niin vakavasti, että he saattavat käyttää renkaiden lämmittäjiä ja nimenomaan ratakäyttöön sopivaa rengassarjaa pyörässään. Viime kuussa

kaikkialla Euroopassa tuli myyntiin Dunlopin uusi GP Racer D212, joka otettiin onnistuneesti kisakäyttöön viime vuonna.

Ensimmäistä tuotantovalmista GP Racer D212 -rengasta käytettiin Ranskan Superbike-mestaruuskisan viimeisellä kierroksella, ja rengas auttoi Lucas Mahiasia (GMT94 Yamaha) voittamaan kummankin Supersport-kisan. Prototyyppirenkaat oli jo validoitu FIM:n Endurancen maailmanmestaruussarjassa.

GP Racer D212 -renkaassa käytetään Dunlopin uutta lämmönhallintateknologiaa (käytetään Endurance-versioiden takarenkaan 190/55ZR17- ja 200/55ZR17-koossa), joka parantaa renkaan repeytymien kestävyyttä, sillä se tekee ulkoseoksesta hyvin vahvan ja kestävän ja samalla tarjoaa kisakäyttöön kelpaavan pidon pehmeämmän pohjaseoksen tuottaman lämmön ansiosta.

Satunnainen ratakuljettaja

Tässä segmentissä Dunlop on lanseerannut uusimman Dunlop SportSmart2 Max -renkaan. Se korvaa suoraan SportSmart2-renkaan ja siinä käytetään Dunlopin maailmanmestaruuden voittaneen endurance-kisaohjelman teknologioita ja mullistavan RoadSmart III -renkaan innovaatioita. Eturenkaassa on radikaali uusi rakenne ja takarenkaassa on mullistava uusi seos, joka pystyy laajentamaan kosketusaluetta ja optimoimaan siten pidon märissä ja kylmissä olosuhteissa.

Uusi SportSmart2 Max on suunniteltu vaativien maanteillä ajavien, erilaisissa olosuhteissa moottoripyöriään käyttävien kuljettajien vaatimusten pohjalta. GP Pro- ja GP Racer -tuotteisiin verrattuna tämä rengas soveltuu monenlaiseen käyttöön eikä vaadi erityissäätöä suorituskyvyn optimoimiseksi. Lisäksi uudet teknologiat tarjoavat varmuutta kylmän ja märän kelin suorituskykyyn. Vaikka painopisteenä on selkeästi maantie- ja katukäyttö, tämä rengas ei pelkää satunnaista ratapäiväkäyttöä.

Uusi mallisto

”Vaikka uusien tuotteiden nimet ovat hyvin samankaltaisia kuin edeltäjiensä nimet, kaikissa kolmessa uudessa tuotteessa on merkittäviä uusia teknologioita, joiden lähtökohtana segmentoinnissa on asettaa kuljettaja etusijalle. Kolmen uuden hypersport-renkaan lanseerauksessa meitä on auttanut huomattavasti valtava määrä testausta ja uusien teknologioiden kehittäminen FIM:n Endurancen maailmanmestaruussarjan kampanjoissamme. Nyt meillä on sopiva rengas jokaiselle kuljettajalle”, Marfleet totesi lopuksi.

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Tietoa Dunlop Europesta

Dunlop Europe on yksi maailman johtavista high performance- ja ultra high performance -renkaiden valmistajista, ja se on saavuttanut vaikuttavaa menestystä moottoriurheilukisoissa. Dunlop Europe on Suzuki Endurance Race Team-, Honda Racing- ja GMT94 Yamaha -tallien tekninen kumppani enduro-sarjassa, Kawasaki- ja Team HRC -tallien tekninen kumppani MXGP-sarjassa sekä FIM Moto2- ja Moto3-maailmanmestaruussarjojen virallinen rengastoimittaja.

Dunlop Europen laaja kokemus kisoista on tuonut innovatiivisia rengaskeksintöjä myös päivittäiseen ajamiseen.

Dunlop Europen renkaita käytettiin moottoripyörässä, joka voitti ensimmäisen moottoripyörien 500cc-luokan mestaruuden vuonna 1949, ja merkki hallitsi sarjaa seuraavien vuosikymmenten ajan. Vuonna 1991 Dunlop Europen renkailla varustettu moottoripyörä voitti ensimmäisen kolmesta peräkkäisestä Superbike-luokan maailmanmestaruudesta, ja vuonna 2008 Marco Simoncelli otti Dunlop Europen 200. peräkkäisen 250cc-luokan GP-voiton. Tässä luokassa Dunlop Europe on voittanut 17 maailmanmestaruutta. Vuonna 2010 Dunlopista tuli Moto2-luokan ja vuonna 2012 Moto3-luokan ainoa rengastoimittaja, yhteistyösopimus Dornan kanssa renkaiden toimittamisesta kahteen MotoGP-sarjan päätukikilpailuihin uusittiin vuodelle 2015 toistaiseksi voimassa olevana.

Dunlop-tallit ja kuskit ovat dominoineet enduro-sarjaa, josta on kertynyt kymmenen enduron maailmanmestaruutta kahdestatoista vuoden 2002 jälkeen, ja jokainen John McGuinnessin Isle of Man TT -voitoista tuli Dunlop Europen renkailla. Dunlop Europe on voittanut kaikki suuret moottoripyöräilyn arvokisat – muun muassa GP-maailmanmestaruuksia, Mansaaren TT-ajot, Superbike- ja Supersport-maailmanmestaruudet sekä enduron maailmanmestaruuden – ja saavuttanut vastaavanlaista menestystä motocrossin ja maastoajon mestaruussarjoissa.

Dunlop Europen uusimpia maantierenkaita käytetään vakiovarusteena johtavien valmistajien, kuten Hondan, Kawasakin, KTM:n, Ducatin, Yamahan, Harley-Davidsonin ja Suzukin moottoripyörissä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.