Ohita
Dunlop sitoutuu muuttujien lisäämiseen moottoriurheilussa – esittelee 4 BTCC-kisarengasta Genevessä

Tiedote -

BTCC-kisarenkaat tuovat kiehtovia strategisia elementtejä sekä kuljettajille että talleille

Geneve, Sveitsi, 3. maaliskuuta 2015 – Dunlop ilmoittaa tänään esittelevänsä uusimman MSA British Touring Car Championship (BTCC) -mestaruussarjaan – yhteen maailman johtavista tuotantoautoihin perustuvista mestaruussarjoista – kehitetyn rengasmallistonsa Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä. Uusimmat renkaat tarjoavat kuljettajille valikoiman eri seoksia, mikä tuo uuden strategiakeinon BTCC-sarjan tiukkaan pikamatkakilpailuun.

Dunlop on ollut BTCC-sarjan rengastoimittaja vuodesta 2003 alkaen. Vuonna 2013 sitä pyydettiin tuomaan sarjaan "optio"-renkaan, jotta tapahtumaan saataisiin lisää strategisia muuttujia, sillä pehmeämmästä seoksesta valmistetun renkaan käyttöönottaminen lisäisi kilpailuun uuden ulottuvuuden.

Nyt BTCC-sarjan rengasvalikoimassa on kolme kuivan sään rengasta: Dunlop Sport Maxx Soft, Dunlop Sport Maxx Medium ja Dunlop Sport Maxx Hard, joista viimeiseksi mainittu on kehitetty erityisesti äärimmäisen nopealle Thruxtonin radalle. Valikoimaan kuuluu myös märän kelin Dunlop Sport BluResponse -kilparengas sateisia rataolosuhteita varten. Kaikki valikoiman renkaat on kehitetty kilpamatkoille, mutta niistä jokainen on suunniteltu niin, että ne saavuttavat erinomaisen suorituskyvyn tietyillä radan lämpötiloilla ja tietyissä olosuhteissa.

”Olemme ylpeitä BTCC-rengasmallistosta ja olemme iloisia voidessamme esitellä malliston renkaita Genevessä. BTCC-renkaan rakenne perustuu tärkeimpiin oppeihin, joita olemme saaneet Dunlopin erinomaisesti menestyneestä GT-mallistosta. Kolmessa kuivan sään renkaassa käytetään samoja seoksia ja teknologiaa, joita on käytetty menestyksekkäästi muissa kilpailumuodoissa – esimerkiksi eurooppalaisen Le Mans -sarjan mestaruuden voittaneessa LMP2-ohjelmassamme”, totesi Dunlopin moottoriurheiluyksikön EMEA-alueen PR- ja viestintäjohtaja James Bailey.

Genevessä esiteltäviä renkaita on päivitetty vast'ikään muun muassa herkemmin vastaavalla rakenteella, joka säilyttää kestävyyden, josta Dunlop on tunnettu, mutta antaa samalla myös paremmin palautetta kuljettajalle, etenkin voimakkaissa jarrutuksissa ja kaarreajossa, jossa suunnanmuutoksia on tehtävä nopeasti. Se tarjoaa kuljettajille tarkan tuntuman, etenkin nopeisiin kaarteisiin käännyttäessä.

MSA British Touring Car Championship -sarja houkuttelee talleja, jotka edustavat esimerkiksi sellaisia alkuperäislaitevalmistajia (OEM) kuin BMW, Honda, Mercedes-AMG, Ford, VW, Audi, MG ja Toyota. Vuonna 2015 BTCC saa lisäpontta, kun sarjaan liittyy Infiniti, joka on valinnut tämän mestaruussarjan tukeakseen ensiluokkaisten tuotemerkkiensä kasvua Euroopassa.

”Yksi BTCC-sarjan haasteista on suunnitella ja kehittää rengas, joka soveltuu useille erilaisille autoille. Vuonna 2014 mestaruussarjan neljä parasta kuljettajaa ajoi neljällä eri automallilla, mikä osoittaa sitoutumisemme yhdenvertaisuuteen, johdonmukaisuuteen ja tasa-arvoisuuteen tässä tiukassa kilpasarjassa”, Bailey lisäsi.

Tämä rengasvalikoima on uusin Dunlopin BTCC-sarjassa lanseeraamista useista innovaatioista. Vuonna 2009 Dunlop otti kilparenkaissa käyttöön radiotaajuustunnisteet (RFID), joiden avulla toimitsijoiden on helppo valvoa sarjan kilpailijoiden käyttämien renkaiden määrää. Goodyear Dunlop -konserni käyttää teknologiaa myös kuljetusliikkeille tarkoitetuissa sovelluksissa – etenkin kuorma-auton renkaiden hallinnassa.

Lisätietoja Goodyearista ja Dunlopista Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä on osoitteessa www.goodyear-press.com, jossa lehdistömateriaali on saatavilla. Meitä voi seurata myös Twitterissä osoitteessa @goodyearpress.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 69 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 52 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.