RoadSmart III

"Erinomainen suositus" Motorradilta uudelle Dunlop RoadSmart III:lle

• Motorrad on antanut vaikuttavan 92 %:n arvosanan uudelle Dunlop RoadSmart III -renkaalle tällä viikolla julkaistussa testissään.
  • "Dunlop herättää luottamusta märillä teillä"
  • Vahvistaa aiemmat Motorrad-testikeskuksen tiedot, joissa RoadSmart III julistettiin parhaaksi kuivan kelin pidossa ja käsittelyssä.**

Arvostettu saksalainen moottoripyörälehti Motorrad on testannut neljän valmistajan uusimman sukupolven Sport Touring -renkaita ja julistanut, että uusi Dunlop RoadSmart III oli "erittäin luottamusta herättävä märällä kelillä".***

Tämä uusin julkaistu testi tukee Motorradin sisarorganisaation Motorrad Test Center (MTC) -testikeskuksen marraskuun 2015 ja tammikuun 2016 välillä järjestämän syvällisemmän testin tietoja.

MTC:n aiemmassa kuivakäsittelytestissä Dunlop RoadSmart III sijoittui ensimmäiseksi ja oli 10 % parempi neljän kilpailijan keskiarvoon** verrattuna. Motorradin uusin testi osoittaa RoadSmart III:n suorituskyvyn olevan kokonaisvaltainen ja antaa tunnustusta renkaan vahvasta märän kelin suorituskyvystä.

Dunlop saavutti Honda CB 1000R:llä vaikuttavan 92 prosentin kokonaistuloksen uusimmassa testissä. Motorrad kuvaili rengasta "hyvin tasapainoiseksi yleisrenkaaksi, jolla on hauska ajaa pikkuteillä". Testiradalle siirryttäessä Motorrad huomasi myös, että "Dunlop herättää luottamusta märillä teillä".

Motorrad totesi lopuksi, että RoadSmart III oli "ketterä, tarkka ja vakaa ja tarjosi erinomaisen pidon märällä tiellä. Monipuolisen ominaisuusprofiilin ansiosta Dunlop on erittäin suositeltava vaativille matka-ajajille, jotka ajavat kelillä kuin kelillä".

Dunlopin moottoripyöränrengasyksikön EMEA-alueen markkinointijohtaja Andy Marfleet totesi: "Ilahduimme kovasti siitä, että tämä Motorradin uusin testi vahvistaa aiemmat MTC:n tulokset. Ensisijainen tavoitteemme tämän renkaan kehittämisessä oli varmistaa, ettei markkinoiden paras kuivan kelin suorituskyky heikennä märän kelin suorituskykyä. Motorradin uusin raportti RoadSmart III:n vahvuuksista märällä kelillä osoittaa, että tässä tapauksessa olemme saavuttaneet missiomme, sillä olemme kehittäneet renkaan, joka tarjoaa ajajalle varmuutta sekä märällä että kuivalla kelillä. Tämä on tärkeää Sport Touring -sektorilla, johon kuuluvia pyöriä käytetään pitkillä ajomatkoilla ja jokapäiväisessä käytössä.”

Vahvempi pidempään

Tämä märkien ja kuivien olosuhteiden kokonaissuorituskyky on saavutettu myös kestävyyttä heikentämättä.

MTC:n raportissa todettiin, että RoadSmart III -eturengas saavutti paitsi ensimmäisen sijan, myös uskomattoman 82 % paremman ajokestävyyden testissä mukana olleiden kilpailijoiden keskiarvoon verrattuna*, kun arvioperusteena oli Saksan lakisääteinen vähimmäisurasyvyys 1,6 mm. Myös takarengas sijoittui ryhmän kärkeen ajokestävyyden osalta ja sen ajokestävyys oli 19 % parempi testissä mukana olleiden kilpailijoiden keskiarvoon verrattuna*. MTC:n testikuljettajat kommentoivat, että RoadSmart III ”käyttäytyi kaarreajossa hienosti, uutta kuntoa vastaavasti” tämän pitkän ajokestävyystestin lopussa.

Dunlop Europen RoadSmart III -mallistoon sisältyy 18 kokoa, jotka kattavat suuren valikoiman moottoripyöriä tehokkaista GT-pyöristä uusimman sukupolven keskikokoisiin kaksisylinterisiin pyöriin.

Tänä kesänä voit voittaa parin Dunlop RoadSmart III -renkaita merkitsemällä moottoripyöräreissulla otettuihin kuviin ja videoihin @DunlopMoto-tägin Facebookissa. Lisätietoja on osoitteessa http://news.goodyear.eu/latest-news/all/share-your-ultimate-road-trip-highlights-and-win-dunlop-roadsmart-iii-tires/s/288148b5-5d85-49ed-b156-d34f09b4df64

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta Dunlop.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

* Laskettu Saksan lakisääteisen vähimmäisurasyvyyden 1,6 mm perusteella. Kolmen Sport Touring -vyörenkaiden segmentin johtavan kilpailijan tuotteiden (Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT) keskimääräiseen suorituskykyyn verrattuna. Motorrad Test Centerin marraskuussa 2015 Goodyear Dunlopin toimeksiannosta tekemä testi. Eturenkaan koko 120/70ZR17 ja takarenkaan koko 180/55ZR17.Testipyörä: Yamaha FJR 1300A; maantietestit tehtiin erilaisilla tienpinnoilla Espanjassa Almerian ympäristössä.

** Neljän Sport Touring -vyörenkaiden segmentin johtavan kilpailijan tuotteiden (Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT and Metzeler Roadtec Z8 MO) keskimääräiseen suorituskykyyn verrattuna. Motorrad Test Centerin tammikuussa 2016 Goodyear Dunlopin toimeksiannosta tekemä testi. Eturenkaan koko 120/70ZR17 ja takarenkaan koko 180/55ZR17.Testipyörä: Yamaha FJR 1300A; testi tehtiin Goodyear Dunlopin Mirevalin testialueen testiradalla Ranskassa

*** Kommentit on otettu Motorrad ReifenTest -lehden numerosta 13/2016, joka on julkaistu kesäkuussa 2016.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.