FMX4Ever-talli ajaa Dunlop Geomax MX52- ja Geomax MX71 -renkailla vuonna 2015

FMX4Ever-talli ajaa Dunlop Geomax MX52- ja Geomax MX71 -renkailla vuonna 2015

Alkusysäys Dunlopin ja FMX4Everin strategiselle kumppanuudelle

Helsinki, 23.4.2015 – Dunlop, yksi maailman johtavista rengasvalmistajista, ilmoittaa tänään tukevansa Red Bullin sponsoroimaa FMX4Ever freestyle motocross -tallia. Osana tätä uutta kumppanuutta Dunlop toimittaa tallille edistyksellisiä moottoripyörän maastorenkaita. Tämä tukipäätös on kummallekin osapuolelle ensimmäinen vaihe strategisessa kumppanuudessa, jota osapuolet aikovat vahvistaa tulevaisuudessa.

Dunlopille on jännittävää saada olla mukana tukemassa FMX4EVER-tallin huimapäitä, jotka ovat Freestyle Motocross (FMX) -sarjan kansainvälistämisen eturintamassa. FMX sai alkunsa 1990-luvun puolivälissä Etelä-Kalifornian kukkuloilla, jossa sellaiset legendaariset kuskit kuin Mike Metzger ja Jeremy McGrath tulivat tunnetuiksi. Viime vuosina FMX on alkanut saada tilaa kansainvälisellä näyttämöllä.FMX4EVER on tällä hetkellä maailman suurin kansainvälinen freestyle motocross -talli. Se osallistuu vuosittain yli 60 tapahtumaan. Tallin logistiikkajärjestelmä on FMX-maailman suurin, ja talli onkin oppinut äärimmäisen kilpailukykyiseksi päivittäisessä toiminnassaan. Lisäksi talli on voittanut neljä FIM IFMXF -maailmanmestaruutta, 11 X-Games-mitalia ja Red Bull X-Fighters -mestaruuden ja tehnyt kolme maailmanennätystä.

"Tämän Belgiassa tukikohtaa pitävän tallin Uudesta-Seelannista, Etelä-Afrikasta, Yhdysvalloista ja useista Euroopan maista kotoisin olevat lahjakkaat jäsenet todistavat jatkuvasti, ettei sana "mahdoton" kuulu heidän sanavarastoonsa", sanoi Dunlopin moottoripyöränrengasyksikön EMEA-alueen markkinointijohtaja Andy Marfleet. "Olen varma, että Dunlopin Geomax MX52- ja MX71-renkaat sopivat heidän kuskeilleen täydellisesti heidän seuraavaa hyppyään varten, sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti. Useat huipputason FMX-kuskit ovat valinneet MX52- ja MX71-renkaamme, koska ne vastaavat freestyle motocross -kuskien tarpeisiin ja tarjoavat heidän tarvitsemansa suorituskyvyn."

Kovan maaston Geomax MX71 -rengas ja keskikova MX52-rengas tuovat huipputeknologiaa soralle ja FMX4Ever-tallille. Sekä etu- että takarenkaan kuviot ovat suunnatut ja takaavat

erinomaisen suorituskyvyn jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Nämä ovat juuri sellaisia ominaisuuksia, joita rampeilla ja hyppyjen alastuloissa tarvitaan. MX52- ja MX71-rengasparin ansiosta FMX4EVER-tallin kuskit pystyvät ajamaan suorituskykyisesti alustoilla, jotka vaihtelevat kovaksi pakkautuneesta sorasta asfaltilla olevaan irtosoraan ja teräsramppeihin. FMX4Ever-talli käyttää Geomax MX52- ja MX71 80/100-21 -renkaita eturenkaana ja MX52- ja MX71 110/90-19 -renkaita takarenkaana.

"Dunlop Geomax MX52- ja MX71-renkailla on merkittävä rooli sen varmistamisessa, että suorituskykymme on huipussaan. Näiden renkaiden hämmästyttävä vetopito auttaa meitä selviämään vaativimmistakin hypyistä huimalla nopeudella ja tyylikkäästi. Me näemme nämä renkaat suurena edistysaskeleena kumppanuudessamme, jonka avulla pyrimme saavuttamaan seuraavan sarjan ennätyksiä rikkovia suorituksia”, sanoi FMX4Ever-tallin projekti- ja markkinointijohtaja Jimmy Verburgh.

Tämän yhteistyösopimuksen myötä Dunlop tarjoaa 125-vuotisen kokemuksensa renkaiden suunnittelusta, joka perustuu muun muassa asiantuntemukseen, jota yhtiö on kerännyt moottoriurheilun parissa 500 cc-, 250 cc- ja 125 cc -luokkien maailmanmestaruussarjoissa ja World Superbike -sarjassa.

"Dunlopilla on pitkät perinteet huipputeknologian käyttämisestä kuskien hyväksi niin, että he pystyvät huippusaavutuksiin. Odotan innolla hämmästyttäviä uusia huippusuorituksia tämän yhteistyön ansiosta”, Jimmy Verburgh sanoi.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 69 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 52 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.