GOODYEAR EDISTÄÄ RENKAIDEN KEHITYSTÄ TOISELLA DYNAAMISELLA SIMULAATTORILLA

GOODYEAR EDISTÄÄ RENKAIDEN KEHITYSTÄ TOISELLA DYNAAMISELLA SIMULAATTORILLA

Goodyear Tire & Rubber Company ja VI-grade ovat ilmoittaneet, että Goodyearin innovaatiokeskukseen Colmar-Bergiin Luxemburgiin asennetaan huipputason DiM250 DYNAMIC -ajosimulaattori.

Uusi ajosimulaattori paitsi vahvistaa Goodyearin tuotekehitystä Euroopassa, myös tehostaa teknistä yhteistyötä Yhdysvaltojen Akronissa Ohion osavaltiossa sijaitsevan Goodyearin pääkonttorin kanssa, jossa toinen DiM250 otettiin vastikään käyttöön. Lisäksi kummassakin Goodyearin innovaatiokeskuksessa käytetään VI-graden COMPACT-simulaattoreita täydennyksenä virtuaalisille renkaankehitysprosesseille.

Ajosimulaattoreiden avulla rengasmalleja voidaan kehittää, testata ja validoida kehityssyklin varhaisessa vaiheessa, ja parhaiten toimivat renkaat voidaan tunnistaa, ennen kuin ensimmäinen prototyyppi rakennetaan. Tämä vastaa autoteollisuuden kehitysprosessien tahtia, ja voimme toimittaa rengasmalleja oikeaan aikaan autonvalmistajien niitä pyytäessä.

”Tämä simulointikyvyn taso on selkeä teknologinen kilpailuetu”, sanoo Goodyearin Chris Helsel, Senior Vice President ja Chief Technology Officer. ”Pyrimme jatkuvasti parantamaan kehitysprosessia ja säilyttämään asemamme ensisijaisena toimittajana asiakkaillemme.”

”Iloksemme voimme ilmoittaa, että Goodyearilla on otettu käyttöön toinen DiM250 DYNAMIC -ajosimulaattori”, sanoo VI-graden Guido Bairati, VP Global Sales and Marketing. ”DiM250- ja COMPACT-simulaattoreilla kummallakin puolella valtamerta, Goodyear on nyt virtuaalisen renkaiden kehityksen eturintamassa ja saavuttaa huomattavaa kilpailuetua yhteistyöstä autoalan alkuperäisvalmistajien kanssa ja tuotekehityksen nopeutumisesta.”

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 62 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 46 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.