Goodyear esittelee vuoden 2017 talvirenkaat

Goodyear esittelee vuoden 2017 talvirenkaat

Goodyear lanseerasi ensimmäisen UltraGrip -renkaansa vuonna 1971. Siitä lähtien insinöörit ovat jatkuvasti kehittäneet tätä talvirengasmallistoa. Jatkuva innovointi viimeisten 45 vuoden aikana on nostanut Goodyearin talvirengasmarkkinoiden kärkeen. Kuluttajat ovat ottaneet UltraGrip-tuoteperheen avosylin vastaan ja ostaneet yli 60 miljoonaa rengasta lanseerauksen jälkeen(1).

UltraGrip Ice Arctic – mullistavat nastat, jotka parantavat pitoa ja lyhentävät jarrutusmatkaa jäällä

UltraGrip Ice Arctic on seuraavan sukupolven nastarengas. Se on kehitetty erityisesti ankaraan pohjoismaiseen talvi-ilmastoon. Goodyear UltraGrip Ice Arcticin lanseeraus pohjoismaisille markkinoille onnistui erinomaisesti, kun se voitti riippumattomien julkaisujen tekemiä testejä ja sai vahvoja arvosteluja asiakkailtamme testiajo-ohjelmamme kautta.

Goodyearin edistyksellisen nastateknologian sekä innovatiivisen muodon ja rungon ansiosta nasta pysyy suunnatussa asennossaan ja tuottaa tehokkaan pidon jäällä. Paremman vetopidon saavuttamiseksi nastassa on terävä etusärmä, joka parantaa pitoa jäällä kiihdytettäessä. Muotoilun ansiosta nasta on vakaampi ja leveämpi takasärmä tehostaa jarrutusta. Talvi ei kuitenkaan ole pelkkää lunta ja jäätä. Goodyear on panostanut paljon sellaisen renkaan tuottamiseen, jonka ansiosta muun muassa myös käsittely on tasapainoinen ja jarrutuskyky on vahva sekä kuivilla että märillä tienpinnoilla.

UltraGrip Ice Arctic on saatavissa 43 koossa 13 - 19 tuumaan.

UltraGrip Ice Arctic SUV – Edistyksellinen nastarengasteknologia parantaa pitoa ja hallittavuutta lumella ja jäällä

Ainutlaatuisen nastarengasteknologian ansiosta UltraGrip Ice Arctic SUV selviytyy hyvin Euroopan pohjoisimmilla alueilla, joilla lämpötila voi laskea tavallisena talvipäivänä reilusti alle -15 °C:een. Rengas on suorituskykyinen myös lämpimämpinä talvipäivinä. Pinnan muotoilun ansiosta se pureutuu lumeen samalla kun syvät urat parantavat lumen, sohjon ja veden poistokykyä, mikä maksimoi renkaan pidon ja vesiliirtoturvallisuuden.

Tekniikan Maailman viime vuoden talvirengastestissä rengas saavutti palkintokorokesijoituksen katumaastureille tarkoitettujen nastarenkaiden sarjassa ja oli paras seitsemästä renkaasta jäällä jarrutuksessa. Tämän lisäksi renkaan ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa ennen kaikkea sivuttaispidossa lumella(2). Nämä tulokset ovat todiste UltraGrip Ice Arctic SUV -renkaan erinomaisista ominaisuuksista ankarissa talviolosuhteissa. Rengas noudattaa Ruotsin, Suomen ja Norjan lainsäädäntöä(3), jolla pyritään vähentämään teiden kulumista.

UltraGrip Ice Arctic SUV on saatavissa 34 kokona 15:stä 20:een tuumaan.

UltraGrip Ice 2 – pohjoismainen kitkarengas ja moninkertainen testivoittaja*

UltraGrip Ice 2 on pohjoismaisiin talviolosuhteisiin sopiva kitkarengas. Se on kehitetty tuottamaan parempi pito ja jarrutuskyky lumella ja jäällä, sekä parempi yleinen suorituskyky sekä märillä että kuivilla tienpinnoilla.

Uusi ja edistyksellinen kumiseos auttaa rengasta säilyttämään vetopidon lumella, jäällä ja kuivilla pinnoilla ja samalla "Active Grip" -teknologia optimoi tien ja renkaan välisen kosketuksen hyvin liukkailla teillä. Renkaan suora lamellointi pureutuu pintaan, mikä auttaa vetopitoa ja jarrutussuorituskykyä lumella ja jäällä. Yhdessä aktiivisten lohkojen urien kanssa suora lamellointi parantaa vakautta ja vetopitoa haastavissa ajotilanteissa.

Test Worldin riippumattoman testin tulokset vahvistavat, että UltraGrip Ice 2 on yhtä vakaa jäällä ja lumella, kuin kuivilla ja märillä alustoilla. Renkaan tulokset olivat selvästi parhaat pitosuorituskyvyssä jäällä ja lumella sekä käsittelyssä ja jarrutusmatkassa märillä teillä(4).

UltraGrip Ice 2 on saatavissa 35 koossa 13 - 19 tuumaan.

UltraGrip Ice SUV – tarjoaa katumaastureille suorituskykyä jäällä äärimmäisissä talviolosuhteissa

UltraGrip Ice SUV -renkaan pehmeä seos pysyy erittäin joustavana hyvin alhaisissa lämpötiloissa. Tämä parantaa pureutumiskykyä, mikä tuottaa optimaaliset ajo-ominaisuudet ja vahvan pidon jäällä ja lumella. Sen lisäksi, että rengas suunniteltiin erityisesti lumisille ja jäisille teille, Goodyear tutki tarkemmin myös katumaastureihin liittyviä erityisvaatimuksia. Ne ovat painavampia, mikä lisää renkaaseen kohdistuvaa kuormitusta. Siksi pidon ja käsittelyn varmistamiseksi renkaalta vaaditaan erityisiä ominaisuuksia. Tässä ActiveGrip-teknologialla on tärkeä rooli. Tiekosketuspintaa on suurennettu näiden suurempien voimien kumoamiseksi.

Lisäksi pintakuvio on suunniteltu erityisesti katumaastureille niin, että jarrutusvoima ja vetopito ovat optimaaliset lumisilla ja jäisillä teillä. Aiemmasta suorasta muodosta poiketen kuviopalat ovat nyt vinossa, mikä vahvistaa pitoa.

UltraGrip Ice SUV on varustettu TOP Indicator -teknologialla. Renkaassa on lumihiutalekuvio, joka häviää näkyvistä vähitellen renkaan kulumisen myötä. Kun lumihiutale häviää kokonaan, on aika vaihtaa renkaat, jotta optimaaliset talviominaisuudet säilyvät.

UltraGrip Ice SUV on saatavana 19 kossa 16 – 20 tuuman vannekoolla.

(1) Goodyearin sisäiset tiedot.
(2) Tekniikan Maailma, numero 19/2016, rengaskoko 235/65-17.
(3) Norja on lisännyt lainsäädäntöön poikkeuksen, joka hyväksyy suomalaisen tyyppihyväksynnän saaneet renkaat.
* Goodyear UltraGrip Ice 2 testivoittaja pohjoismaisten kitkarenkaiden luokassa Teknikens Världin testissä (22/2016, 205/55R16), toinen kahdesta testivoittajasta Tekniikan Maailman (17/2014), Tehnikamaailm-lehden (10/2014) ja Motor-lehden (5/2014, 205/55R16 94T) testissä, jossa oli mukana 12 kitkarengasta. Testivoittaja seitsemän kitkarenkaan testissä, jonka tekivät Aftonbladet Bil (6/2014) ja Teknikens Värld (22/2014, 205/55R16 94T),
(4) Kolmeen kilpailijaan verrattuna. Test Worldin joulukuussa 2013 Goodyear Dunlopin toimeksiannosta tekemä testi. Rengaskoko: 205/55R16;
testiauto: VW Golf 7; testipaikat: Colmar-Berg (L), Wittlich (D), Ivalo; raportin nro TW-TT13-TT550.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 65 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 47 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.