Goodyear FUELMAX paras TÜV SÜDin testissä

Goodyear FUELMAX S ja FUELMAX D löivät huippukilpailijat TÜV SÜDin riippumattomassa renkaiden vierintävastustestissä.[1]

Tukholma, 26.8.2014 – Goodyearin vastikään lanseeraama FUELMAX-mallisto kuorma-auton renkaita, joiden vierintävastus on pieni, saavutti huippupisteet testeissä, joissa vertailtiin johtavien kilpailijoiden renkaiden vierintävastusta. Näissä testeissä kansainvälisesti tunnettu autoalan testiyhtiö TÜV SÜD Automotive GmbH vertaili FUELMAX-malliston etu- ja vetävän akselin renkaiden vierintävastusta kolmen pääkilpailijan vastaavanlaisten renkaiden vierintävastukseen. Vierintävastustestin tulosten perusteella Goodyear laski, että Goodyear FUELMAX -renkaat yhdessä Goodyearin polttoainetaloudellisten Marathon LHT II -perävaunurenkaiden kanssa voi tuoda tavanomaiselle kuljetusyritykselle säästöä arviolta 1 200 €[2] polttoainekustannuksista vuodessa ajoneuvoa kohden verrattuna testissä seuraavaksi parhaiten pärjänneeseen kilpailijaan ja jopa 1 950 € testin keskiarvoon verrattuna. Tämä tarkoittaa, että Goodyear FUELMAX -renkaat ovat parhaat polttoaineen säästössä.

FUELMAX on Goodyearin polttoainetaloudellinen mallisto, jossa painotetaan pienempää vierintävastusta tinkimättä kuitenkaan ajokestävyyttä, märkäjarrutusominaisuuksia tai muita tärkeitä suorituskykyyn vaikuttavia ominaisuuksia. FUELMAX-malliston suuri polttoaineen säästöpotentiaali, jonka voi päätellä nyt TÜV SÜDin vierintävastustestin tuloksista, näkyy myös renkaiden erinomaisissa EU:n rengasmerkintäluokituksissa polttoainetehokkuudesta: kuusi seitsemästä nyt saatavilla olevasta polttoainetaloudellisen Goodyear FUELMAX -malliston renkaasta on saanut A- tai B-luokituksen.

”Näissä testeissä todella arvioidaan uusien FUELMAX-renkaidemme erinomainen polttoainetaloudellisuus kuljetusyrityksille, mikä auttaa niitä alentamaan kustannuksia. FUELMAX-renkaat ovat Goodyearin valikoiman polttoainetaloudellisimmat renkaat, ja nämä tulokset alleviivaavat uskomustamme, että ne ovat kaikkein polttoainetaloudellisimmat renkaat nykyisillä markkinoilla,” sanoi Goodyearin EMEA-alueen hyötyajoneuvon renkaiden markkinointijohtaja Boris Stevanovic.

Vierintävastustestin tulokset jaettiin kolmeen alueeseen – etu-, veto- ja perävaunun renkaat – ja kaikissa testeissä Goodyearin FUELMAX- ja Marathon LHT II -renkaiden suorituskyky peittosi kilpailijat. TÜV:n testin tulokset osoittavat, että käyttämällä Goodyear FUELMAX S- ja D -renkaiden sekä Marathon LHT II -renkaiden yhdistelmää voidaan saavuttaa arviolta 1 200 euron säästö ajoneuvoa kohden vuodessa seuraavaksi parhaisiin kilpailijoihin verrattuna. Goodyearin polttoainetaloudellisimman kuorma-auton rengasmalliston säästöt TÜV SÜDin testaamien kilpailijoiden keskiarvoon verrattuna voivat olla arviolta 1 950 € ajoneuvolta. Nämä luvut osoittavat, kuinka suuren kustannussäästöpotentiaalin Goodyear FUELMAX -mallisto yhdistelmänä Marathon LHT II -renkaiden kanssa tarjoaa kuljetusyrityksille. Laskelmat perustuvat tavanomaiseen, viisiakseliseen, 40 tonnin ajoneuvoyhdistelmään, jolla ajetaan vuosittain 150 000 km ja jonka polttoaineenkulutus on 34 l/100 km ja 1,30 euron polttoaineen litrahintaan.

[1] Vierintävastustesti (ISO28580), jonka TÜV SÜD Automotive suoritti helmikuussa 2014 (TESTIRAPORTIN NRO 76252746).

[2] Polttoaineen säästölaskelmat ovat Goodyear G*ICL -keskuksen tekemiä arvioita, jotka perustuvat tavanomaiseen, viisiakseliseen, 40 tonnin ajoneuvoyhdistelmään, jossa on 315/70R22.5-kokoiset renkaat etu- ja vetävällä akselilla ja 385/55R22.5-kokoiset renkaat perävaunussa. Laskelmassa oletetaan, että keskimääräinen polttoaineenkulutus on 34 l/100 km, vuosittainen ajomatka on 150 000 km ja polttoaineen hinta on 1,30 €/litra. Laskelmassa tunnustetaan, että todelliset tulokset voivat vaihdella muun muassa tie- ja keliolosuhteiden, ajotavan, kulumisasteen, rengaskoon, rengaspaineiden ja ajoneuvon huollon mukaan.

Tietoja Goodyearista

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Sillä on noin 69 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 51 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Sen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja.

Goodyear Dunlop Europen hyötyajoneuvojen ja linja-autojen rengasvalikoima sisältää yli 400 erilaista rengasta, joita on saatavana yli 55 kokona.  Monet johtavat kaupallisten ajoneuvojen valmistajat käyttävät Goodyearin renkaita vakiona, kuten DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania ja Volvo.  Goodyear toimittaa renkaita myös kaikille suurille perävaunujen valmistajille. Fleet First -palvelun myötä, joka sisältää TruckForce-palveluverkoston, ServiceLine 24 h -tiepalvelun, FleetOnlineSolutions -verkkohallintajärjestelmän ja Goodyear-uudelleenpinnoitusteknologian, Goodyear tarjoaa alan laajimman valikoiman kohdennettuja palveluita.

Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on sivustossa www.goodyear.com.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.