Ohita
Goodyear kertoo vuoden 2022 yritysvastuukatsauksessa etenemisestään vastuullisuusmatkallaan

Tiedote -

Goodyear Tire & Rubber Company on julkaissut katsauksen suoriutumisestaan yritysvastuun saralla vuodelta 2022. Katsauksessa eritellään, miten yritys voi auttaa luomaan arvoa sisäisille ja ulkoisille sidosryhmilleen integroimalla vastuullisuuden kaikkiin liiketoimintansa osa-alueisiin.

Katsauksessa nostetaan esiin myös se, miten Goodyear on edistynyt lyhyen ja pitkän aikavälin vastuullisuustavoitteidensa saavuttamisessa.

”Vastuullisuus on keskeinen osa liiketoimintastrategiaamme ja erottamaton osa kulttuuriamme”, sanoo toimitusjohtaja Richard J. Kramer. ”Vuonna 2022 työntekijämme kaikkialla maailmassa osoittivat entistä selvemmin, että olemme sitoutuneet eettisiin ja vastuullisiin prosesseihin, materiaaleihin ja ohjelmiin. Viimeisin yritysvastuukatsauksemme osoittaa, kuinka pitkälle olemme päässeet matkallamme – tavoitteidemme edistymisessä, haasteissamme, strategioissamme, joihin sisältyy myös hiilestä irtautumisen etenemissuunnitelmamme, ja tulevaan varautumisessa – ja miten pyrimme yhteistyössä asiakkaidemme ja muiden sidosryhmiemme kanssa rakentamaan parempaa tulevaisuutta.”

Goodyearin vuoden 2022 katsauksen pohjana ovat yhtiön Parempi tulevaisuus -yritysvastuukehyksen neljä pilaria: vastuullinen hankinta, vastuulliset toiminnot, edistynyt liikkuvuus ja innostava kulttuuri. Seuraavassa on kuvattu katsauksen nostoja.

Kestävä hankinta:Goodyearin tutkijat ja suunnittelijat edistyivät jälleen huomattavasti yhtiön tavoitteessa tuoda markkinoille 100-prosenttisesti vastuullisista materiaaleista valmistettu rengas vuoteen 2030 mennessä, kun he kehittivät esittelyrenkaan, jonka valmistusaineista 90 % on vastuullisia*. Esittelyrenkaassa on 17 valmistusainetta, joista neljä ovat biometaanista, hiilidioksidista, käytöstä poistetuista renkaista pyrolyysillä saadusta syöteöljystä ja kasvipohjaisesta öljystä valmistettuja hiilimustia, soijaöljy, riisinkuoren tuhkasta valmistettu silika sekä biouusiutuvia mäntyhartseja.

Vastuullinen toiminta: Goodyear jatkoi työtään ympäristövaikutustensa vähentämiseksi. Vuonna 2022 yhtiö lisäsi uusiutuvan sähkön käyttöään 34 prosenttiin kaikkialla globaaleissa valmistustoiminnoissaan, mikä on huima lisäys vuoden 2019 kolmesta prosentista.

Edistynyt liikkuvuus: Goodyear jatkoi vuonna 2022 polttoainetehokkuuteen panostamistaan ja saavutti vuoden 2005 vertailutasosta 32,9 prosentin parannuksen vierintävastuksessa, ja 9,4 prosentin vähennyksen renkaan painosta maailmanlaajuisessa kuluttajarengasvalikoimassaan.

Innostava kulttuuri: Vuonna 2022 jäsenmäärä Goodyearin työntekijäryhmissä (ERG) kasvoi kuudella prosentilla. Kyseessä oli myös virstanpylväsvuosi yhtiön ERG-ryhmille, kun Akronissa toimiva Goodyearin naisverkosto (GWN) juhli satavuotisjuhlavuottaan vuonna 2022.

Goodyearin vuoden 2022 katsaus laadittiin GRI-standardien raportointiohjeiston mukaisesti.

Goodyearin vuoden 2022 yritysvastuukatsaus on julkaistu Goodyearin yritysvastuusivustossa.

* Vastuullinen materiaali on määritelmän mukaan biopohjainen/uusiutuva materiaali, kierrätetty materiaali tai materiaali, jota voidaan tuottaa soveltamalla tai edistämällä muita vastuullisia menetelmiä, jotka säästävät luonnonvaroja ja/tai vähentävät päästöjä, myös massatasemateriaaleja.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.