Goodyear Sightline ensimmäinen älykäs rengasratkaisu jakelukuljetuksiin

Goodyear Sightline ensimmäinen älykäs rengasratkaisu jakelukuljetuksiin

Goodyearin uusi rengastiedon hallintaratkaisun teknologia Goodyear SightLine kohdennetaan aluksi kuljetusliikkeille

Verkottuneiden liikenneratkaisujen johtava toimittaja Goodyear Tire & Rubber Company ilmoitti tänään ensimmäisestä rengastiedon hallintaratkaisusta jakeluyrityksille –Goodyear SightLine.

Goodyear SightLine auttaa takaamaan kaikkien ajoneuvojen saumattoman, turvallisen ja luotettavan käytön. Ensimmäisenä ratkaisusta pääsevät hyötymään jakeluautot, joita käytetään kenttäpalvelu-, rakennus- ja jakelualoilla.

Myöhemmin tänä vuonna Goodyear SightLine tulee saataville myös Goodyearin ensiasennus asiakkaille sekä kalusto- ja liikkumispalveluiden tarjoajille.

Aluksi Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa saatavassa Goodyear SightLinessa käytetään pilvipohjaisia algoritmeja tiedonsiirtoon kuljetuspalveluntarjoajille reaaliaikaisesti.

Goodyearin omat, ennakoivan huollon teknologiat voivat auttaa ratkaisemaan useita haasteita, joita kuljettajat ja kalustopäälliköt nykyään kohtaavat. Ratkaisun avulla voidaan muun muassa ennakoida rengasrikkoja, minimoida seisokit sekä seurata rengaspaineita ja renkaiden kulumista. Tämä parantaa turvallisuutta ja kustannustehokkuutta kuljetustoiminnassa.

”Samaan tapaan kuin älykellot seuraavat elintoimintoja, kuten sykettä ja happitasoa, Goodyear SightLinen rengastiedon hallintaratkaisu seuraa renkaan terveyttä”, sanoo Chris Helsel, senior vice president, global operations and chief technology officer. ”Goodyear SightLine tekee renkaiden ymmärtämisestä helpompaa ja antaa liikennöinnin kannalta olennaista, ennakoivaa tietoa, jonka perusteella voidaan määrittää, milloin renkaat tarvitsevat huoltoa tai milloin ne täytyy vaihtaa.”

Goodyearille on kertynyt miljardeja testikilometrejä Goodyear SightLine -teknologiaa käyttävien rengasratkaisujen pilottiohjelmissa. Lanseerauksella se luo perustan verkottuneiden renkaiden tulevaisuudelle, jossa jokaisesta renkaasta saadaan tietoa. Goodyear on sanonut tavoitteensa olevan, että kaikissa sen uusissa tuotteissa on älyteknologiaa vuoteen 2027 mennessä.

Tulevaisuudessa Goodyear SightLine -teknologia antaa tietoa paitsi renkaasta, myös tieolosuhteista, ja tekee mahdolliseksi verkottuneen, autonomisen autoilun. Alustavat testit ovat osoittaneet, että Goodyear SightLine -teknologian integroiminen ajoneuvon ohjausjärjestelmään voi vähentää jarrutustehon menetystä noin 30 %.

Lisätietoja on osoitteessa www.goodyearsightline.com.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 72 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 54 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.