GOODYEAR SIIRTYY UUSIUTUVAAN ENERGIAAN EUROOPAN JA TURKIN TEHTAILLAAN

GOODYEAR SIIRTYY UUSIUTUVAAN ENERGIAAN EUROOPAN JA TURKIN TEHTAILLAAN

Päätös vahvistaa yhtiön tavoitetta vähentää hiilipäästöintensiteettiään 25% vuoteen 2023 mennessä

Siirtymä pienentää yhtiön hiilijalanjälkeä peräti 260 000 tonnilla

Goodyear Tire & Rubber Company ilmoitti tänään siirtyvänsä täysin uusiutuvan energian käyttöön kaikilla Euroopan ja Turkin Goodyear-tehtaillaan[1]. Kyseessä on ensimmäinen vaihe yhtiön monivaiheista suunnitelmaa käyttää vain uusiutuvaa energiaa kaikissa tuotantolaitoksissaan Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa vuoden 2022 loppuun mennessä.

Tämän yhtiön pitkäaikaisen ilmastostrategian kehittämisen yhteydessä tehdyn päätöksen myötä Goodyear voi vähentää toimintansa vaikutuksia. Päätös on myös linjassa yhtiön tavoitteen kanssa vähentää hiilipäästöintensiteettiään 25% vuoteen 2023 mennessä vuoden 2010 vertailutasosta. Yhtiö on jo saavuttanut 19% intensiteetin vähennyksen vuonna 2020. Tästä kerrottiin yhtiön uusimmassa yritysvastuuraportissa.

Ostamalla noin 700 000 megawattituntia uusiutuvaa sähköä Goodyear voi varmistaa, että sen tuotantolaitokset Alankomaissa, Luxemburgissa, Puolassa, Ranskassa, Saksassa, Sloveniassa ja Turkissa käyttävät vastuullisesti tuotettua sähköä. Siirtymä pienentää yhtiön hiilijalanjälkeä peräti 260 000 tonnilla.

Voidakseen saavuttaa tämän ratkaisevan siirtymän Goodyear lisää uusiutuvien energianlähteiden, kuten vesi-, tuuli- ja aurinkovoimalla sekä maalämmöllä ja biomassalla tuotetun energian käyttöä. Goodyear hankkii alkuperätakuun, josta sähköasiakkaat saavat tietoja energianlähteestä. Näin Goodyear varmistaa, että sähkö on tuotettu uusiutuvilla energianlähteillä

”Siirtyminen kokonaan uusiutuvaan energiaan näissä tuotantolaitoksissa sopii täydellisesti yhteen hiilijalanjälkemme pienentämissitoumuksen kanssa”, sanoo Goodyearin Chris Delaney, president, Goodyear EMEA. ”Tämä päätös osoittaa myös, että olemme tosissamme ryhtyneet toimiin, joilla Goodyearin ympäristövaikutuksia vähennetään jatkuvasti. Se on erittäin tärkeää, jotta meille kaikille voidaan varmistaa parempi tulevaisuus.”

Tämä on yksi useista toimista, joihin Goodyear on ryhtynyt ja joilla se varmistaa, että se edistää hiilipäästöjen vähentämistä. Aiemmin tänä vuonna yhtiö ilmoitti rakentavansa Luxemburgin ensimmäisen suuren aurinkoautokatoksen, joka on nyt otettu käyttöön.

[1] Alankomaat, Luxemburg, Puola, Ranska, Saksa, Slovenia ja Turkki sisältyvät ensimmäiseen vaiheeseen. Muut Goodyearin toimipaikat, kuten Goodyear Etelä-Afrikassa sekä Cooper-rengastehtaat Serbiassa ja Isossa-Britanniassa käydään läpi toisessa vaiheessa.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 72 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.