SoundComfort Technology

Goodyear tarjoaa hiljaisempaa ajoa SoundComfort-kesämallistollaan

Goodyear SoundComfort -teknologia vaimentaa rengasmelua keskimäärin neljä desibeliä* tavallisiin renkaisiin verrattuna.

Goodyear esittelee uuden kesärengasmallistonsa 23 kokoa, joissa käytetään SoundComfort-teknologiaa. Menestyneen kesärengasmalliston lisäksi Goodyear tarjoaa kuluttajille nyt mahdollisuuden valita kesärenkaat, joissa käytetään SoundComfort-teknologiaa.

Hiljaisempi ajo on mukavampaa, mutta auton sisämeluun vaikuttavat monet tekijät: tuuli, ajonopeus, tieolosuhteet, moottorin ja rakenteen äänet sekä renkaat. Kun matkustamon melua pyritään vähentämään, renkaat ovat yksi kustannus- ja painotehokkaimmista keinoista muihin auton ratkaisuihin, kuten jousitukseen verrattuna.

Yksi suurimmista rengasmelua aiheuttavista tekijöistä on resonanssi, jota auton rakenteeseen siirtyvä ilman värinä aiheuttaa. Goodyearin SoundComfort-teknologia toimii vähentämällä nimenomaan tätä renkaan resonanssia.

Goodyear käyttää renkaan sisäpintaan kiinnitettyä avosoluista polyuretaanivaahtoelementtiä. Renkaan sisällä oleva edistyksellinen vaahtokerros vaimentaa ilman värinää ja luo kuljettajalle ja matkustajille rennon tunnelman, jossa he voivat nauttia paremmin musiikista ja keskustelusta ajon aikana. Vaahto ei vaikuta suorituskykyyn, mutta tekee matkustamosta kaksi kertaa hiljaisemman* vaahdottomiin renkaisiin verrattuna.

Vaahto on niin kevyttä, ettei se vaikuta kulutuskestävyyteen, vierintävastukseen eikä nopeusluokkaan.

Goodyear on jo yli 100 vuoden ajan pyrkinyt viemään rengasinnovointia eteenpäin. SoundComfort-teknologiamme on malliesimerkki tästä. Parannamme ajomukavuutta vähentämällä rengasmelua. Kun kuljettaja voi keskittyä paremmin ajamiseen, ajamisesta tulee turvallisempaa, sanoi Consumer PBU EMEA -yksikön merkkijohtaja Martijn de Jonge.

*Kansainvälisten autojen tiemittausten perusteella. Testi tehty lokakuussa 2010; rengaskoko: 245/40R18; testiauto: Audi A8; paikka: GIC*L -keskuksen melutestirata.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.