Ohita
Goodyear vahvistaa kevyiden hyötyajoneuvojen renkaiden valikoimaansa pitääkseen kalustot liikkeellä

Tiedote -

Goodyear on päättänyt vahvistaa kevyiden hyötyajonevojen renkaiden tarjontaansa esittelemällä laajennetun premium-segmentin Cargo-rengasvalikoiman, jonka luotettavilla, huippulaatuisilla renkailla kuljetusliikkeet saavat ratkaisun, joka auttaa vähentämään seisokkeja ja pitämään kaluston liikkeellä.

Vuoden 2023 aikana saataville tulee yhteensä 12 uutta kokoa Goodyear EfficientGrip Cargo 2- ja Goodyear UltraGrip Cargo -mallistoissa, kun Goodyear jatkaa työtä voidakseen vastata asiakkaiden tiukkoihin vaatimuksiin kesä- ja talvirengasmarkkinoilla.

Kevyiden hyötyajoneuvojen premium-renkaiden markkinan odotetaan myös kasvavan 4,2 % vuoteen 2028 mennessä. Niinpä sen kautta on mahdollista jatkuvasti parantaa hyötysuhdetta ensiluokkaisilla tuotteilla ja ratkaisuilla1.

Ensiasennusrenkaat

Goodyear on ensisijainen valinta useille johtaville kevyiden hyötyajoneuvojen valmistajille. Vastikään Volkswagen valitsi Goodyearin rengastoimittajaksi ID.Buzz2- ja ID.Buzz Cargo3-malleille. Toisaalla Mercedes’ Sprinter4- ja EQV5-malleissa käytetään uusimpia Goodyearin renkaita ensiasennusrenkaina kaikkina vuodenaikoina.

Goodyearin Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe, sanoo: ”Me uskomme, että kevyiden hyötyajoneuvojen markkina jatkaa kasvuaan tämän vuosikymmenen ajan, joten Goodyear jatkaa innovointia ja kehittää erityisesti tälle segmentille tarkoitettuja teknologioita. Käyttämällä luotettavia ja kestäviä premium-renkaita kuljetusliikkeet voivat säästää kustannuksissa, koska seisokit vähenevät.”

------------------

1. Goodyearin sisäinen ennuste Europoolin tietojen pohjalta. Euroopassa pois lukien Turkki ja Venäjä.
  2. VW ID.Buzz (VW418): 235/60R18 103T UG PERF + (+) ST (ETU); 255/55R18 105T UG PERF + (+) ST (TAKA); 235/50R20 104T UG PERF + (+) ST (ETU); 265/45R20 108T UG PERF + (+) ST (TAKA)
  3. VW ID.BuzzCargo (VW418): 235/60R18 103T F1 ASY5 (+) (ETU); 255/55R18 105 T F1 ASY5 (+) (TAKA)
  4. Mercedes Sprinter (VS30): 195/75R16C 107R EFGRIP CARGO
  5. Mercedes EQV (VS20): 245/55R17 106H XL F1AS5 MOV; 245/55R17 106H XL UG PERF+ MOV

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.