Ohita
Goodyearin renkaat on valittu ensiasennusrenkaaksi uuteen täyssähköiseen Jeep Avengeriin

Tiedote -

Jeep® on valinnut Goodyearin rengasmalliston ensiasennusrenkaaksi uuteen Avengeriin. Ensiasennusrenkaiksi hyväksytyt rengasmallit ovat Goodyearin EfficientGrip Performance 2- ja EfficientGrip 2 SUV -kesärenkaat, jotka täydentävät auton edistyksellisiä ominaisuuksia.

Goodyearin renkaat esiasennetaan kovasti odotettuun Jeep Avenger -malliin, joka on ensimmäinen täyssähköisenä saataville tuleva Jeep. Tämä merkittävä kehitysaskel osuu täydellisesti yksiin Goodyearin sähköautoille suunnatun ”ready for EV” -strategian kanssa, joka osoittaa yrityksen sitoumuksen tarjota innovatiivisia rengasratkaisuja sähköautoille sekä tulevaisuuden vastuulliselle kuljetusalalle. Jeep Avenger on saataville kaikilla Euroopan markkinoilla myös bensiinimallina.

Kesäkuussa 2023 kaupallisesti lanseerattu Jeep Avenger on jo herättänyt valtavasti innostusta autoalalla. Täyssähköversiona lanseeraaminen, Jeepin sitoutuminen vastuulliseen liikkumiseen sekä mallin erinomaiset ominaisuudet ja edistyksellinen muotoilu toivat sille arvostetun Vuoden 2023 auto Euroopassa -tittelin – ensimmäistä kertaa. Tämä kunnianosoitus korostaa entisestään Avengerin poikkeuksellista suorituskykyä ja vahvistaa sen aseman B-SUV-sähköautosegmentin muutoksentekijänä.

Jeep Avengerin varusteena käytettäviä Goodyear-renkaita ovat kesärengasmallit EfficientGrip Performance 2 ja EfficientGrip 2 SUV. Näissä rengasmalleissa on innovatiivista teknologiaa, joka auttaa vähentämään melua, optimoivat vierintävastuksen, parantavat niiden vastuullisuutta sekä tekevät niistä erinomaisen valinnan sähköautoille. Rengaskoot kattavat Avengerin koko tuotantomalliston. Goodyearin renkaat sopivat poikkeuksellisen hyvin tämän auton ainutlaatuisille ominaisuuksille.

Goodyear EfficientGrip Performance 2 ja EfficientGrip 2 SUV ovat kummatkin kesärenkaita, joissa on joustava pinta, joka auttaa vähentämään karkeiden tienpintojen aiheuttamia murtumia ja tekee renkaista erittäin kestäviä. Lisäksi EfficientGrip Performance 2 saavuttaa vähintään 20 % paremman kilometrituloksen kuin seuraavaksi paras testattu kilpailija1, minkä ansiosta renkaan käyttöikä on pidempi.

Hans Vrijsen, Managing Director Consumer OE Goodyearilta kommentoi: ”Rengasmallistomme asettaa meidät ainutlaatuiseen asemaan varustaa uraauurtava Jeep Avenger, kaikkien aikojen ensimmäinen täyssähköversiona lanseerattava Jeep-malli. Renkaamme täydentävät täydellisesti Avengerin edistyksellisiä ominaisuuksia ja osoittavat sitoumuksemme toimittaa innovatiivisia ratkaisuja sähköautoille. Yhdessä me muokkaamme vastuullisen liikkumisen tulevaisuutta."

Saatavilla olevat rengaskoot:

• EfficientGrip Performance 2 - 215/55R18 99V XL
  • EfficientGrip 2 SUV - 215/60R17 96H

_________

1 20 % parempi kilometritulos 11 000 kilometriä kohden kuin seuraavaksi parhaalla testatulla kilpailijalla. Kilometritulos (eli ajomatka, kunnes pinta kuluu lakisääteistä urasyvyyttä ohuemmaksi) verrattuna neljän kilpailijan uusimpaan HP-kesärengassegmentin malliin (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testin teki TÜV SÜD Product Service GmbH marraskuussa 2019 Goodyearin tilauksesta. Testattu rengaskoko: 205/55R16 91V; testiauto: VW Golf Mk7; testipaikka: yleiset tiet Keski-Saksassa. Raportin numero: 713171748. Koko raportti on saatavilla osoitteessa

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.