Goodyearin uudella valmistusprosessilla saavutetaan alan johtava vasteaika

Goodyearin uudella valmistusprosessilla saavutetaan alan johtava vasteaika

Uusi prosessi nopeuttaa vanneläpimitaltaan suurten henkilöauton renkaiden tuotantoajan neljä kertaa nopeammaksi

Goodyear Tire & Rubber Company on nyt virallisesti avannut uuden tuotantolaitoksensa Dudelangessa Luxemburgissa, uuden tuotelaitoksen teollisuus 4.0 digitaaliseen valmistusprosessiin on investoitu 77 miljoonaa dollaria.

Uusi laitos on ensimmäinen laatuaan Goodyearille. Se tarjoaa mahdollisuuksia oppia, testata ja kehittää teknologiaa samalla, kun tuotantokapasiteetti kasvaa edelleen. Laitoksen uusi prosessi keskittyy vanneläpimitaltaan suurten ultra-high performance (UHP)- ja ultra-ultra-high performance (UUHP) -luokan renkaiden pienerätuotantoon. Sen ansiosta Goodyear voi valmistaa renkaita neljä kertaa nopeammin kuin tavanomaisella tuotantosyklillä. Tämä tarkoittaa, että yhtiö voi vastata asiakkaiden kysyntään nopeasti ja tehokkaasti.

Goodyearin insinöörien kehittämä prosessi ennakoi rengasteollisuuden lisääntyvää monimutkaisuutta ja vastaa siihen. Ensiasennustarvikkeiden valmistajat keskittyvät yhä vahvemmin vanneläpimitaltaan suuriin renkaisiin. Kuluttajien saatavilla on valtavasti erilaisia automalleja ja malliversioita. Tämä lisää tarvetta kehittää ja tuottaa tehokkaasti laadukkaita UUHP-renkaita pieninä erinä kysynnän mukaan vaihtorengas- ja ensiasennusasiakkaille.

”Tämän integroidun tuotantoprosessin suunnitteleminen oli tarpeen, jotta voimme vastata markkinan muuttuviin tarpeisiin. Uusi tuotantoprosessi mahdollistaa uuden liiketoimintamallin, jolla voimme palvella asiakkaitamme ja kuluttajia tässä tärkeässä ja yhä monimutkaisemmaksi muuttuvassa markkinan osassa”, sanoo Chris Helsel, senior vice president, Global Operations and chief technology officer. ”Uusi prosessi tuo meille kilpailuetua maailmanluokan laadulla ja vastekyvyllä.”

Uusi teknologia vaatii uutta osaamista, ja tähän mennessä Goodyear on palkannut laitokseen 90 työntekijää ja rekrytoi tulevina kuukausina vielä 20 sähkömekaniikan insinööriä. Goodyear on investoinnut myös koulutusohjelmiin, joilla kehitetään osaamista, jotta nykyiset työntekijät voivat suorittaa uusia ja innovatiivisia valmistusprosesseja.

Uusi laitos on nyt käytössä, ja 5. toukokuuta pidetyt viralliset avajaiset olivat tärkeä etappi matkalla kohti täyttä kapasiteettia. Virallisissa avajaisissa olivat mukana Luxemburgin suurherttua, talousministeri Franz Fayot ja Dudelangen varapormestari Dan Biancalana.

Luxemburgin talousministeri Franz Fayot kommentoi: ”Goodyear oli ensimmäinen tärkeä amerikkalainen yritys, joka asettui Luxemburgiin vuonna 1951. Goodyear toi mukanaan uuden alun Luxemburgin teollisuuden historiaan ja sen taloudelliseen monipuolistamiseen. Siitä alkaen Goodyearin ja Luxemburgin suhde on aina perustunut molemminpuoliseen tukeen ja luottamukseen. Yhtiön uusi tuotantolaitos Dudelangessa vahvistaa suurherttuakunnan vahvuudet kansainvälisten konsernien korkean teknologian teollisuusinvestointien kohteena.”

Mikä uusi prosessi on?

Uudella prosessilla Goodyear voi tuottaa renkaita neljä kertaa nopeammin kuin tavanomaisella tuotantosyklillä. Uudessa prosessissa komponentit muotoillaan ja kuumasivellään renkaan valmistuskoneessa. Toisin sanoen se on 3D-tulostuksen versio rengasteollisuudelle.

Tuotanto on nopeaa uusien digitaalisten prosessien ansiosta, joihin sisältyy pitkälle automatisoituja, toisiinsa yhdistettyjä työasemia, joissa käytetään lisäarvoa tuovia valmistusteknologioita.

Prosessi on täysin automatisoitu ja erittäin tarkka. Se tehostaa myöhemmin massatuotantoon siirtyvien uusien tuotteiden teollistamisprosessia.

Tämän lisäksi Goodyear asentaa uusia virtuaalitoimintoja Luxemburgin Colmar-Bergissä sijaitsevaan innovaatiokeskukseensa. Nämä yhdessä ovat keskeinen askel tuotekehityksen kiertoajan nopeuttamisessa. Kaiken taustalla on Goodyearin tavoite olla ensisijainen ensiasennusrenkaiden toimittaja, saada ensimmäinen hyväksyntä kaikille kehitetyille tuotteille vain yhdellä fyysisellä iteraatiolla.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 72 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.