Ohita
Polttoainelaskimen versio 2.0 auttaa kuljetusyrityksiä vähentämään kulutusta ja CO2-päästöjä

Tiedote -

Goodyear Dunlop on päivittänyt ilmaisen, Internetin kautta käytettävissä olevan polttoaineen säästölaskurin, joka julkaistiin helmikuussa 2012. Uuteen versioon sisältyvät muun muassa EU:n rengasmerkinnän luokitukset, päivitetyt tiedot, lisätyt kuorma-auton kokoonpanot ja lisäkielet.

Laskuri kehitettiin, jotta kuljetusyritykset voivat arvioida rengasvalinnan, aerodynaamisten apuvälineiden, kuljettajien koulutuksen ja muiden mahdollisten muutosten vaikutuksia polttoaineenkulutukseen ja CO2-päästöihin. Laskurin avulla kalustonhoitajat voivat "koota" ajoneuvoja tietokoneellaan ja laskea muutosten vaikutukset polttoainelaskuihin ja hiilidioksidipäästöihin.

Nyt laskurissa yhtälöön voidaan lisätä myös marraskuussa käyttöön otettavan EU:n rengasmerkinnän taloudellisuusluokitukset, minkä ansiosta renkaita voi vertailla tarkemmin. Aiemmin laskurissa olleiden viiden ajoneuvokokoonpanon lisäksi uudessa versiossa on nivelettömiä 6x2-ajoneuvoja ja kuusiakselisia nivellettyjä 44 tonnin ajoneuvoja. Laskuri on nyt saatavilla englannin- ja hollanninkielisenä, ja pian se on saatavilla myös ranskan-, espanjan- ja portugalinkielisenä.

Laskuri on erittäin helppokäyttöinen. Se on käytettävissä osoitteessa www.fleet-calculator.eu. Kirjautumisen jälkeen verkkosivulla näkyy ajoneuvojen, aerodynaamisten apuvälineiden, renkaiden ja kuljettajan symboleita. Ajoneuvo-osassa on valittavissa seitsemän ajoneuvotyyppiä sekä toiminta-alue, kilometrimäärä ja polttoaineen hinta. Seuraavassa osassa on useita erilaisia aerodynaamisia apuvälineitä, jotka ovat valittavissa. Kolmas osa on rengasosa, jossa valitaan EU:n rengasmerkinnän mukainen rengasluokka, kilometrimäärä ja kustannukset. Viimeisessä kuljettajaosassa voidaan valita kuljettajan koulutustaso. Kun kaikki vaihtoehdot on valittu, sivustosta voi ladata suoraan PDF-asiakirjan, joka sisältää tulokset. Tuloksissa näkyvät vuosittaiset käyttökustannukset euroina ilman polttoainetta säästäviä toimia sekä tulokset valittujen toimenpiteiden lisäämisen jälkeen. Nämä esitetään seuraavasti:

-          nettokustannussäästöt vuodessa

-          vuosittaiset CO2-säästöt kiloina

-          vuosittainen polttoaineen säästö litroina

-          polttoaineen säästö 100 kilometrillä.

Laskuri on kuljetusyritysten tai kenen tahansa asiasta kiinnostuneen käytettävissä maksutta.

Polttoaineen säästölaskuri on käytettävissä osoitteessa www.fleet-calculator.eu

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.