Sava Intensa UHP 2

Tiedote -

Sava parantaa Ultra-High Performance -kesärenkaansa suorituskykyä ja esittelee Intensa UHP 2:n

Ultra-High Performance (UHP) -kesärenkaiden segmentti kasvaa tasaisesti. Vuonna 2010 UHP-kesärenkaiden osuus kesärenkaiden kokonaismyynnistä oli 14 %, ja vuoteen 2015 mennessä tämän segmentin osuus oli 18 % kesärenkaiden kokonaismyynnistä[1]. Eurooppalainen rengasvalmistaja Sava palvelee tätä kasvavaa segmenttiä vastikään lanseeratulla Intensa UHP 2 -renkaalla, jonka parannellut ominaisuudet tuottavat paremman suorituskyvyn kuivilla ja märillä teillä[2].

Tehokas jarrutus kuivilla teillä

Jarrutusominaisuudet ovat yksi tärkeimmistä kesärenkaiden ominaisuuksista UHP-renkaita ostaville kuluttajille. Siksi Sava käyttää jäykkiä ulkosivun olkapaloja Intensa UHP 2 -renkaassa. Nämä suorat, vankat palat siirtävät voimaa paremmin ja takaavat vahvan jarrutussuorituskyvyn.

Varmaa ajoa märillä teillä

Sava painotti myös Intensa UHP 2:n märän kelin käsittelyn parantamista[2]. Optimoidun onkalon ansiosta renkaan kosketusalue mukautuu progressiivisesti muuttuviin ulkoisiin voimiin, mikä parantaa hallittavuutta märillä teillä.

Parannellun rakenteensa ansiosta Intensa UHP 2 optimoi kitkapinnan ja energiahäviön, mikä vähentää polttoaineen kulutusta ja parantaa ajokestävyyttä[2].

Vastinetta rahalle

Intensa UHP 2 on vastuullinen valinta tarjoamalla eurooppalaista laatua lompakolle ystävälliseen hintaan.

"Sava tarjoaa nyt kasvavaan markkinasegmenttiin edullisen UHP-renkaan, joka tarjoaa erinomaisen käsittelyn märille ja kuiville keleille", sanoi Goodyearin Consumer PBU EMEA - yksikön merkkijohtaja Martijn de Jonge. "Tarjoaa kuluttajille erinomaista suorituskykyä edulliseen hintaan."

Sava Intensa UHP 2 on saatavana 35 kokona, joten se kattaa noin puolet UHP-kesärengasmarkkinoista.[3]

Saatavana joulukuusta 2016 alkaen

225/40R19 93Y XL

[1] ETRMA Europool – EMEA – RE Summer- FY 2010–2015
[2] Edeltäjään verrattuna
[3] Europool 2010-2015 by SIZE _ East+West incl Baltics incl Turkey.xlsx 1121 – Henkilöautojen vakiokesärenkaat, 17” ja sitä suuremmat koot ja nopeusluokat: W,Y,Z

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 48 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.