Geomax MX12

Uusi Dunlop Geomax MX12 – Kehitetty MXGP-sarjassa

• Optimaalinen pito ja vetopito soralla ja mutaisissa olosuhteissa
  • Parannettu suorituskyky mutaisissa olosuhteissa Geomax MX11:n edeltäjään verrattuna
  • Dunlop Geomaxin MXGP-sarjan voittojen opetukset

Dunlopin Geomax®-malliston renkaat ovat todistetusti MXGP-voittajia. Vuonna 2017 Shaun Simpson ja Clement Desalle voittivat MXGP-kisoja Dunlopin Geomax-malliston renkailla. Näistä huipputason voitoista opitun tuloksena Dunlop on laajentanut Geomax-mallistoa MX12-mallilla.

Soralle ja mutaisiin olosuhteisiin suunniteltu uusi Dunlop Geomax MX12 on merkittävä askel eteenpäin suorituskyvyssä edeltäjäänsä MX11-malliin verrattuna kolmen uuden ominaisuuden ansiosta:

Ensinnäkin Dunlop on parantanut suorituskykyä soralla ja mutaisissa olosuhteissa optimoimalla renkaan profiilin ja kuvion. Uuden V-palateknologian käyttöönotto on tuottanut paremman vetopidon mutkasta ulos tultaessa ja suurennettu kosketuspinta auttaa parantamaan jarrutusvakautta.

Toiseksi Dunlop on ottanut käyttöön ankariin mutaisiin olosuhteisiin ja soralle soveltuvan uuden pintakuvion, jonka painopisteenä on vetopidon ja liirron hallinnan parantaminen. Takarenkaassa käytetään progressiivista kaarreajolohkoteknologiaa, joka vakauttaa kaarreajoa paremman sivuttaispidon ja liirron hallinnan ansiosta.

Kolmanneksi vetopito on optimoitu ja iskunvaimennusta on parannettu suunnittelemalla runkorakenne uudelleen. Rungossa käytetään runkojännityksen säätöjärjestelmää, joka laajentaa läpimittaa ja suurentaa kosketusaluetta. Tämä yhdessä MX11-mallin hyväksi havaitun, kehitetyn makromolekyylisen polymeerin kanssa parantaa kestävyyttä.

”Kehitystyömme FIM MXGP -sarjassa on auttanut Dunlop-kuljettajia pääsemään palkintopallin korkeimmalle askelmalle kuusi kertaa viimeksi kuluneen vuoden aikana. Tällaisessa kovassa kilpailussa pyrimme aina parempaan suorituskykyyn. Olemme ottaneet käyttöön erilaisia teknologioita, kuten progressiivisen kaarreajolohkoteknologian ja oman uusimman runkojännityksen säätöjärjestelmämme, jotka auttavat tarjoamaan kuljettajille kaikilla tasoilla sellaisen pidon, kestävyyden ja hallittavuuden, jotka tarvitaan voittoon mitä ankarimmissa olosuhteissa,” sanoi Dunlopin moottoripyöränrengasyksikön EMEA-alueen markkinointijohtaja Andy Marfleet.

Geomax MX12 täydentää MX-renkaiden mallistoa. Soralle ja mutaisiin olosuhteisiin kehitetyn uuden MX12:n lisäksi Geomax MX3S soveltuu pehmeästä keskikovaan maastoon ja MX52 on parhaimmillaan keskikovasta kovissa maasto-olosuhteissa.

Tietoa Dunlop Europesta

Dunlop Europe on yksi maailman johtavista high performance- ja ultra high performance -renkaiden valmistajista, ja se on saavuttanut vaikuttavaa menestystä moottoriurheilukisoissa. Dunlop Europe on Suzuki Endurance Race Team-, Honda Racing- ja GMT94 Yamaha -tallien tekninen kumppani endurance-sarjassa sekä FIM Moto2- ja Moto3-maailmanmestaruussarjojen virallinen rengastoimittaja.

Dunlop Europen tallit ja kuljettajat ovat hallinneet endurance-kisoja viimeisimpien kymmenen vuoden ajan, ja Suzuki voitti FIM Endurance -maailmanmestaruuden vuonna 2016. Vuoden 2017 Isle of Man TT -sarjassa Dunlopin kuljettajat saavuttivat 5 voittoa ja 12 palkintopallisijaa. MXGP-maailmanmestaruussarjassa menestyneet tallit, kuten Kawasaki Racing, ovat valinneet Dunlopin rengastoimittajakseen.

Lisätietoja Dunlop Europesta saa osoitteesta www.dunlopmotorcycle.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 65 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 47 tuotantolaitoksessa 21 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.