Uusia kokoja MXGP-kisoja voittaneeseen Dunlop Geomax -mallistoon

Uusia kokoja MXGP-kisoja voittaneeseen Dunlop Geomax -mallistoon

Dunlopin Geomax®-rengasmallisto on saavuttanut valtavaa menestystä markkinoille tulonsa jälkeen. Vuonna 2015 Shaun Simpson, Gautier Paulin ja Ryan Villopoto käyttivät Dunlop Geomax -renkaita voittaessaan Grand Prix -tason maailmanmestaruussarjan MXGP-osakilpailuita. Geomax MX32- ja MX52-kuvioiset renkaat ovat voittaneet jokaisen Yhdysvaltain ammattilaistason kansallisen Supercross- ja motocross-mestaruuden neljänä vuonna peräjälkeen.

Nyt luvassa on lisää hyviä uutisia motocross-kuskeille: Geomax MX32 ja MX52 tulevat saataville 18-tuuman kokoina takarenkaana.

”Olemme saaneet kyselyitä maastoajajilta, jotka haluavat saman MXGP-kisoja voittaneen suorituskyvyn 18 tuuman koossa kuin 19 tuuman Geomax MX -sarjan takarenkaiden käyttäjät. Siksi tuomme 18 tuuman koot myyntiin tammikuussa 2016”, sanoi Dunlopin moottoripyöränrengasyksikön EMEA-alueen markkinointijohtaja Andy Marfleet.

Uusi nimi MX32:lle

”Malliston laajennuksen yhteydessä olemme nimenneet Geomax MX32 -renkaat uudelleen. Siksi Dunlop Geomax MX32 on nyt Geomax MX3S. Nimeen lisätty ”S” tarkoittaa, että rengas on tarkoitettu pehmeään tai keskikovaan käyttöön. Renkaassa on kuitenkin muuttunut vain nimi, muutoin se on sama rengas, joka on voittanut useita mestaruuksia, ja nyt se on saatavilla useammille kuskeille 18 tuuman kokoina.”

Geomax MX52 tulee saataville kokoina 100/100-18 ja 110/100-18, ja näiden kokojen lisäksi Geomax MX3S tulee saataville myös kokona 120/90-18. Molemmissa renkaissa käytetään samaa teknologiaa, joka on tehnyt niistä niin ammatti- kuin harrastelijakuskienkin suosikin, ja molemmat renkaat ovat todistetusti maailmanmestaruuskisojen voittajia useilla eri pyörämerkeillä, mukaan lukien KTM, Kawasaki, Honda ja Yamaha.

• Geomax MX3S soveltuu pehmeään ja keskikovaan maastoon, kun taas MX52 on parhaimmillaan keskikovassa ja kovassa maastossa.
  • Ylivoimainen pito useammissa maastotyypeissä pinnan sisäkkäisistä paloista koostuvien lohkojen ansiosta.
  • Parempi käsittely ja nappuloiden kestävyys suuremman joustavuuden ansiosta ja vähemmän nappuloiden repeytymistä rungon muotoilun ansiosta.
  • Ylivoimainen vaimennus sivun iskunvaimennusta ohjaavan kumiseoksen ja rungon muotoilun ansiosta, mikä auttaa vaimentamaan iskuja. Tämän ansiosta rengas toimii jousituksen osana, jotta rengas pystyy paremmin seuraamaan radan pintaa.
  • Eturenkaan muotoilussa on keskitytty erityisesti pidon ja ohjaustuntuman parantamiseen.
  • Lisätietoja Dunlopista saa osoitteesta www.dunlop.eu tai seuraamalla meitä Twitterissä tunnuksella @DunlopMoto.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.