Tiedote -

Hyvinkään kaupunki digitalisoi rakennuksiaan saavuttaakseen hiilineutraaliustavoitteet

Hyvinkään Lämpövoima ja Nuuka ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Projekti on osa konkreettista toimenpideohjelmaa, jolla Hyvinkään kaupunki tavoittelee 80% CO2 päästövähennystä vuoteen 2030 mennessä.

Hyvinkää on sitoutunut vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä 80 prosenttia vuoteen 2030 mennessä. Kaupungin kiinteistöjen ominaiskulutus on jo tällä hetkellä hyvällä tasolla, mutta energiatehokkuustyö jatkuu.

Hyvinkään Lämpövoima ja Nuuka ovat solmineet yhteistyösopimuksesta, jossa Nuukan pilviratkaisu liitetään osaksi Hyvinkään Lämpövoima WiRE-valvomopalvelua. Yhteistyömalli mahdollistaa palvelun piirissä olevien kiinteistöjen automaattisen toiminnanvarmistuksen ja tehokkuusparannukset. Lisäksi Hyvinkään Lämpövoiman pilotoima lämmön kysyntäjoustopalvelu otetaan huomioon kiinteistöjen kokonaisoptimoinnissa.

Projektin toisessa vaiheessa tarkastellaan myös Nuukan ilmanvaihtokoneiden koneoppimisoptimoinnin soveltamista Hyvinkään kiinteistöjen parissa. Hyvinkään Lämpövoimalla on tällä hetkellä noin 50 palvelukiinteistöä ja 50 asuinkiinteistöä WiRE-valvomopalvelun piirissä.

“Olemme innoissamme yhteistyön aloittamisesta. Kiitokset Hyvinkään Lämpövoimalle luottamuksesta palveluamme kohtaan,sanoo Olli Parkkonen, Nuukan liiketoiminnan kehitysjohtaja.

Lisätiedot:

Olli Parkkonen, Liiketoiminnan kehitysjohtaja, Nuuka Solutions Oy,

050 494 1584, olli.parkkonen@nuukasolutions.fi

Antti Nikkanen, Kiinteistöjohtaja, Hyvinkään kaupunki,

040 661 3744, antti.nikkanen@hyvinkaa.fi

Pasi Nevalainen, Energiainsinööri, Hyvinkään Lämpövoima,

045 3581984, pasi.nevalainen@hlv.fi

• Energiakysymykset

• #smartbuilding
  • #nuuka_ai

Nuuka on ohjelmistoyhtiö, joka tarjoaa SaaS ohjelmistoratkaisuaan kiinteistön omistajille, rakennusliikkeille, kaupungeille ja käyttäjäomistajille. Palvelumme, kuten tekoälypohjaisen optimoinnin avulla asiakkaamme parantavat rakennustensa energiatehokkuutta, vähentävät operatiivisia kustannuksia, parantavat vastuullisuutta ja mahdollistavat paremmat ja tuottavammat sisäilmasto-olosuhteet rakennuksissa. Teknologia-agnostinen data-alustaratkaisumme kerää, analysoi ja ohjaa reaaliaikaisesti erilaisia rakennusautomaatio-, IoT- ja ohjelmistojärjestelmiä reaaliaikaisesti. Nuukan ratkaisu on tällä hetkellä käytössä noin 3000 rakennuksesta kuudessa eri maassa.