Huawei FreeClip julki: tyylikäs muotoilu, avoin kuuntelukokemus ja pitkä akunkesto. Nyt saatavilla Suomessa.

Huawei tuo markkinoille täysin uudenlaisen langattoman kuuntelukokemuksen. Huawei FreeClip -kuulokkeita määrittävät C-bridge Design -muotoilu sekä korvaa tukkimattoman kuuntelun ja älykkään käytöntunnistusteknologian yhdistäminen. Lisäksi uutuuskuulokkeissa on pitkä akunkesto.

Huawei FreeClip on suunniteltu yhtiön Fashion Forward -lupauksen mukaisesti. Uudet kuulokkeet tarjoavat parastaan sekä muodikkaalla muotoilulla että open-ear-kuunteluteknologialla. FreeClip onkin täydellinen langaton kumppani kaikille, jotka kaipaavat vaihtoehtoja korvakäytävän sisään asettuville kuulokkeille, mutta jotka kuitenkin tarvitsevat langatonta äänentoistoa urheillessaan, tyylikkäästi pukeutuessaan, kotona rentoutuessaan tai toimistolla työskennellessään.

Tehty uuden sukupolven kuuntelijoille

Huawei on huomannut kasvavan joukon kuluttajia, jotka haluavat saada teknologisesti vahvan kuuntelukokemuksen, kuten in-ear-kuulokkeissa, mutta samalla haluavat pysyä yhteydessä ympäröivään maailmaan. Tällaiset käyttäjät ovat usein hakeneet vaihtoehtoa in-ear-kuulokkeille ja kokeneet nappikuulokkeiden näppäryyden toimistolla ja liikkuessa tärkeäksi.

FreeClip-kuulokkeet ovat Huawein vastaus näihin muuttuviin tarpeisiin. Avoimet ja täysin langattomat kuulokkeet ovat ratkaisseet useita käyttäjien kohtaamia haasteita, mikä helpottaa esimerkiksi ulkoliikunnan harrastamista tai puhelujen ja kasvokkain käytävien keskustelujen välillä tasapainoilua toimistolla.

C-bridge Design tuo käyttömukavuutta

Huawei on tehnyt perusteellista käyttäjätutkimusta ja -testausta, mikä on mahdollistanut parhaimman mahdollisen istuvuuden ja hämmästyttävän muotoilun yhdistämisen. FreeClip-kuulokkeet ovat avoimet, täysin langattomat ja samanaikaisesti sekä mukavat että tyylikkäät.

Kuulokkeet koostuvat kolmesta pääosasta: Comfort Bean, Acoustic Ball ja C-bridge. Kuulokkeiden muotoilun keskiössä on C-bridge-rakenne, joka yhdistää Acoustic Ballin ja Comfort Beanin. C-bridge-rakenteessa on hyödynnetty hienovaraista tekniikkaa, jota Huawei on kehittänyt kolmen vuoden ajan. C-bridge on valmistettu korkealaatuisesta nikkelititaani (Ni-Ti) -muistiseoksesta, joka takaa optimaalisen mukavuuden eri kokoisille ja muotoisille korville. Joustavuutensa ohella C-bridgen rakenne on myös kestävä, ja sitä on testattu yli 25 000:lla kulutusta mittaavalla testauksella.

C-bridge sisältää kehittynyttä teknologiaa, joka yhdistää kuulokkeen ääni-, akku- ja hallintajärjestelmän, ja nikkelititaanista valmistettu muistiseos sulkee ohuen muotoilunsa sisälle yhdeksän ydinsäiettä ja muistiteräslangan. Rakenteen ansiosta kuuloke painaa vain 5,6 grammaa, mikä tekee niistä kevyet ja miellyttävät pidettäväksi vaikka koko päivän ajan.

Acoustic Ballin ja Comfort Beanin ergonomisen, kuperaa ja koveraa pintaa yhdistävän rakenteen ansiosta kuulokkeet pysyvät paikoillaan tiukasti ja mukavasti. Lisäksi Huawei FreeClip -kuulokkeissa on pitkä akunkesto: 8 tuntia jatkuvaa musiikintoistoa ja latauskotelon kanssa jopa 36 tuntia kuunteluaikaa. Kuulokkeet ovat luotettava valinta myös paljon puheluita soittaville toimistotyöhön tai kumppaniksi vaikkapa pitkäkestoisiin liikuntasuorituksiin.

Huawei FreeClipin innovatiivinen muotoilu pitää korvakäytävän avoimena ja takaa miellyttävän istuvuuden, joten käyttäjä pystyy havaitsemaan myös ympäröivän äänimaailman, kuten liikenteen äänet. Kuulokkeet sopivatkin erinomaisesti esimerkiksi urheiluun ja ulkoilma-aktiviteetteihin. Kuulokkeet ovat IP54-luokituksen mukaisesti vesi- ja pölytiiviitä ja sopivat siten mainiosti käyttäjille, jotka kaipaavat kuulokkeilta luotettavuutta vauhdikkaassakin menossa. Äänenvaimennuskanava vähentää tuulen aiheuttamaa kohinaa, minkä ansiosta puhelut hoituvat vaivatta esimerkiksi pyöräillessä.

Älykästä käyttötavan tunnistavaa teknologiaa

Huonosti asettuvat kuulokkeet aiheuttavat yleensä epätasaisen äänentoiston ja tuntuvat epämukavilta. Huawei FreeClip esittelee alan ensimmäisinä open-ear-kuulokkeina muotoilun, joka ei eroa vasemman ja oikean kuulokkeen välillä. Älykäs käytöntunnistusteknologia varmistaa, että kuulokkeet mukautuvat käyttäjän tarpeisiin ja luovat häiriöttömän ja intuitiivisen käyttökokemuksen.

Koska sekä vasen että oikea kuuloke ovat samanlaiset, käyttäjä voi optimoida niiden akunkestoa tilanteissa, joissa tarvetta on vain toiselle kuulokkeelle, kuten puheluihin vastatessa.

Avointa kuuntelua ja käänteiset ääniaallot

Monet kuulokkeita käyttävät pelkäävät, että avoimen tyylin äänentoisto voi johtaa äänen selkeyden heikkenemiseen tai äänen vuotoon. Huawei FreeClipin Open-ear Listening -ratkaisu ehkäisee näitä ongelmia kahden teknologian avulla: korkeaherkkyyksinen kahden magneetin kaiutinelementti ja käänteisiä ääniaaltoja hyödyntävä järjestelmä parantavat yhdessä äänentoiston selkeyttä ja ehkäisevät äänen vuotoa.

Kaksimagneettinen kaiutinelementti takaa kuulokkeille voimakkaan äänentoiston, joka antaa tilaa kuunnellun musiikin pienille yksityiskohdille. Käänteisten ääniaaltojen avulla taas käyttäjät voivat nauttia älykkäästä äänenvoimakkuuden säädöstä, ja samalla etäämmälle karkaavat ääniaallot nollataan, mikä vähentää tehokkaasti äänivuotoa.

Hinta ja saatavuus

Huawei FreeClip on nyt saatavilla Suomessa. Laitteen suositushinta on €199.