Sir Mo Farah, the most successful male track distance runner in history, wearing Huawei Watch 4 Pro

Hyvinvointia tyylillä: Huawei Watch 4 -kelloissa yhdistyvät kattavat terveysominaisuudet ja eSIM

Huawein uusissa Watch 4 -älykelloissa on yhtiön edistynein valikoima terveystoimintoja sekä eSIM-yhteydet. Kokonaisuuden viimeistelevät futuristisen tyylikäs muotoilu ja ensiluokkaiset materiaalit. Watch 4 -kellojen ennakkomyynti Suomessa alkaa 8. kesäkuuta.

Huawein viimeisimmät älykellot, Watch 4 ja Watch 4 Pro, laajentavat käsitystä siitä, mitä kaikkea älykello voi olla. Modernin muotoilun sekä huipputeknologian ja -materiaalit yhdistävillä kelloilla käyttäjät voivat hallita arkeaan ja hyvinvointiaan vaivatta.

“Me Huaweilla ymmärrämme, että elämä on toisinaan hektistä. Watch 4 -kellot on suunniteltu saumattomiksi kumppaneiksi kiireiseenkin elämäntapaan. Juoksitpa sitten asioilla tai maratonia, Watch 4 -kellojen innovatiivinen teknologia ja älykkäät ominaisuudet varmistavat miellyttävän käyttökokemuksen. Uskomme, että uusimmat älykellomme täyttävät kuluttajien moninaiset tarpeet ja helpottavat heidän arkeaan”, sanoo Sofia Björnerfors, Huawei Nordic.

“Huawei on todella omistautunut hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen. Tämä näkyy selkeästi Huawein kellojen ainutlaatuisissa ominaisuuksissa ja uusissa innovaatioissa. Huawein uusimmissa Watch 4 -sarjan kelloissa sovellus, joka antaa helposti ja kattavasti 60 sekunnissa seitsemän eri keskeistä terveystulosta kehosi tilasta. Olen käyttänyt heidän älykelloaan jo jonkin aikaa ja olen todella vaikuttunut saamistani tiedoista, mittausten tarkkuudesta ja myös siitä, kuinka helppoa on päästä käsiksi Huawei Health App -sovelluksen tietoihin”, kertoo urheilulääkäri Pippa Laukka.

Jokapäiväinen apuri ja kattava terveysseuranta yhdessä paketissa

Huawei Watch 4 -laitesarjan kellojen terveystoimintoihin lukeutuvat esimerkiksi tarkka EKG-toiminto, 8-kanavainen optinen sykeanturi, TruSeen™ 5.0+ -sykemittausjärjestelmä ja rytmihäiriöiden PPG-analysointi. Näiden teknologioiden yhdistelmä mahdollistaa useiden sydämen terveydestä kertovien tekijöiden seurannan ja voi varoittaa käyttäjää etukäteen sydämen terveysriskeistä.

Varhaisen keuhkojen toiminnan heikkenemisen oireita ei yleensä havaita, mutta Watch 4 -kellot vastaavat haasteeseen uudella Respiratory Check -toiminnolla. Erityinen algoritmi analysoi keuhkojen hyvinvointia esimerkiksi hengitystiheyden, SpO2-tulosten ja yskän äänien avulla sekä tietoa tupakoinnista tai ilmansaasteista hyödyntäen. Uusi toiminto tarjoaa arviot ja tulokset helppokäyttöisessä muodossa sekä muodostaa räätälöityjä neuvoja Huawei Health -sovelluksessa.

Watch 4 -kelloissa on myös edistynyt unenseurantajärjestelmä, Huawei TruSleep™ 3.0. Yhtiön teknologista ratkaisua on tutkittu, kehitetty ja hiottu useiden vuosien ajan, minkä ansiosta kyseessä on alan johtava infrapunavaloon perustuva unenseurantaratkaisu. Viimeisin versio parantaa seurannan tarkkuutta ja antaa käyttäjälle tietoa sekä yöunien että päiväunien kestosta, laadusta ja rakenteesta (unen tasoihin lukeutuvat kevyt uni, syvä uni, REM ja valveilla olo).

Tietoa terveydestäsi reaaliajassa

Watch 4 -kellot ottavat tuntuvan harppauksen jokapäiväisessä terveyden seurannassa mittaamalla seitsemää osatekijää samanaikaisesti. Perinteisten mittausten, kuten sykkeen ja happisaturaation, lisäksi joukkoon lukeutuvat EKG, valtimon jäykkyydentunnistus, stressitasot, ihon lämpötila ja keuhkojen toiminta. Health Glance- ja Health Trends -toiminnoilla käyttäjä saa helposti ymmärrettävän yleiskatsauksen mittauksiin ja hyvinvointiinsa. Älykkäät terveysmuistutukset taas tarjoavat ajantasaisia ehdotuksia esimerkiksi terveen sykkeen ja veren happisaturaation ylläpitämiseksi. Muistutukset huomioivat myös mahdolliset poikkeavuudet mittauksissa, jotta ongelmat on mahdollista havaita varhain.

Huawei Health -sovelluksen yhteisöominaisuuksien avulla käyttäjä voi kutsua perheenjäseniä tai ystäviä näkemään mittaustuloksiaan. Käyttäjät voivat siis seurata rakkaimpiensa terveydentilaa etänä tai saada hälytyksiä esimerkiksi kaatumistilanteista.

Nosta harjoittelu uudelle tasolle yli 100 urheilutilalla

Watch 4 -kellot ovat erinomaisia kumppaneita kuntoiluun. Käyttäjät voivat hyötyä yli 100 harjoittelutilasta, mukaan lukien suosituimmat lajit, kuten juoksu, pyöräily ja uinti. Ammattimaiset arvio- ja palautetoiminnot auttavat ymmärtämään harjoittelua ja sen vaikutuksia paremmin. Mukana on jopa vapaasukellustila sekä useita sukelluksessa avustavia toimintoja, kuten veden lämpötilan seuranta ja kompassi. Watch 4 -kellot ovat läpikäyneet ankarat vedenpainetestit ja ne kestävät suolavettä, lämpötilanvaihteluita sekä iskuja.

Aktiivisuusrenkaat ovat yksinkertainen ja tehokas motivaattori, joka auttaa käyttäjiä saavuttamaan harjoittelu- ja aktiivisuustavoitteensa. Reaaliaikainen palaute ja tilannekohtaiset ilmoitukset kannustavat sekä saavuttamaan että ylittämään omia tavoitteita.

Kaikki, mitä älykellolta voi pyytää

Huawei Watch 4 -sarja erottuu älykellojen massasta uniikilla muotoilullaan ja ensiluokkaisilla materiaaleillaan. Watch 4 Pro on valmistettu ilmailuteollisuuden tasoisesta titaanista ja se on saatavana tummalla nahkarannekkeella. Watch 4 on valmistettu ruostumattomasta teräksestä ja kellon mukana tulee musta fluoroelastomeeriranneke, joka takaa sporttisen tyylin ja on helppo puhdistaa. Molemmissa malleissa on 1,5-tuumainen LTPO-näyttö (Low-Temperature Polycrystalline Oxide), tuki vapaasukellukselle jopa 30 metrin syvyyteen, 5 ATM vedenpitävyysluokitus uidessa sekä IP68-luokitus. Kellosarjan räätälöidyissä kellotauluissa aiheina ovat kuu ja planeetat, ja kaiken kaikkiaan saatavilla on yli 20 000 kellotauluteemaa.

Watch 4 -sarjan älykelloissa on myös päivitetty käyttöliittymä, joka lehtimäinen asettelu tekee tietojen selauksesta ja sovellusten valitsemisesta helpompaa. eSIM-yhteensopivuus mahdollistaa itsenäiset puhelut ja viestit, mikä vähentää riippuvuutta älypuhelimesta. Tätä tukee entisestään Huawein ensimmäinen kelloille tarkoitettu karttasovellus, Petal Maps Watch Edition, jolla navigointi onnistuu ilman puhelinta. Super Link -toiminto taas yhdistää kellon puhelimeen ja kuulokkeisiin saman tilin kautta, jolloin puhelujen vastaanottaminen, musiikin hallinta ja kameran etälaukaisu kellon kautta onnistuvat helposti.

Watch 4 -kellojen kahden ytimen arkkitehtuurin ansiosta korkea suorituskyky ja pitkä akunkesto ovat molemmat käsien ulottuvilla. Käytettävä suoritin valitaan älykkäästi käyttötilanteen mukaan, mikä minimoi virrankulutuksen käyttökokemuksesta tinkimättä. Tämän joustavuuden ansiosta Watch 4 Pro -kellomallin akunkesto on keskivertokäytössä ja Standard-tilassa 4,5 päivää. Watch 4 -kellomallin akunkesto taas on keskivertokäytössä ja Standard-tilassa kolme päivää. Mahdollisimman pitkää akunkestoa kaipaavat voivat vaihtaa Ultra-long Battery Life -tilaan, jolla Watch 4 Pro- ja Watch 4 -kellomallien akunkestot nousevat 21 ja 14 päivään. Virransäästötilassa käyttökokemus pysyy hyvänä ja esimerkiksi urheilutila ja terveyden seuranta ovat edelleen käytettävissä.

Kun virta viimein loppuu, Watch 4 -kellojen Wireless SuperCharge -ominaisuus takaa nopean latauksen. Vain 15 minuutin lataus tuo kokonaisen päivän käyttöaikaa.

Hinta ja saatavuus

Huawei Watch 4 -älykellot tulevat Suomessa ennakkomyyntiin torstaina 8. kesäkuuta 2023 Elisalle, DNA:lle ja Telialle. Jälleenmyyjillä on erikoistarjouksia ennakkomyynnin aikana. Kauppojen hyllyille laitteet laskeutuvat 22. kesäkuuta. Watch 4 -mallin suositushinta on 449 € ja Watch 4 Pro -mallin suositushinta on 549 €.

[1] Tämä tuote ei ole lääketieteellinen laite. Tämä ominaisuus toimii vain yhdessä EKG-sovelluksen kanssa. Sovelluksen luomat ilmoitukset ovat vain viitteelliseen käyttöön, eikä niitä tule käyttää lääketieteelliseen diagnosointiin tai hoitoon. Ominaisuus ei sovi alle 18-vuotiaille käyttäjille tai käyttäjille, joilla on todettu muunlaisia rytmihäiriöitä.

[2] Tämä tuote ei ole lääketieteellinen laite, eikä sen seurantatuloksia näin ollen tule käyttää lääketieteelliseen diagnosointiin tai hoitoon. Tiedot ovat vain viitteelliseen käyttöön. Ominaisuutta ei tueta iOS-laitteilla.

[3] Jotta käyttäjä voi saada SpO2-ilmoituksia ja pitkän aikavälin muutostrendejä, jatkuva SpO2-mittaus tulee ottaa käyttöön Huawei Health -sovelluksessa. Tätä tuotetta ei ole tarkoitettu lääketieteelliseen käyttöön, ja kaikki data on vain viitteellistä.

[4] Tämä ominaisuus ei ole lääketieteellistä ohjelmistoa, eikä sitä tule käyttää lääketieteelliseen hoitoon. Tulokset ovat vain viitteelliseen käyttöön eikä niitä tule käyttää lääketieteelliseen tutkimukseen, diagnosointiin tai hoitoon.

[5] Avaa Huawei Health -sovellus nähdäksesi terveystrendianalyysin.

[6] Tämä ominaisuus on oletuksena kytketty pois käytöstä, joten se tulee ottaa manuaalisesti käyttöön. Jotta Emergency SOS -toimintoa voidaan käyttää kellolla ilman mobiiliverkkoyhteyttä, käyttäjän puhelimen tulee olla Bluetooth-yhteyden kantaman sisällä. Kun kello on yhdistetty iOS-laitteeseen, perheenjäseniltä ei vastaanoteta epätavallisen sykkeen hälytyksiä.

[7] Kelloa tulisi käyttää yhdistettynä puhelimeen, jossa on Android 6.0/iOS 9.0 tai uudempi käyttöjärjestelmäversio. Lisäksi Huawei Health -sovellus tulisi olla asennettuna. Todellinen käyttökokemus voi vaihdella puhelinmallista riippuen.

[8] Ilmailuteollisuuden tasoista titaania käytetään vain Huawei Watch 4 Pro -mallissa.

[9] Kello täyttää 5 ATM -luokituksen vesitiiviysvaatimukset ISO 22810:2010 -standardin mukaisesti, eli se kestää jopa 50 metriä staattista vedenpainetta 10 minuutin ajan. Tämä ei välttämättä tarkoita, että laite on vesitiivis vedessä 50 metrin syvyydessä. Kelloa voidaan käyttää matalan veden aktiviteeteissa, kuten altaassa uidessa tai rannan lähellä. Laite täyttää sukellusvarusteiden EN 13319 -standardin vaatimukset ja soveltuu vapaasukellukseen enintään 30 metrin syvyydessä. Kelloa ei tule käyttää kuumassa suihkussa, kuumissa lähteissä, saunassa tai höyryhuoneessa, korkealta sukellettaessa, korkean paineen huuhtelussa tai muissa aktiviteeteissa, joihin liittyy korkeaa vedenpainetta, korkeaa lämpötilaa, korkeita kosteustasoja tai nopeasti virtaavaa vettä. Kello ei sovellu laitesukellukseen, tekniseen sukellukseen tai sukelluksiin yli 30 metrin syvyydessä. Nahka- ja metallirannekkeita ei ole suunniteltu kestämään uimista tai hikoilua, joten muita rannekkeita suositellaan näihin tilanteisiin. Laite tulee huuhdella makealla vedellä ja kuivata merivedessä käytön jälkeen. Huawei Watch 4 Pro tummalla nahkarannekkeella ei sovellu sukeltamiseen, vaan sen sijaan käyttäjät voivat käyttää Huawei EasyFit -ranneketta sukeltaessaan.

Lisää tietoa Huawei-kellojen vesitiiviydestä osoitteessa https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us15851428/.

Vesitiiviys ei ole pysyvä ja sen tehokkuus voi heikentyä päivittäisen käytön ja kuluman seurauksena. On suositeltavaa viedä laite säännöllisesti viralliseen Huawei-huoltoliikkeeseen tarkistettavaksi ja huollettavaksi.

Lisätietoja liikkeistä ja malleista osoitteessa https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us15925309/.

[10] Täyttää standardin IEC 60529:2013 (taso 6), minkä perusteella pölyn ei pitäisi päästä laitteen sisään. Laite on pölytiivis jokapäiväisissä tilanteissa ja ympäristöissä, kuten olohuoneissa, toimistotiloissa, laboratorioissa, tuotantotiloissa ja varastotiloissa. Laite ei sovellu äärimmäisen pölyisiin ympäristöihin.

[11] Lisää kellotauluja on ladattavissa kellotaulukaupasta, mukaan lukien maksullisia kellotauluja.

[12] eSIM-puhelut käyttävät eSIM One Number -palvelua tai Standalone Number -palvelua. Lisätietoja eSIM-palvelujen saatavuudesta ja mahdollisista maksuista saat operaattoriltasi. Mikäli kellosi käyttää eSIM One Number -palvelua, eSIM-mobiiliverkko kytketään pois käytöstä laitteen ollessa yhdistettynä älypuhelimeen. Lisätietoa eSIM-ominaisuuksista osoitteessa https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us15810288/.

[13] Varsinainen tilanne voi vaihdella maittain ja alueittain. Kysy lisätietoja operaattoriltasi.

[14] Perustuu Huawein laboratoriotesteihin. Todellinen käyttö voi vaihdella riippuen tuote-eroista, käyttötavoista ja ympäristötekijöistä. Tyypillinen käyttö Standard-tilassa: tehdasasetukset, 2 tuntia LTE-yhteyksiä päivässä, 22 tuntia Bluetooth-yhteyksiä puhelimeen päivässä, sykemittaus käytössä, Huawei TruSleep™ käytössä, EKG-mittaus kahdesti päivässä, 60 minuuttia sovellusten käyttöä viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-puheluja viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-musiikintoistoa viikossa, 90 minuuttia kuntoilua viikossa (GPS käytössä), viesti-ilmoitukset käytössä (50 SMS-viestiä, 6 puhelua ja 3 hälytystä päivässä), ja näytön herättäminen 200 kertaa päivässä.

Kun AOD on käytössä Standard-tilassa, Huawei Watch 4 Pro voi kestää jopa kolme päivää ja Huawei Watch 4 jopa kaksi päivää.

Kun eSIM on käytössä Standard-tilassa, Huawei Watch 4 Pro voi kestää jopa kaksi päivää ja Huawei Watch 4 jopa puolitoista päivää. Standard-tilassa ja iPhoneen yhdistettynä Huawei Watch 4 Pro voi kestää kaksi päivää ja Huawei Watch 4 puolitoista päivää. Jos AOD on käytössä, Huawei Watch 4 Pro voi kestää puolitoista päivää ja Huawei Watch 4 yhden päivän.

AOD käytössä Standard-tilassa: tehdasasetukset, AOD käytössä, 2 tuntia LTE-yhteyksiä päivässä, 22 tuntia Bluetooth-yhteyksiä puhelimeen päivässä, sykemittaus käytössä, Huawei TruSleep™ käytössä, EKG-mittaus kahdesti päivässä, 60 minuuttia sovellusten käyttöä viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-puheluja viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-musiikintoistoa viikossa, 90 minuuttia kuntoilua viikossa (GPS käytössä), viesti-ilmoitukset käytössä (50 SMS-viestiä, 6 puhelua ja 3 hälytystä päivässä), ja näytön herättäminen 200 kertaa päivässä.

eSIM käytössä Standard-tilassa: tehdasasetukset, 24 tuntia LTE-yhteyksiä päivässä, sykemittaus käytössä, Huawei TruSleep™ käytössä, EKG-mittaus kahdesti päivässä, 60 minuuttia sovellusten käyttöä viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-puheluja viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-musiikintoistoa viikossa, 90 minuuttia kuntoilua viikossa (GPS käytössä), viesti-ilmoitukset käytössä (50 SMS-viestiä, 6 puhelua ja 3 hälytystä päivässä), ja näytön herättäminen 200 kertaa päivässä.

[15] Perustuu Huawein laboratoriotesteihin. Todellinen käyttö voi vaihdella riippuen tuote-eroista, käyttötavoista ja ympäristötekijöistä.

Akunkestoa voidaan pidentää Ultra-long Battery Life -tilassa seuraavissa olosuhteissa: tehdasasetukset, Ultra-long Battery Life -tila käytössä, 30 minuuttia Bluetooth-puheluja viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-musiikintoistoa viikossa, sykemittaus käytössä, Huawei TruSleep™ käytössä, 90 minuuttia kuntoilua viikossa (GPS käytössä), viesti-ilmoitukset käytössä (50 SMS-viestiä, 6 puhelua ja 3 hälytystä päivässä), ja näytön herättäminen 200 kertaa päivässä.

[16] Perustuu Huawein laboratoriotesteihin, käytössä 9 V/2 A Huawei-adapteri ja langaton SuperCharger-laturi, joka sisältyy myyntipakkaukseen. Todellinen latausaika voi vaihdella ympäristötekijöistä riippuen.

Koko päivän virrankulutus: tehdasasetukset, 2 tuntia LTE-yhteyksiä päivässä, 22 tuntia Bluetooth-yhteyksiä puhelimeen päivässä, sykemittaus käytössä, Huawei TruSleep™ käytössä, EKG-mittaus kahdesti päivässä, 60 minuuttia sovellusten käyttöä viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-puheluja viikossa, 30 minuuttia Bluetooth-musiikintoistoa viikossa, 90 minuuttia kuntoilua viikossa (GPS käytössä), viesti-ilmoitukset käytössä (50 SMS-viestiä, 6 puhelua ja 3 hälytystä päivässä), ja näytön herättäminen 200 kertaa päivässä. Perustuu Huawein laboratoriotesteihin. Todellinen käyttö voi vaihdella riippuen tuote-eroista, käyttötavoista ja ympäristötekijöistä.