MWC 2024 vahvistaa Huawein asemaa maailmanlaajuisena, huippumuotia eteenpäin vievänä brändinä

Mobile World Congress (MWC) 2024 järjestettiin 26. helmikuuta Barcelonassa, Espanjassa. Tapahtumassa oli esillä joukko Huawein tuoreimpia korkealaatuisia, muodikkaita ja edistyksellisiä lippulaivatuotteita, kuten Huawei Mate 60 Ultimate Design -älypuhelimen, Huawei FreeClip -kuulokkeet ja Huawei Watch GT 4 -älykellon. Huawein osasto jakautui erilaisiin kokemusvyöhykkeisiin, joiden tarkoitus oli osoittaa, kuinka Huawein ratkaisut ovat kohentaneet kuluttajien jokapäiväistä elämää uusilla teknologioilla ja skenaariopohjaisilla kokemuksilla. Huawei jatkaa investointejaan teknologiainnovaatioihin ja se on samaan aikaan sitoutunut tekemään uusia läpimurtoja ja kehittämään rikastuttavia ja yksilöllisiä elämäntapoja kuluttajille ympäri maailmaa.

"Huawei jatkaa asemansa vahvistamista maailmanlaajuisena, huippumuotiin suuntautuvana ja korkeatasoiseen teknologiaan pohjautuvana brändinä. Vuonna 2024 lisäämme edelleen investointeja älylaitteiden, fitness- ja terveysalan sekä digitaalisen luomisen tutkimukseen ja kehitykseen. Nämä toimenpiteet tekevät innovatiivisista tuotteista ja palveluista helpommin saavutettavia kaikkialla maailmassa ja ne auttavat kuluttajia luomaan yksilöllisiä, juuri heille sopivia elämäntapoja”, sanoi Kevin Ho, Huawei Consumer Business Groupin COO.

Huawei CBG -liiketoiminnan vakaa kasvu vahvistaa sen asemaa huippuluokan markkinassa

Viimeisen vuoden aikana Huawei CBG on ottanut merkittäviä askeleita. Se on onnistunut tekemään läpimurtoja maailmanlaajuisilla huippuluokan puettavien laitteiden, audio-, tabletti-, PC- ja puhelinmarkkinoilla julkaisemalla kiinnostavan valikoiman korkealaatuisia ja muodikkaita tuotteita. Huawei on järjestänyt lippulaivatuotteiden julkistustilaisuuksia Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa, Latinalaisessa Amerikassa ja Aasian-Tyynenmeren alueella, mikä osoittaa yrityksen tahtotilan ja sitoutumisen kasvattaa globaalia läsnäoloaan korkean profiilin brändinä.

Vuonna 2023 julkaistuihin lippulaivapuhelimiin kuuluivat Huawei Mate 60 -sarja ja Huawei Mate X5, jotka auttoivat tekemään Huaweista merkittävän toimijan korkeatasoisten laitteiden markkinassa ja osoittivat Huawein alaa johtavan, teknisen vahvuuden koko maailmalle. Huawei julkisti myös uuden huippuluokan Ultimate Design -brändin, joka tarjoaa erottuvaa estetiikkaa, käsityöosaamista ja teknologisia innovaatioita, joiden avulla Huawei saadaan erottumaan joukosta. Counterpoint Researchin viimeisimmän raportin mukaan Huaweilla on 5 %:n markkinaosuus maailmanlaajuisilla huippuälypuhelinmarkkinoilla vuonna 2023 ja se sijoittui kolmanneksi kaikkien brändien kesken. Vuoden 2024 kahden ensimmäisen viikon aikana Huawei sijoittui Kiinan markkinoiden ensimmäiseksi suurimmalla älypuhelinten myyntimäärällä. Vuoden 2023 loppuun mennessä Huawein älykkäiden puettavien tuotteiden maailmanlaajuiset toimitukset ylittivät 150 miljoonaa, ja Huawei on ollut Kiinan älykellomarkkinoiden ykkönen viitenä peräkkäisenä vuonna. Huawei Health App -sovelluksella on yli 450 miljoonaa käyttäjää. Vuoteen 2023 mennessä, kymmenen vuotta ensimmäisen tabletin julkaisun jälkeen, Huawei oli toimittanut yli 100 miljoonaa tablettia.

Uuden esteettisen esimerkin luominen huippuluokan muotoilulla

Huawein "Fashion Forward" -skenaarioihin perustuva näyttelyalue MWC:ssä sai kiitosta ja osoitti Huawein painottavan huippumuodikkaan brändin rakentamista. Huawei esitteli vuonna 2023 "Fashion Forward" -kampanjansa, jonka tavoitteena on luoda kuluttajille trendikkäitä ja terveellisiä elämäntapoja. Panostamalla voimakkaasti tutkimukseen ja kehitykseen Huawei sitoutuu kehittämään uusia muotoiluesimerkkejä jokaiselle uudelle tuotteelleen ja johtamaan alan muotikehitystä.

Huawei pyrkii tarjoamaan kuluttajille korkealaatuisia, muodikkaita ja edistyksellistä teknologiaa sisältäviä tuotteita ja kokemuksia käyttämällä ensiluokkaisia materiaaleja, ainutlaatuista muotoilukieltä ja edistyneitä valmistustekniikoita. Kehittäessään Huawei Mate 60 RS Ultimate Design -laitetta T&K-henkilöstö lisäsi ensimmäistä kertaa harvinaisia maametalleja punaisen keramiikan sintrausprosessiin. Jokainen puhelin käy läpi 1 400 °C kalsinoinnin ja se altistetaan yli 50 prosessille 60 päivän valmistusjakson aikana, jotka kaikki ovat ratkaisevia eloisan punaisen rungon luomisessa. Huawei Watch Ultimate Design on Huawein ensimmäinen kultainen älykello. Siinä on 18K kultaa ja zirkonium-pohjaista nestemäistä metallia. Huawei FreeClip on Huawein ensimmäiset kuulokkeet, jotka hyödyntävät c-bridge-muotoilua. Kyseinen muotoilu on kestävä ja stabiili, tuo hengittävän käyttökokemuksen antaen kuulokkeille myös virkistävän omaperäisen ulkonäön ja tuntuman. Huawei Watch GT 4 -älykellon kahdeksankulmainen muotoilu puolestaan esittelee pinnan kaikki yksityiskohdat.

Tähän mennessä Huawei on perustanut estetiikan tutkimuskeskuksia Pariisiin, Milanoon ja Lontooseen saadakseen käsityksen eri kulttuurien suunnittelusta, muotoilusta ja esteettisistä trendeistä, ammentaakseen monipuolisesti erilaisista perinteistä ja yhdistääkseen muotoiluelementtejä sekä idästä että lännestä. Esteetiikan tutkimuskeskukset toimivat maailmanlaajuisina alustoina, jotka edistävät teknologioiden ja suunnittelun jatkuvaa kehittämistä, tarjoten kuluttajille ainutlaatuisen ja ennennäkemättömän esteettisen kokemuksen.

Huippuluokan älykkäät puettavat laitteet tarjoavat kattavaa ja kehittynyttä terveydenhallintaa

Myös Huawein Fitness & Health -skenaarioon perustuva messualue herätti vieraiden kiinnostuksen. Älykkäät puettavat tuotteet ovat yksi Huawei CBG:n globaalin liiketoiminnan tärkeimmistä sektoreista. Vuonna 2023 Huawei lanseerasi älykkäiden puettavien laitteiden valikoiman, joihin sisältyivät Huawei Watch Ultimate, ensimmäinen päivittäiseen käyttöön tarkoitettu älykello, joka tukee kaksisuuntaista BeiDou-satelliittiviestintää; Huawei Watch 4, joka esitteli täysin uuden Health Glance -ominaisuuden[1]; Huawei Watch GT 4, joka toi mukanaan uudet Activity Rings- ja Stay Fit -sovellukset sekä Huawei Watch Ultimate Design, ensimmäinen kullattu älykello. Huawei on tehnyt jatkuvia läpimurtoja ja innovaatioita huippuluokan teknologioissa, estetiikassa, terveydenhallinnassa ja tieteeseen perustuvissa harjoituksissa, jotka myös kuluttajat ympäri maailman ovat tunnustaneet. Kolme kuukautta julkaisun jälkeen Huawei Watch GT 4:n maailmanlaajuiset toimitukset olivat yli 2,5 miljoonaa kappaletta, mikä tekee Huawei Watch GT 4:stä Huawein myydyimmän älykellon.

Yli kymmenen vuoden ajan älykkäiden puettavien laitteiden teollisuuteen syventynyt Huawei on kehittänyt oman TruSeen™-toimintojen seurantateknologiansa, jota on päivitetty viisi sukupolvea kahdeksan vuoden sisällä. Tämä tekniikka tekee Huaweista älykkäiden puettavien laitteiden teollisuuden merkittävän toimijan. Huawei on jättänyt yli 800 älykkäiden puettavien laitteiden patenttihakemusta, sijoittuen näin korkealle tutkimus- ja kehitysinvestoinneissaan sekä kunto- ja terveysalan patenttien määrässä. Lokakuussa 2023 Huawei esitteli kolmannen Health Lab -laboratorion - Huawei Finland Health Labin. Yhtiö on myös rakentanut yli 10 maailmanlaajuista T&K-keskusta, kiihdyttäen näin puettavien laitteiden alan ammatillista tutkimusta. Huawei jatkaa edelläkävijänä uraauurtavien kuntoilu- ja terveyspalveluissa ja tuo näin tieteelliset älykkäät ratkaisut kaikkien saataville.

Huawein älykkäät puettavat laitteet saavat entistä enemmän tietoa kuluttajien keskeisistä terveysongelmista, lisäävät T&K-investointeja ja tekevät jatkuvasti läpimurtoja kuluttajien hyödyksi. Vuonna 2024 Huawei asettaa etusijalle kolme alan haastetta: unen, verenpaineen ja mielenterveyden hallinnan. Näiden ponnisteluiden myötä Huawei tarjoaa tarkempia, kätevämpiä ja kattavampia terveydenhallintaratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa.

Digitaalinen luominen, joka todistaa kauneuden luomista

Huawei MatePad Pro 13.2", Huawein uusin lippulaiva-tabletti ja lukuisat teokset, joita maailmanlaajuiset tekijät ovat luoneet tabletilla, herättivät kovaa kiinnostusta MWC 2024 -messuilla. Tabletti julkaistiin vuonna 2023 ensimmäisenä NearLink-teknologiaa tukevana tablettina, merkiten Huawei-tablettien kymmenettä vuotta. Se on myös kaikkien aikojen ohuin tabletti, jossa on kapeimmat kehykset ja korkein näytön ja rungon välinen suhde. Se toimii saumattomasti Huawei M-Pencil (3. sukupolvi) -kynän kanssa, joka on ensimmäinen kynä, joka tukee yli 10 000 paineentunnistustasoa, tuloksena ennennäkemätön digitaalinen luomiskokemus. Huawein vuonna 2023 järjestämä globaali GoPaint-aktiviteetti kutsui digitaaliset tekijät esittelemään Huawei-tableteilla tehtyjä töitä. Kehittämällä huippuluokan tablettiominaisuuksia Huawei pyrkii tuomaan luomisen ilon kaikkien ulottuville, jotta kaikki voivat ilmaista itseään paremmin.

Tapahtumassa Huawei totesi jatkavansa investointeja digitaaliseen luomiseen vuonna 2024 priorisoimalla PaperMatte-näyttö- ja NearLink-teknologiaa tarjotakseen kuluttajille entistä parempia digitaalisia luomiskokemuksia. Huawein isännöimä GoPaint-aktiviteetti päivittyy kattaen enemmän maita ja alueita, mikä tekee siitä todellisen maailmanlaajuisen voiman digitaalisessa taideyhteisössä.

XMAGE-brändin julkaisu osoittaa, että Huawein saavutukset mobiilikuvauksessa alalla ovat huomionarvoisia. Brändi kattaa kaikki osa-alueet optisista järjestelmistä kuvantamistekniikkaan ja kuvankäsittelyyn. Vuonna 2023 Huawein lippulaivatuotteet, kuten Huawei Mate 60 -sarja, Huawei Mate X5 ja Huawei P60 -sarja, varustettiin XMAGE-ominaisuuksilla, jotka tarjoavat käyttäjille upouuden mobiilikuvauskokemuksen. Vuonna 2023 Huawei XMAGE Awards -kilpailuun lähetettiin yli 600 000 kilpailutyötä lähes 100 maasta/alueelta. Kilpailun tarkoituksena on innostaa käyttäjiä vangitsemaan ja jakamaan kauneutta, ilmaisemaan tunteitaan ja esittelemään älypuhelinvalokuvauksen voimaa.

Huawein MWC 2024 -messuilla esittelemät laitteet osoittivat yrityksen sitoutumisen globaaleihin huippuluokan markkinaan. Vuodesta 2024 tulee kriittinen vuosi, kun Huawei pyrkii murtamaan rajoja ja tuomaan korkealaatuisia, muodikkaita ja teknologian kärkeä olevia tuotteita, palveluita ja kokemuksia entistä helpommin käyttäjien saatavilla kaikkialla maailmassa. Tämä tapahtuu lisäämällä T&K-investointeja innovatiivisiin teknologioihin, jonka seurauksena Huawei asettaa alan yleisen riman entistä korkeammalle.

[1] Tämä ominaisuus ei ole lääketieteellinen ohjelmisto, eikä sitä tulisi käyttää lääketieteellisen terveydentilan hoitoon. Tulokset ovat vain viitteellisiä, eikä niitä tulisi käyttää lääketieteellisiin tutkimuksiin, diagnoosiin tai hoitoon.