Icelandair jatkaa kasvuaan - 16% lisäys elokuussa.

Ennätysten vuosi: Kahdeksan ensimmäisen kuukauden aikana Icelandairin matkustajamäärä nousi yli 2 miljoonan (2 124 236). Vuonna 2014 vastaavana kautena matkustajamäärä oli 1,8 miljoonaa (1 811 781). Kaikkina kuukausina matkustajaluvut olivat nousussa ja yhteensä matkustajamäärän kasvu oli 17%.

Vuonna 2015 elokuussa 412 601 matkustajaa valitsi Icelandairin lennot (353 766 vuonna 2014), joka vastaa 16% kasvua edellliseen vuoteen. Koneiden täyttöaste oli elokuussa 2015 huikeat 89,2%.

Matkustajamäärän ennuste koko vuodelle 2015 on hieman yli 3 miljoonaa. Positiivinen ennuste jatkuu myös vuodelle 2016, jolloin matkustajamäärän odotetaan nousevan 3,5 miljoonaan.

2016 tulee olemaan tapahtumarikas vuosi. Icelandair ilmoitti hiljattain Icelandairin 16 Pohjois-Amerikan kohteen avaamisesta, Montréal Kanadassa. Jo aiemmin julkaistiin vuoden 2016 toinen uusi kohde Chicago - molemmat reitit avataan keväällä 2016.

Laivasto lisääntyy kahdella Boeing 767-300 koneella, joiden kapasiteetti on 262 matkustajaa. Uusi kone on suurempi kuin nykyinen Boeing 757, jolla Icelandair pääasiassa operoi.

Icelandair tarjoaa jatkossakin mahdollisuuden tehdä Stopover Islannissa matkalla Pohjois-Amerikkaan ja yhdistää näin useampi kohde samaan matkaan. Pysähdys voi olla kestoltaan enintään 7 päivää ja se ei korota lentolipun perushintaa.

Icelandair verkosto koostuu ensivuonna 42 kohteesta, joista 16 Pohjois-Amerikassa. Ne ovat Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago (Maaliskuusta 2016 ) ja Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton ja Montreal Kanadassa.

Helsingin reitti on ympärivuotinen ja se lennetään kesäkaudella 12 kertaa viikossa. Suora lento Islantiin ja sujuvat yhteydet Pohjois-Amerikkaan. Koneenvaihto Islannissa on vain n. 1 tunti, ja sen avulla Icelandair voi tarjota nopeimman yhden pysähdyksen reitin kaikkiin kohteisiinsa Pohjois-Amerikassa.

• amerika
  • islannin lentoyhtiö