Icelandair lisää lentoja Seattleen

Alkaen 5. toukokuuta 2016, Icelandair lisää viikottaisia lentoja neljällä ja operoi ympärivuotisten reittien tueksi kesäkaudelle11 viikkovuoroa, joista kaksi on aamulähtöjä.

Yhtiö avasi Seattle kohteen 2009 ja reitti on kehittynyt yli odotusten. Länsirannikon liikenne on kasvanut vahvasti ja saa selkeästi synergiaa muista alueen kohteista joista uusimpina Portland, Oregon ja Kanadan Vancouver.

Seattle on myös tärkeä kauttakulkukaupunki risteilyliikenteelle ja myös Alaskaan. Anchorage on yksi Icelandairin kesäsesonkikohteista.

Lisäkapasiteetti Seattlen osalta tarjoaa merkittävästi enemmän kapasiteettia ja tukee muuta länsirannikon liikennettä luontevasti. Kaksi neljästä lennosta operoidaan ns. Wing to Wing lentoina jolloin puolen tunnin sisällä on kaksi rinnakkaista lähtöä Keflavikista, ja toiset kaksi aamulentoina.

Icelandair matkustajamäärät ovat merkittävässä kasvussa, ja yhtiö saavutti miljoonan matkustajan määrän ensimmäisen viiden kuukauden osalta joka vastaa + 18 % kasvua matkustajamäärässä edellisvuoteen verrattuna.

Icelandair lentää 40 kohteeseen joista 15 Pohjois-Amerikassa : Boston, Washington D.C., New York (JFK ja Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland sekä Chicago (Maaliskuu 2016 ). Kanadassa kohteet ovat tällä hetkellä Toronto, Halifax, Vancouver og Edmonton.

• seattle
  • stopover islannissa