Uuden IDO Showerama Art -sarjan suihkuovia ja -seiniä on saatavissa monessa eri koossa. Ne ovat käännettäviä ja korkeudeltaan säädettäviä. Minimalistinen pohjoismainen design tuo kylpyhuoneeseen tyylikkyyttä ja tilantuntua.

Inspiroidu IDOn suihkuvinkeistä – uutena suosikkina Showerama Art

Kaukana ovat ajat, kun suihku piilotettiin kylpyhuoneessa kirjavalla verholla. Suihkuverhot koristeinaan merihevoset ja meritähdet suojasivat kyllä pesuhuonetta vesiroiskeilta, mutta tyylikkäästä designista ei ollut tietoakaan.

Tätä päivää ovat käytännölliset, hygieeniset ja tyylikkään huomaamattomat suihkuratkaisut – inspiroidu neljästä vaihtoehdosta, jotka antavat kylpyhuoneelle persoonallisen ilmeen.

1. Eleganttia keveyttä ja tilantuntua

IDOn suihkuvalikoimassa uusi suosikki on Showerama Art. IDO Showerama Art on täydellisen elegantti vaihtoehto, joka korostaa kylpyhuoneen pohjaratkaisua, keveyttä ja tilantuntua. Uusi minimalistinen design ei voisi enää olla huomaamattomampi. Jopa vedin on kirjaimellisesti näkymätön – se on tarkasti turvalasiin leikattu aukko, jossa ei ole tilaa lialle. Kirkas kehystämätön lasi antaa päähuomion kylpyhuoneen rohkeille seinälaatoille ja kalusteille.

IDO Showerama Art -sarjassa on sekä kiinteitä suihkuseiniä että suihkuovia monessa eri koossa. Seinien kokovaihtoehdot ovat 70–120 cm ja ovien 70–100 cm. Tyylikkäät saranat on kehitetty sopimaan monenlaisiin seinärakenteisiin. Ovet ja seinät ovat käännettäviä, joten ne voidaan helposti asentaa joko oikealle tai vasemmalle.

Lisävarusteena kokonaisuuteen voi valita jatkettavan kromatun suihkutangon, jolle voi ripustaa pyyhkeen odottamaan. Samalla se tuo seinälle lisätukea ja kylpyhuoneeseen ripauksen luksusta.

2. Tyylikästä suojaa suihkusyvennykseen

Monissa vanhoissa kylpyhuoneissa on suihkusyvennys. IDO Showerama 10–1 tarjoaa syvennyksiin uuden kehystetyn vaihtoehdon, jonka ansiosta voi sanoa hyvästit suihkuverholle. Läpinäkyvät ovet saavat tilan näyttämään isommalta päästäessään valon syvennykseen, joka olisi muuten melko pimeä. Uusia IDO Showerama 10–1 -liukuovia on saatavilla 125–175 cm:n koossa.

Valikoimaa on laajennettu myös viisikulmaisella ja nelikulmaisella Showerama 10–3 -suihkunurkalla. Alumiiniprofiililla kehystetty 6 mm:n turvalasi on helppo huoltaa ja pitää puhtaana.

Valikoimaan kuuluu myös erikokoisia suihkuovia. Suihkuovista on esteetön pääsy suihkuun, mutta suljettuna ne suojaavat kylpyhuonetta tehokkaasti. Oven alareunassa on laahustiiviste, mikä vähentää veden valumista suihkun ulkopuolelle.

3. Suihkunurkkaus pieneen kylpyhuoneeseen

Mainio ratkaisu pieneen kylpyhuoneeseen on kaarevat tuplaovet. Turvalasista valmistetut IDO Showerama 10–4 -kaariovet kääntyvät sekä ulos- että sisäänpäin, mikä antaa mahdollisuuden tehokkaaseen tilankäyttöön.

Läpinäkyvän lasin ja ohuen alumiinikehyksen ansiosta ovet ovat ilmeeltään keveitä ja ne on helppo pitää puhtaana. Kaariovet ovat mukautuva ratkaisu, sillä ovet voidaan asentaa sekä vasemmalle että oikealle. Lisäksi ovien korkeutta voidaan säätää.

4. Tehokasta suojaa kosteudelta

Kosteusturvallisin vaihtoehto niin vanhaan kuin uuteen kylpyhuoneeseen on tyylikäs suihkukaappi, joka suojaa pesutilaa vesiroiskeilta. IDO Showerama 10–5 -suihkukaappi on kompakti ratkaisu, jonka tukeva suihkuallas, keveästi liukuvat ovet ja laadukas suihkusekoittaja tuovat arkeen ylellisyyden tuntua. Vesitiivis Showerama 10–5 on helppo asentaa ja säätää tilaan sopivaksi.

Viisikulmaisen mallin lisäksi IDOn valikoimassa on nelikulmainen suihkukaappi. Profiileihin voi valita valkoisen tai mattahopean värin, ja laseiksi kirkkaat tai huurrelasit.

IDO on suomalainen kylpyhuonealan tuotemerkki, jonka juuret ulottuvat 140 vuoden taakse Helsingin Arabiaan. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat suihkut, pesualtaat, wc-istuimet, kylpyhuonekalusteet sekä ammeet. IDO-saniteettikeramiikkatuotteet valmistetaan Suomessa Geberit Production Oy:n Tammisaaren-tehtaalla, joka on alan ainoa tehdas Suomessa. Geberit-konserni on saniteettitekniikan markkinajohtaja Euroopassa.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,5 miljardin liikevaihtoa (2021) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).