IDOn uudessa seinä-wc:ssä yhdistyy tyylikkyys ja käytännöllisyys

Uusi IDO Glow 68 -istuinmalli sopii ilmeeltään ja ominaisuuksiltaan kaikenlaisiin kylpyhuoneisiin.

IDOn uusi seinäasenteinen Glow 68 on pelkistetyn tyylikäs sekä helposti asennettava ja puhdistettava wc-istuinmalli. Tammisaaressa valmistettu IDO Glow 68 on myös vastuullinen ja vesipihi valinta.

Suomen vanhimpiin ja suosituimpiin kylpyhuonebrändeihin kuuluva IDO on laajentanut tunnettua Glow-sarjaansa uudella seinäasenteisella wc-istuimella. Tammikuussa markkinoille tulleessa IDO Glow 68 -mallissa yhdistyy pohjoismaisen tyylikäs muotoilu sekä käytettävyys.

“Kehittäessämme uusia tuotteita pidämme mielessä niin ammattilaisten kuin loppukäyttäjien tarpeet. Siksi IDO Glow 68 -mallissa on huomioitu niin asentajien kuin kuluttajien arkea helpottavat ominaisuudet”, kertoo tuotepäällikkö Tapio Aaltonen.

Istuimen ja pintojen puhtaanapitoa helpottaa vapaan lattiatilan ja piilotetun vesisäiliön lisäksi huuhtelukaulukseton Rimfree®-huuhteluteknologia sekä erityisen kestävä, likaa hylkivä IDO Smart -lasite.

Muista Glow-sarjan wc-istuimista tuttu huuhtelukaulukseton Rimfree®-tekniikka helpottaa IDO Glow68 -istuimen puhtaanapitoa.

Skandinaavisen tyylikäs IDO Glow 68 sopii kaikenlaisiin kylpyhuoneisiin. Malli on syvyydeltään vain 50,5 senttimetriä, mikä tekee siitä loistavan valinnan myös pienempiin kylpyhuoneisiin, joissa jokaisella sentillä on väliä.

Myös asentajan unelma

IDO Glow 68 -istuimen asentaminen on tehty helpoksi. Uuden mallin mukana tulee erityinen asennusjärjestelmä, Easy Fast Fixing eli EFF3, joka on jo tullut tutuksi muista Geberit-konsernin valmistamista seinäasenteisista wc-istumissa.

”IDO Glow 68 -istuimen asentaminen on Geberitin Duofix-asennustarvikkeiden avulla vaivatonta. Asennus onnistuu vaikka yhdellä kädellä samalla kun toinen käsi tukee istuinta”, kertoo Aaltonen.

EFF3-tekniikka ja Duofix-asennustarvikkeet tekevät IDO Glow 68 -istuimen asentamisesta vaivatonta.

Pehmeästi sulkeutuva kovamuovinen istuinkansi kiinnitetään ja säädetään helposti EasyFix-saranoiden ansiosta ja sen voi irrottaa puhdistusta varten vetämällä sitä tietyssä kulmassa. Tarvittaessa saranat voidaan myös lukita, mikä estää kannen irrottamisen esimerkiksi julkisissa wc-tiloissa.

IDO Glow68 -istuimen mukana tulee kovamuovinen ja pehmeästi sulkeutuva istuinkansi, joka on helppo kiinnittää, säätää ja irrottaa EasyFix-saranoilla.

Kylpyhuoneen kotimainen ekoteko

IDO Glow 68 asennetaan Geberit Duofix seinä-wc-elementin kanssa, jonka huuhtelutekniikka on hiottu huippuunsa. Huuhteluun on valittavissa iso tai vettä säästävä pieni huuhtelu. Huuhtelujen vesimääriä voidaan tarvittaessa säätää helposti myös asennuksen jälkeen. Uudet IDO Glow 68 -istuimet valmistetaan IDOn omalla tehtaalla Tammisaaressa, minkä ansiosta tuotteen matka tehtaalta suomalaisten kylpyhuoneisiin on lyhyt. Myös puolet IDOn wc-istuinten valmistusmateriaaleista tulee Suomesta.

”Meille kotimaisuus tarkoittaa ennen kaikkea laatua, vastuullisuutta ja lyhyitä toimitusketjuja. Siksi haluamme säilyttää keramiikkavalmistuksen Suomessa myös jatkossa”, toteaa Aaltonen.

IDOn keramiikkatuotteille on saatavilla EPD-ympäristöseloste, joka sisältää rakennuksen elinkaariarvioinnin laatimiseen sekä Green Building -sertifikaattien hakemiseen tarvittavat tiedot. IDO-tuotteille myönnetyt ISO-sertifikaatit varmistavat korkeimpien laatuvaatimusten toteutumisen.

Tutustu IDO Glow 68 -istuimen tarkempiin tuotetietoihin.

Lue lisää IDO Glow -tuoteperheestä.

IDO on suomalainen kylpyhuonealan tuotemerkki, jonka juuret ulottuvat 140 vuoden taakse Helsingin Arabiaan. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat suihkut, pesualtaat, wc-istuimet, kylpyhuonekalusteet sekä ammeet. IDO-saniteettikeramiikkatuotteet valmistetaan Suomessa Geberit Production Oy:n Tammisaaren-tehtaalla, joka on alan ainoa tehdas Suomessa. Geberit-konserni on saniteettitekniikan markkinajohtaja Euroopassa.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,5 miljardin liikevaihtoa (2021) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).