Yhteistyössä EFG European Furniture Group ja muotoilija Jonas Forsman

EFG European Furniture Group ja muotoilija Jonas Forsman ovat tehneet yhteistyötä jo kolme vuotta. Jonas on suunnitellut EFG:lle lokakuussa 2016 lanseeratun EFG Create -istuinkalustesarjan sekä EFG Navi -pöydän. Nämä kalusteet täydentävät viime vuonna lanseerattua EFG Create -säilytinkalustesarjaa, josta on tullut myyntimenestys monilla markkinoilla.

Jonas Forsman on valmistunut teolliseksi muotoilijaksi Chalmersin yliopistosta Göteborgista, jossa hänellä on ollut myös oma suunnittelutoimisto vuodesta 2006. Hän on suunnitellut tuotteita mm. IKEA:n ja Mooi’n tuotantoon. Jonaksen ura lähti nousuun hänen suunniteltuaan Arch-tuolin ja Parasol-valaisimen. Hänen tuotteitaan on palkittu mm. useilla Red dot -palkinnolla.

EFG European Furniture Groupin tuotekehitysjohtaja Marianne Guriby Dahl on erittäin iloinen yhteistyöstä Jonas Forsmanin kanssa. ”Jonaksen design yhdistää toiminnallisuuden ja innovatiivisuuden älykkäällä tavalla, joka on todella hyödyllinen toimistojen muutosprosesseissa”, sanoo Marianne Guriby Dahl.

Jonas Forsmanin päämääränä on tehdä toimivia ja kestäviä tuotteita. Marcel Wanders kuvaili Jonaksen suunnittelua Frame-lehden haastattelussa 2015 seuraavasti: ”Tuntuu järkevältä työskennellä fiksujen ja toiminnallisten tuotteiden sekä uusien ominaisuuksien parissa. Näin hän ajattelee. Sen takia hän herää aamuisin. Hän haluaa työstää fiksuja ideoita – ei vain tehdä jotain kaunista.”

EFG Create -istuinkalusteet on moduulirakenteinen sarja istuimia toimiston eri tiloihin. Sarjan mitoitus ja värit sopivat saumattomasti yhteen EFG Create -säilytinkalusteiden kanssa. EFG Create on luova järjestelmä, jonka avulla voit toteuttaa kodinomaisia ja muunneltavia ratkaisuja toimiston eri tiloihin.

- En vain vedä ideoita hatusta. Haluan työskennellä käytännön haasteiden parissa. Ennen kaikkea, on oltava mahdollista, että tuotteen voi valmistaa hyvällä tavalla. Minun suunnitteluni on realistista, mutta samalla mahdollisimman paljon rajoja rikkovaa. sanoo Jonas.

Uusi EFG Create -istuinkalusteet sarja on ratkaisu modernin työympäristön eri tiloihin. Kalusteet voidaan sijoittaa avotilaan tai seinää vasten. Sohva koostuu metallisesta rungosta ja verhoillusta istuimesta. Jonas on kiinnittänyt erityistä huomiota verhoiluun ja keskustellut suoraan valmistajan kanssa määritelläkseen verhoilutyön yksityiskohdat. Esimerkiksi tarkkaan mietityt ompeleet toimivat sohvan koristeena ja yhteisenä teemana tuotteille.

Lisätiedot:

EFG Toimistokalusteet Oy:

Tapio Heikkilä, toimitusjohtaja, +358 40 734 0764, tapio.heikkila@efg.fi.

Sari Pakkanen, markkinointipäällikkö, +358 41 445 3808, sari.pakkanen@efg.fi

EFG-konserni ja Jonas Forsman:

Marianne Guriby Dahl, Design Manager;marianne.dahl@efg.se+46 765 367 508

Jonas Forsman, Designer: info@jonasforsman.se +46 703 060 664