Alkava yrittäjä, brändää myös itsesi

Miksi haluat ryhtyä yrittäjäksi? Ja mikä on sinun osaamisesi, johon yrityksesi toiminta perustuu? Puuttuuko palanen? Olet huipputyyppi omalla alallasi, mutta taloushallinnon kiemurat ovat sinulle hepreaa ja myyntigeeni puuttuu kokonaan.

Onko sinulla jotain erityisosaamista, jota liikeideassasi voit hyödyntää? Mitä jos brändäisit itsesi?

Sparrauksessa aloitetaan aina henkilön tai yrittäjän osaamisesta. Osaamisesta, joka on karttunut elämän varrella, työssä tai harrastuksissa. Toisaalta, on myös tunnistettava ja hyväksyttävä osaamisen puutteet, joihin tarvitset joko kumppanin tai palveluntarjoajan.

Aloittava yrittäjä tarvitsee väistämättä tunteenpaloa myyntiin ja aktiiviseen verkostoitumiseen. Ja tämän päivän mediatiedon virrassa rohkeuden kertoa omasta ideastaan - yrityksestään - henkilökohtaisesti aina kun mahdollista! Rohkeuden puhua potentiaaliselle asiakkaalle, yrityskehittäjälle tai rahoittajalle, vieressä istuvalle ja ventovieraalle, puhelimessa tai tavatessa.

Kun yrityksen liikeidea on itselle kirkas, myyntipuhe harjoiteltu, tuotteet ja palvelut selkeästi tuotteistettu ja hinnoiteltu, on myyminen helpompaa.

Verkostoidu! Alkavien ja nuorten yrittäjien kanssa työskennellessäni olen saanut olla mukana monessa kohtaamisessa. Tilanteissa, joissa kaksi yrittäjää ovat löytäneet toisensa ja on syntynyt uutta ja huimaa liikeideaa tai asiakkuussuhde.

Yksi hyvä tilaisuus verkostoitua ja samalla napata vinkit, miten brändäät itsesi ja hyödynnät sitä yrityksesi kehittämisessä ja kasvussa, tarjoutuu 24. huhtikuuta, kun vieraaksemme Seinäjoelle saapuu henkilöbrändäyksen amerikkalaisasiantuntija Kevin UrbanLue lisää ja ilmoittaudu mukaan.

Nähdään!

Eeva Jussila, puh. 040 508 7709, eeva.jussila@intoseinajoki.fi

Eeva Jussila työskentelee asiantuntijana Into Seinäjoki Oy:ssä alkavien sekä nuorten yritysten palveluissa sekä Liikeideat lentoon -valmennuksessa. Eevan tapa työskennellä on konkreettinen sekä selkeästi aikataulutettu, tavoitteellinen.

• Palvelut, neuvonta, palvelu

Alueet