Ennätysmäärä ilmiantoja vuoden eteläpohjalaiseksi johtajaksi

Vuoden johtaja julkistetaan Hyvän johtamisen foorumissa 28. syyskuuta

Vuoden 2017 eteläpohjalaiseksi johtajaksi on ilmiannettu 48 eri henkilöä. Ilmiantajia on 80 eli sama henkilö on saattanut saada useampia ilmiantoja. Ilmiannetuista 37 on yrityksistä ja 11 julkisorganisaatioista. Naisia vuoden johtajakandidaateista on 9 ja miehiä 39. Vuoden eteläpohjalainen johtaja julkistetaan Hyvän johtamisen foorumissa Seinäjoki Areenassa 28. syyskuuta.

- Viime ja edellisenä vuonna ilmiannettiin kumpanakin 35 eri ihmistä. Ilmiantojen määrän selkeä kasvu osoittaa, että teema on vakiinnuttanut asemansa alueellamme. Upeaa, että yhä useampi näkee johtamisen tärkeyden ja on myös halunnut ilmiantaa eli suositella omaa esimiestään tai kollegaansa, Hyvän johtamisen foorumin ohjausryhmän puheenjohtaja Markku Haapasalmi iloitsee.

- On innostavaa lukea ilmiantajien kirjaamia perusteluita, miksi heidän ehdottamansa henkilö tulisi valita.

Tässä muutamia nostoja ilmiannettujen nimiä paljastamatta.

• ”Miellyttävä, inspiroiva ja henkilökuntaa motivoiva ja kunnioittava johtaja. Ei pelkää tehdä nopeita päätöksiä jatarttua toimeen. Hän saa aikaan tuloksia luottamalla alaisiinsa, antaa valtaa ja vastuuta sopivassa suhteessa ja tukea silloin, kun sitä tarvitaan.”
  • ”Reilu, oikeudenmukainen, ja luottaa alaisiinsa 110%. Haluaa antaa vastuuta ja tilaa kasvaa. Johtaa myös esimerkillä ja tarttuu itse aina tarvittaessa hommiin.”
  • ”Hän auttaa johdettaviaan kehittymään. Antaa sopivasti vapauksia ja tilaa valita oma suunta, mutta on kuitenkin vaativa. Hän myös johtaa esimerkillä sekä henkilökohtaisesti, ei sähköpostilla ja itse sovituista asioista luistaen.”

Viime vuonna vuoden johtajaksi valittiin seinäjokelainen K-Rautakauppias Iiro Takala, sitä edellisenä vuonna Härmän Kuntokeskuksen johtaja Jan-Erik Hagfors. Kunniamaininnan sai kaksi vuotta sitten seinäjokelaisen Rauhala Yhtiöiden toimitusjohtaja Mika Hakanpää ja viime vuonna kauhavalaisen Safetorin johtokaksikko Tuomo Kamppinen ja Hannes Mäkipernaa.

Hyvän johtamisen foorumin ilmoittautuminen on parhaillaan käynnissä. Seinäjoki Areenassa järjestettäväänfoorumiin odotetaan tänä vuonna 200:aa osallistujaa. Foorumissa esiintyvät Suomen ainut myynnin johtamisen professori Petri Parvinen, Pelolla johtaminen on perseestä –kirjan draamatiimi Maarika Mayryn johdolla sekä vuoden johtaja Iiro Takala.

Lisätietoja: Markku Haapasalmi, puh. 0400 677 211

PS: Lue myös Markku Haapasalmen bloggaus tämän vuoden hyvän johtamisen foorumista. Linkki alla.

Hyvän johtamisen foorumia toteuttavat yhteistyössä Into Seinäjoki Oy, Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät ry, Etelä-Pohjanmaan kauppakamari, Etelä-Pohjanmaan liitto, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Seinäjoen yliopistokeskus, Suomen Yrittäjäopisto, Sedu, Kuortaneen urheiluopisto ja BSTR Luova Konttori Oy. Tänä vuonna kumppanina on 110-vuotisjuhlaansa viettävä Ilkka-Yhtymä Oyj.