Siili-Comia-yrityskauppa: ”Kaikki paranee”

Aiemmin syksyllä Seinäjoki-kiinnostuksensa julkistanut Siili Solutions Oyj päätyi laajentumiseen yritysostolla. Perjantaista lähtien seinäjokelaisen Comia Softwaren palveluliiketoiminta henkilökuntineen siiryi Siilille.

- Kaikki paranee. Niin yrityksen, asiakkaiden kuin henkilökunnan näkökulmasta, Comia Softwaren perustajaomistaja Jussi-Pekka Kurikka kommentoi.

Kurikka on Siilin Seinäjoen yksikön technical manager. Toinen Comian pääomistajista, Mika Latva-Rasku, site manager.

Kauppa koski nimenomaan Comian palveluliiketoimintaa. Comia Software vastaa jatkossakin omasta työajanseurantapalvelustaan, jonka asiakkaita ovat mm. Helsingin ja Tampereen kaupungit. Comia Software ei Kurikan mukaan ollut myynnissä, mutta kemiat Siilin kanssa kohtasivat heti ja siilimäinen asenne tekemiseen teki vaikutuksen.

Siili sai Comian mukana seitsemän työntekijää Seinäjoen yksikön perusvahvuudeksi. Parhaillaan on käynnissä rekrytointi. Nykyiset toimitilat kaupungin ydinkeskustassa venyvät Kurikan mukaan noin kaksinkertaiseen työntekijämäärään.

- Uskon, että saamme erinomaisia tekijöitä etenkin paluumuuttajista. Siilillä on erinomainen maine yrityksenä ja työnantajana ja se on iso toimija tällä pelikentällä.

Siili halusi Seinäjoelle nimenomaan merkittävän asiakkaansa Maaseutuviraston vuoksi.

- Ketterän ohjelmistotuotannon tehokkaaseen ohjaukseen kuuluu asiakkaan kanssa yhteinen arvonluominen, mikä edellyttää yhdessä tekemistä. Maaseutuvirasto, kotipaikkanaan Seinäjoki, on kasvanut merkittäväksi asiakkaaksemme, ja tällä uudella toimipisteellä kykenemme palvelemaan heitä entistäkin paremmin, toimitusjohtaja Seppo Kuula totesi yrityskaupan julkistamistiedotteessa.

Siilin historian kymmenes yritysosto jatkaa menestyksekkään strategian toteuttamista, jossa yrityskulttuuriltaan yhteensopivien yritysten ammattilaiset tulevat osaksi Siilin asiantuntijayhteisöä.

- Toimialallamme kysyntä osaajista on erityisesti pääkaupunkiseudulla ylittänyt tarjonnan, ja kasvun varmistamiseksi on tähän haasteeseen löydettävä jatkuvasti uusia ratkaisuja. Yritysostot ovat olleet Siilille kasvun tukijalka jo pitkään ja Comia-kaupalla laajennamme samalla osaajahankintaamme uuteen rekrytointimarkkinaan, Kuula jatkaa.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Seppo Kuula, puh. 040 370 0032

Siili Solutions lyhyesti:
Siili Solutions Oyj on uuden ajan ohjelmistointegraattori ja digitaalisten palveluiden kumppani, joka tuottaa koko tietojärjestelmän kattavia teknologiariippumattomia IT-asiantuntijapalveluita Suomen ja maailman johtaville yrityksille. Siilillä on toimistot Suomessa, Saksassa, Puolassa ja USA:ssa. Siili Solutions Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla. Siili on kasvanut nopeasti ja kannattavasti perustamisestaan vuodesta 2005 lähtien.
www.siili.com/fi

Comia Software lyhyesti:
Comia Software Oy on vuonna 2007 perustettu tasaisesti kasvanut pohjalainen ohjelmistotalo, joka on keskittynyt ohjelmistojen tuotantoon ja asiantuntijapalveluihin. Erityisesti Comia tunnetaan Java-, tietokanta- ja Carel PLC-osaamisestaan. Keskeisiä asiakasryhmiä ovat taloushallinnon ja valmistavan teollisuuden toimijat. www.comiasw.com