E-WAYn uusi autonomiaennätys: 543 km yhdellä täydellä latauksella

E-WAYn uusi autonomiaennätys: 543 km yhdellä täydellä latauksella

Saksassa Ala-Saksin Cellessä kotipaikkaansa pitävä kuljetusyritys Verkerhrsbetriebe Bachstein teki heinäkuussa ennätysajon IVECO BUS E-WAYlla. Sähköbussin yhdellä latauksella 48 tunnin aikana ajettu 543 kilometriä on TÜV Nordin hyväksymä huippuluokan tulos.

Vénissieux, 7. syyskuuta 2021

IVECO BUS E-WAY teki uuden ennätyksen todellisissa käyttöolosuhteissa. 12-metrinen täyssähköinen ajoneuvo osoitti kaikki päästöttömän liikenteen edut ja samalla oman erinomaisen luotettavuutensa ja suorituskykynsä.

Testi tehtiin Verkerhrsbetriebe Bachstein -yhtiön aloitteesta heinäkuussa kahden päivän aikana klo 5.30–16.00. 335 kWh:n akkupaketilla varustettu 12-metrinen E-WAY kulki peräti 543 kilometriä ilman ongelmia. TÜV Nordin sertifioima ennätys vahvistaa IVECO BUS -ajoneuvon ylivoiman sähköisen liikkuvuuden alalla. Jäännöskuormitus testin lopussa oli 3 prosenttia, joten IVECO BUS E-WAY olisi voinut kulkea vielä pidemmälle vähäisen kulutuksensa 0,61 kWh/km ansiosta.

”Olimme jo tehneet testiradallamme ensimmäisen testin, jossa ajettiin 527 kilometriä yhdellä latauksella. Olemme iloisia tästä uudesta ennätyksestä, jonka tällä kertaa teki asiakas todellisissa käyttöolosuhteissa. Se osoittaa IVECO BUS E-WAYn kyvyn mennä vielä pidemmälle”, Stéphane Espinasse, IVECO BUS Brand Leader, selvittää.

”En uskonut tähän, mutta olen ylpeä saavutuksesta, johon ylsin Braunschweigin alueen koulukyyditysten kaupunki- ja esikaupunkireiteillä”, E-WAY-kuljettaja Malte Seek totesi.

Verkerhrsbetriebe Bachsteinin toimitusjohtaja Jan Behrendtin mukaan tämä on todellinen haaste kuljettajille: ”Nämä ihmiset pitävät kädet ohjauspyörällä ja hallitsevat koko ajoneuvoa. Autossa olevan telematiikan ansiosta he tietävät aina, mitä voivat ja eivät voi tehdä. Minulle tämä ennätys ennustaa hyvin sähköisen liikkuvuuden tulevaisuutta.”

IVECO BUS E-WAY on markkinoiden monipuolisin mallisto, joka tarjoaa ratkaisun kaikkien asiakkaiden erityistarpeisiin. Saatavilla on useita pituuksia (9,5, 12 ja 18 metriä) ja lataustiloja (hidas yölataus tai nopea lataus pantografin kanssa tai ilman sitä). Ajoneuvot kulkevat pehmeästi ja kiihtyvät nopeasti tarjoten erittäin hyvän mukavuuden sekä kuljettajille että matkustajille.

Mallisto on tulos yli 20 vuoden kehitys- ja valmistusosaamisesta, jonka brändi on hankkinut vaihtoehtoisista energioista ja erityisesti sähköisestä liikkuvuudesta.

YouTube-linkki

IVECO on CNH Industrial N.V.-konserniin kuuluva yritys, joka on globaali johtaja kulutustavarasektorilla ja noteerattu New Yorkin pörssissä (New York Stock Exchange, NYSE: CNHI) sekä italialaisessa Mercato Telematico Azionario -pörssissä (MI: CNHI). IVECO kehittää ja valmistaa monenlaisia kevyitä, keskiraskaita ja raskaita ammattiajoneuvoja sekä maastoautoja ja muita erikoistehtäviin tarkoitettuja maastoajoneuvoja.

Automerkin laajaan valikoimaan kuuluu Daily, 3,3–7,2 tonnin segmentin ajoneuvo, 6–19 tonnin segmentin Eurocargo, yli 16 tonnin segmenttiin kuuluva IVECO WAY ‑mallisto, johon kuuluvat tietehtäviin tarkoitettu IVECO S-WAY, maastotehtäviin tarkoitettu IVECO T-WAY ja kevyisiin maastotehtäviin tarkoitettu IVECO X-WAY. Lisäksi IVECOn Astra-merkki valmistaa maastokuorma-autoja, alustamalleja ja rekkavetureita sekä erityiskäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja.

IVECO työllistää lähes 21 000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Sillä on toimipisteitä seitsemässä maassa Euroopassa, Afrikassa, Aasiassa, Oseaniassa sekä Latinalaisessa Amerikassa. Kaikissa näissä tuotetaan ajoneuvoja, jotka hyödyntävät viimeisintä ja edistyksellisintä teknologiaa. 4 200 myynti- ja huoltopistettä yli 160 maassa takaavat teknisen tuen, missä ikinä IVECO-ajoneuvoja on käytössä.