Iveco Group ja Hedin Mobility Group ovat allekirjoittaneet sopimuksen jakelu- ja vähittäismyyntitoimintojen siirrosta Pohjoismaissa.

Vuoden 2023 maaliskuussa allekirjoitetusta aiesopimuksesta kertoo, että Iveco Group ja Hedin Mobility Group ovat solmineet osakkeidenostosopimuksen.

Sopimuksen myötä Hedin Mobility Group hankkii Iveco Groupin jakelu- ja vähittäismyyntitoiminnot Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa. Tämän vielä viranomaisten hyväksyntää edellyttävän kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2024 alkupuoliskolla.

Tämä kumppanuus vahvistaa Hedin Mobility Groupin asemaa johtavana eurooppalaisena liikkuvuusratkaisujen tarjoajana ja laajentaa IVECOn pohjoismaista jakeluverkostoa. Se kattaa neljässä Pohjoismaassa vähittäiskauppaverkoston kautta myytävien IVECOn kevyiden hyötyajoneuvojen, keskiraskaiden ja raskaiden kuorma-autojen sekä minibussien, mukaan lukien varaosien, markkinointi- ja jakelutoimintojen siirron. Sopimukseen sisältyy myös IVECOn omistamien jakelijoiden vähittäiskauppaliiketoiminnan osto Ruotsissa (Göteborg, Helsingborg ja Malmö), Norjassa (Bærum), Suomessa (Espoo) ja Tanskassa (Odense).

Iveco Groupin hyötyajoneuvojen tuotevalikoimaa myydään ja huolletaan Pohjoismaissa tällä hetkellä 35 jälleenmyyjän ja yli sadan korjaamon kautta.

Iveco Groupin toimitusjohtaja Gerrit Marx kertoo seuraavaa:

- Tämän tärkeän kumppanuuden solmiminen Hedin Mobility Groupin kanssa heti uuden kattavan tuotevalikoimamme julkaisun jälkeen kertoo sitoutumisestamme kasvuun ja vastuullisuuteen. Yhteistyö vahvistaa läsnäoloamme Pohjoismaiden markkinoilla, kun voimme hyödyntää Hedinin vakiintunutta verkostoa uraauurtavien, tehokkaiden ja ympäristöystävällisten ajoneuvojemme toimittamisessa entistä useammille asiakkaille.

Hedin Mobility Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Anders Hedin kertoo seuraavaa:

- Strateginen kumppanuutemme Iveco Groupin kanssa vahvistaa merkittävästi arvolupaustamme ja asemaamme Euroopan johtaviin kuuluvana liikkuvuusratkaisujen tarjoajana. Lisäksi kumppanuus laajentaa sekä jakelun että vähittäiskaupan liiketoimintaamme. Yhteisenä tavoitteenamme on edistää muutosta sekä tarjota tuotteita ja palveluita, jotka hyödyttävät sekä loppukäyttäjiä että koko yhteiskuntaa. Odotamme innolla, että pääsemme aloittamaan yhteistyömme, vahvistamaan brändin läsnäoloa Pohjoismaiden markkinoilla sekä luomaan lisäarvoa nykyisille ja uusille asiakkaille uudistetun IVECO-valikoiman pohjalta.

IVECO on Iveco Group N.V.:n tuotemerkki. (EXM: IVG) IVECO suunnittelee, valmistaa ja markkinoi laajaa valikoimaa kevyitä, keskiraskaita ja raskaita hyötyajoneuvoja, maastokuorma-autoja ja muita ajoneuvoja, jotka ovat yhteensopivia kaikkien korityyppien kanssa.

Se innovoi ja laajentaa tuotevalikoimaansa jatkuvasti tarjotakseen jokaiselle asiakkaalle ajoneuvon, joka vastaa täsmälleen hänen toimintansa tarpeisiin. IVECOn kuljettajan tarpeiden pohjalta suunniteltu mallisto takaa turvallisen ja mukavan ajokokemuksen. IVECOn täyden kuljetusratkaisun tueksi on kehitetty laaja valikoima edistyneitä, digitaalisia liitettävyyspalveluita, jotka auttavat kaluston omistajia käyttämään ajoneuvojaan tehokkaasti.

IVECO toteuttaa hiilestä irtautumisen strategiaansa monienergiaisella lähestymistavalla, johon kuuluu biometaani-, sähköakku- ja polttokennoteknologioiden jatkokehittäminen.

IVECOlla on 6 tuotantolaitosta ja 7 tutkimus- ja kehityskeskusta. Sen 3 500 myynti- ja huoltotoimipaikkaa yli 160 maassa takaavat teknisen tuen kaikkialla, missä IVECO-ajoneuvoja käytetään.

IVECO edistää vihreää siirtymää vauhdittamalla kuljetusalan muutosta, tavoitteenaan olla asiakkaidensa luotettavin kumppani.