Alina Skog

Blogikirjoitus -

Paraurheilija Alina Skog - yksi paraurheilijoista

Porvoolainen Alina Skog on yksi 65 suomalaisurheilijasta, joka on matkalla kehitysvammaisten urheilun suurimpaan tapahtumaan, Special Olympics -kesämaailmankisoihin Berliiniin. JYSK on mukana auttamassa Alinaa ja sisujengiä kohti Berliiniä.

Kesällä 2014 Porvoon torilla järjestettiin liikuntatapahtuma, jossa pääsi kokeilemaan eri lajeja. Paikallinen judoseura Shirokawa oli tuonut torille tatamin. Se veti puoleensa 8-vuotiasta down-tyttöä Alina Skogia.

– Alinaa pyydettiin kokeilemaan ja hän sai oikein judotakin päällensä. Pojat lentelivät hienoilla ukemeilla tatamiin ja Alina oli innoissaan, isä Anders Skog muistelee.

Alina oli käynyt tätä ennen Porvoon kaupungin järjestämillä liikuntavuoroilla jumppaamassa, mutta sieltä ei ollut oikein löytynyt kavereita eikä innostus ollut päässyt syntymään. Shirokawan sovelletun judon ryhmä oli toista maata.

– Meillä on kolme lasta, jotka kaikki harrastavat urheilua. Alina on heistä se, joka ei koskaan sano, että ei tänään. Hän on aina valmis lähtemään treeneihin, Anders-isä sanoo.

– Tykkään treenata. Lisäksi tykkään judovalmentajista ja kavereista, 16-vuotias Alina kertoo.

Nyt edessä siintää kehitysvammaisten urheilun suurin tapahtuma, Special Olympics -kesämaailmankisat Berliinissä.

JYSK on auttamassa Alinaa ja muita sisujengiläisiä kohti Special Olympics -kesämaailmankisoja

Ostaessasi JYSKistä GOLD-tyynyn kampanja aikana 10.4.-23.4.2023, olet mukana tukemassa 65 suomalaisurheilijaa matkalla kehitysvammaisten urheilun suurimpaan tapahtumaan, Special Olympics -kesämaailmankisoihin Berliiniin!

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.