Paraurheilijat Melina Mäkimartti & Julia Niska

Paraurheilijat Melina Mäkimartti & Julia Niska

Rovaniemeläiset jalkapalloilijat Melina Mäkimartti ja Julia Niska ovat kaksi 65 suomalaisurheilijasta, joka ovat matkalla kehitysvammaisten urheilun suurimpaan tapahtumaan, Special Olympics -kesämaailmankisoihin Berliiniin. JYSK on mukana auttamassa Melinaa ja Juliaa sekä muita sisujengiä kohti Berliiniä.

Rovaniemen Palloseuraa edustavat Melina Mäkimartti ja Julia Niska lähtevät kesällä ensimmäisiin Special Olympics -maailmankisoihinsa osana Suomen naisten jalkapallojoukkuetta. RoPSin siipien alla käynnistyi soveltavan jalkapallon joukkue vuonna 2016. Pelaajamäärä on kasvanut mukavasti ja joukkueesta on tullut kiinteä ja tunnustettu osa seuran toimintaa. Mäkimartin ja Niskan valinta Sisujengiin on kruunu hyvin tehdylle työlle.

– Aluksi valinta tuntui vähän hämmentävältä, mutta muutaman päivän kun asiaa sulatteli, niin se alkoi tuntua todelta, että oikeasti lähden edustamaan Suomea toiseen maahan, jossa en ole ikinä käynyt, toteaa Julia Niska. Melina Mäkimartti aloitti jalkapalloharrastuksen ala-asteikäisenä FC Lynxin tyttöjunioreissa. Sitten harrastukseen tuli tauko, kunnes hän palasi lajin pariin sen jälkeen, kun RoPSin soveltavan jalkapallon joukkue käynnisti toimintansa.

– Tykkään olla puolustajana ja estää vastustajaa tekemästä maaleja, sanoo Mäkimartti.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.