JYSKin joukkue Cykelvasan 2018 maastopyöräkilpailussa.

JYSK polkee paraurheilun tukemiseksi

JYSK Suomen maajohtaja Ville Velin osallistuu huomenna Cykelvasan-maastopyörätapahtumaan yhdessä ruotsalaisten kollegoidensa kanssa. Cykelvasan on osa JYSKin yhteistyötä paraurheilun tukemiseksi ja jokaiselta minuutilta, jonka Ville Velin polkee, lahjoitetaan euro Suomen nuorille paraurheilijoille.

- Jaamme vuosittain JYSK-stipendin kolmelle lahjakkaalle nuorelle paraurheilijalle. Panoksella, jonka saan kerättyä huomenna, voimme kasvattaa tämän vuoden joulukuussa myönnettävien stipendien saajien määrää ja siten pystymme tukemaan yhä useampaa nuorta, kertoo Ville Velin.

Cykelvasan on 94 km pitkä maastopyöräkilpailu, joka järjestetään vuosittain. Tämän Ruotsin suurimman maastopyörätapahtuman lähtö tapahtuu Sälenistä ja maali on Morassa. Jo viime vuonna JYSK Ruotsi osallistui tapahtumaan 15 hengen joukkueella, ja lahjoitti voittorahat nuorelle paraurheilijalle. Tänä vuonna JYSKin joukkueen mukana on myös JYSK Suomen maapäällikkö Ville Velin sekä ruotsalainen paraurheilija Anna Beck.

- Olen todella iloinen mahdollisuudesta osallistua JYSK Ruotsin joukkueen kanssa tänä vuonna. On hienoa yhdistää voimat yli rajojen paraurheilun tukemiseksi ja samalla vahvistaa entisestään hyvää tiimihenkeä. Huominen tulee olemaan todella jännittävä ja hauska päivä, sanoo Ville Velin.

Osa suurempaa panostusta

Cykelvasan on myös osa JYSK Suomen ja Suomen Paralympiakomitean välistä suurempaa yhteistyökuviota, jonka tavoitteena on tarjota Suomen paraurheilijoille parhaat mahdolliset olosuhteet Tokiossa 2020 järjestettäviin paralympialaisiin. JYSK Suomi ja Suomen Paralympiakomitea ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2015 alkaen ja nuoret paraurheilijat ovat olleet yhteistyön ydintä alusta lähtien.

Yhteistyön myötä JYSK on saanut olla mukana todistamassa useita onnistumisia ja mitaleita. Ennen Tokion paralympialaisia 2020 JYSK haluaakin puolestaan tukea ja kiinnittää huomiota paraurheiluun omissa kanavissaan.

- Seuraamme paraurheilijoiden valmistautumista kohti Tokion kisoja. Meillä on myös vuoden aikana tulossa erilaisia myyntikampanjoita, joissa osa tuotteiden myynnistä lahjoitetaan Suomen Paralympiakomitealle, Ville Velin kertoo.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.