Kuusamon kaupunginjohtaja Jouko Manninen ja myymäläpäällikkö Helmi Pesu

JYSK uskoo kasvuun Kuusamon alueella

Uudistuneen ja laajentuneen myymälän avajaiset houkutteli paikalle sadoittain asiakkaita. Kuusamon kaupunginjohtaja Jouko Manninen sai kunnian leikata lauantaina avajaisnauhan. Mannisen mukaan JYSKin kaltaiselle konseptille on paikkakunnalla tarvetta.

– Kahden viime vuoden aikana Kuusamossa on avautunut arviolta 500 työpaikkaa, mikä on lisännyt myös asuntojen tarvetta. Asunnot pitää luonnollisesti kalustaa, ja on hienoa, että paikkakunnalta tällainen palvelualan yritys löytyy, kertoo Manninen.

Laajennuksen myötä Luomantienpuolelle rakennettiin uusi lämmin varastotila ja rakennuksen toiseen kulmaan kiinteäkattoinen, pinta-alaltaan 150 neliöinen kylmä puutarhamyymälä. Myymälään saatiin yhteensä 300 neliötä lisää tilaa.

– Kuusamon myymälä edustaa ketjun uusinta konseptia, jossa on kiinnitetty erityistä huomiota tuotteiden inspiroivaan esittelyyn. Uudistuksessa myymälä sai raikkaamman ilmeen tuotteiden uuden esillepanon ja valaistuksen myötä. Myymälässä on nyt myös entistä enemmän huonekaluja esillä, kertoo JYSKin myymäläpäällikkö Helmi Pesu.

Kuusamossa on paljon yritysasiakkaita

Ruka-Kuusamo matkailualueen investoinnit näkyvät myös JYSKin yritysmyynnissä. Syyt varaston laajennuksen investoinnille oli tuotteiden saatavuuden ja valikoiman parantaminen.

– Varastossa meillä on paljon tuotteitta, joilla on suuri menekki. Nyt pystymme myös reagoimaan paremmin nopeisiinkin tilauksiin ja meillä on mahdollisuus hoitaa mittaviakin projekteja nopealla aikataululla. Suurin osa tuotteista on kuitenkin sellaisia, joita asiakas saa heti mukaansa. Verkkokauppa- ja tilaustuotteilla toimitusaika on noin yhdestä kahteen viikkoa. Tarjoamme asiakkaillemme myös kotiinkuljetuksen. Kuljetuspalvelu tuo asiakkaan tilaamat tuotteet suoraan kodin tai yrityksen ovelle, kertoo Nina Ojanen JYSKin yritysmyynnistä.

JYSK Kuusamon tiimi

JYSK Kuusamo, Luomantie 13

Kuusamon JYSKiin avajaiset keräsivät kymmenien metrien jonon.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.