Nya JYSK XL Vaasa öppnar för kunder den 17.8. – Sortimentet utökas

Nya JYSK XL Vaasa öppnar för kunder den 17.8. – Sortimentet utökas

JYSK ligger i Stenhaga i Vasa och flyttar till en ny och större butikslokal på Klemetsö i Vasa, på Laturintie 1. Den gamla butiken stängde den 14.8. Invigningen av den nya butiken firas torsdagen den 17.8 med start klockan 8.00.

Utformningen av den nya butiken har fokuserat på sortiment och produkttillgänglighet. I och med flytten ökar butiksytan från 1 300 kvadratmeter till cirka 1 900 kvadratmeter och blir därmed Finlands näst största butik räknat i kvadratmeter.
Den nya butiken och dess sortiment svarar ännu bättre på lokala kundbehov.

– Vasa och Österbotten är regionalt viktiga för JYSK. Butiken i Vasa har länge varit vår bäst säljande butik och för att möta den ökade kundefterfrågan i regionen kommer vi också att öppna en ny butik i Närpes nästa sommar, säger Johan Sjödin, Country Director för JYSK.

Den nya butiken och dess sortiment speglar ännu bättre de lokala kundbehoven.

– Nu får vi lokaler med en större madrasstudio och ett bredare sortiment till sovrummet. Enligt vår försäljningsstatistik är det produkter till sovrummet som kunderna i Vasaregionen helst vill handla och därför har vi satsat extra mykcet på det i den nya butiken, säger Johan Sjödin.

Vasabutiken har fått kedjans senaste koncept, där fokus ligger på inspirerande produktpresentation. Med flytten har butiken fått ett fräschare utseende med ny produktpresentation och belysning.

– Nu har vi möjlighet att visa upp e-handelsprodukter och ännu fler möbelmodeller samt sässongsvaror. Den nya butiken kommer också att ha ett större lager, vilket gör det möjligt för kunderna att ta med sig de flesta av sina produkter omedelbart och hemleveransen kommer att fortsätta att fungera lika smidigt som tidigare, säger Michaela Laumets, Store Manager på JYSK Vasa.

JYSK Vasa sysselsätter 15 detaljhandelsproffs.

JYSKs butiksnätverk utökas och förnyas

JYSK har totalt 93 butiker och en webbutik. Inom ett år öppnar JYSK förutom Närpes en ny butik i Nastola. Planen är att flytta sju butiker till större lokaler, bygga ut butiks- och lagerlokalerna i tre butiker och ge sex butiker ett nytt utseende i linje med konceptet.

Uusi JYSK XL Vaasa avautuu asiakkaille 17.8. – Valikoima laajentuu

Vaasan Kivihaassa sijaitseva JYSK muuttaa uuteen ja suurempaan liiketilaan Vaasan Klementtilään, osoitteeseen Laturintie 1. Vanha myymälä sulkeutui 14.8. Uuden myymälän avajaisia juhlitaan torstaina 17.8. klo 8.00 alkaen.

Uuden myymälän suunnittelussa on panostettu valikoimaan ja tuotteiden saatavuuteen. Muutossa myymälän liiketila kasvaa 1 300 neliömetristä noin 1 900 neliömetriin. Liikevaihdollisesti Vaasan myymälä on ollut pitkään Suomen suurin ja nyt neliöltään Suomen toiseksi suurin. Uusi myymälä ja sen valikoima vastaavatkin entistä paremmin paikallisiin asiakastarpeisiin.

– Vaasa ja Pohjanmaan alue on JYSKille alueellisesti tärkeä. Vaasan myymälä on pitkään ollut liikevaihdollisesti suurin myymälämme, ja vastataksemme alueen kasvaneeseen asiakaskysyntään avaamme uuden myymälän myös Närpiöön ensi kesänä, sanoo JYSK Suomen toimitusjohtaja Johan Sjödin.

Vaasan myymälä edustaa ketjun uusinta konseptia, jossa on kiinnitetty erityistä huomiota tuotteiden inspiroivaan esittelyyn. Muuton myötä myymälä sai raikkaamman ilmeen tuotteiden uuden esillepanon ja valaistuksen myötä.

– Nyt saamme tilat, jossa on kattavampi patjastudio ja laajempi valikoiman nukkumisen tuotteita. Myyntitilastomme mukaan erityisesti Vaasan alueella panostetaan nukkumisen tuotteisiin ja vastaamme tähän kysyntään entistä kattavammalla nukkumisen tuotevalikoimalla.

– Nyt meillä on mahdollista saada verkkokaupan tuotteita esille ja entistä enemmän huonekalujen malleja ja samoin sesonkia. Uudessa myymälässä on myös suurempi varasto, jonka ansiosta asiakkaat saavat suurimman osan tuotteistaan heti mukaansa ja kotiinkuljetus toimii meillä jatkossakin yhtä sujuvasti kuin ennenkin, iloitsee JYSK Vaasan myymäläpäällikkö Michaela Laumets.

JYSK Vaasa työllistää 15 kaupan alan osaajaa.

JYSK-myymäläverkosto laajenee ja uudistuu

JYSKillä on yhteensä 93 myymälää ja verkkokauppa. Vuoden sisällä JYSK tulee avaamaan uuden myymälän Närpiön lisäksi Nastolaan. Suunnitelmissa on muuttaa seitsemän myymälää isompiin tiloihin, laajentaa kolmen myymälän liike- ja varastotilat ja kuusi myymälää saa konseptin mukaisen uuden ilmeen.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.