JYSK Jomla

Succé när renoverade JYSK Jomala öppnade

Invigningen av renoverade JYSK Jomala gick över förväntan

Det var en lång rad av ålänningar som ringlade sig mot JYSK redan innan öppningen. De första kunderna hade ställt sig i kö klockan sju på morgonen. Butikschef Sami Elshawadfi är mycket nöjd med öppningsdagen.

Butikschef Sami Elshawadfi

– Vi har väntat på den här dagen länge och det är jättekul att kunderna kom i massor. Vi har fått bra feedback om den underbara butiken. Trädgårdsmöbler och produkter har sålt mycket bra. Madrasser, filtar och kuddar hör också till de mest sålda produkterna, säger butikschefen Elshawadfi nöjt.

JYSK har totalrenoverat sin butik i Jomala, Åland. Butiken, som öppnade för fem år sedan, har fått en fräsch och ljus look.

Butiken tillför kunderna mycket ny skandinavisk design inom möbler, trädgård, interiör och sömn.

– Vi har lyssnat på kundernas önskemål när vi renoverat butiken. Butiken har ett bredare utbud av möbler och en egen sängstudio. Vi har satsat på smidiga transaktioner och en mer inspirerande presentation av produkterna. Det bästa är att vårt omfattande utbud av trädgårdsmöbler fått en bättre plats, säger JYSK Jomalas butikschef Sami Elshawadfi.

Elshawadfi berättar att JYSK har en etablerad kundbas på Åland, och att det därför inte var ett svårt beslut att investera ytterligare 200 000 euro i att renovera butiken.

Jomalas butik har på fem år blivit en av de tio bästa butikerna i Finland, sett till omsättning. Det finns framtidstro på Åland, JYSK har precis förnyat hyresavtalet med fem år med Handelsplats Väst Ab.

Öppningen kommer att pågå i en vecka

Ytterligare 100 €50 presentkort kommer att delas ut på fredag. Dahlmans grillkorv finns på lördag.

– Vi är förberedda för ett stort antal kunder och kommer att betjäna kunder med 12 kollegor under hela öppningsveckan.

Plats: Handelslänken 2, 22150 JOMALA

För ytterligare information kontakta: butikchef Sami Elshawadfi f979@jysk.com, +358 505 715 450 eller kommunikationschef Taija Paavola, tap@jysk.com +358 407 797 298

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.